Poenget mitt er at barn skal slippe å bli mobbet fordi foreldre bare MÅ ha gjennom egne meninger via klærne til barna. Dersom du er en kollega slik som du sier, så er vel du også fult klar over at barn i familier med noen utfordringer har godt av å slippe den belastningen sosiale vansker kan være? I tillegg er du vel også såpass klok at du veit at det muntlige språket er lettere å tolke og forstå enn det skriftlige inne på et forum, skrevet av en mamma med dårlig tid i hverdagen...? Så du velger å tolke det jeg har skrevet i verste mening, uten å huske på at det kan ligge mye mer bak et utsagn.
Og holder nok ikke meninger for meg selv, kanskje derfor jeg blir ansett som en reflektert kollega som setter lys på ulike problemstillinger, og ser kompleksisteten for hvert enkelt barn.
De slipper å bli mobbet om ikke barna får trøkt meninger om hva som er feil via korttenkte kommentarer fra voksne som burde vite bedre. En 2-åring tenker ikke automatisk «Shit, jeg har utovertiss, da må jeg passe meg for lilla og rosa gitt», men små stygge drypp fra voksne og fra andre barn som plukker det opp fra voksne, det derimot, det kan ødelegge selvfølelsen til mange barn. Og DET skaper mobbing.
Når du påstår at det er barnemishandling at barn går i ulike farger fremstår du alt annet enn reflektert. Slike ord bør spares til det som faktisk ER mishandling, for der er farger på klær bare småtterier.