Jente og gutte navn.

Har navn klar for begge kjønn, men holder de for meg selv til poden er ute :D Liker veldig godt litt korte, enkle navn. De må passe etternavnet, både ifht antall stavelser og klang. Har man f.eks en K i etternavnet bør det være K istedet for C i navnet, hvis det er et alternativ.
 
Mine favoritter er allerede brukt opp av slekta av guttenavn;
Kristian
Ola
Erik
Johan
Sivert
Martin
Pål
Marius

Jentenavn er jeg mer usikker på, og de guttenavna her kan jeg jo uansett ikke bruke ;)
 
Her er jeg og mannen ganske uenige om navn... Om det blir gutt blir det enten Mathias (men synes det er litt for vanlig) eller Emrik.
Om det blir jente har jeg 3 navn på lista. De to første er hemmelige enda (men mannen liker bare nummer to), det tredje er Madeleine. (Vil helst bruke et av de to første først.)
Fra før har vi Aminda og Eskil :)
 
Har ikke tenkt så langt som navn enda, men liker navn som ikke alle andre har :) Venter til etter OUL før jeg begynner å tenke ;)
 
Vi har allerede bestemt navnene på våre barn.
Blir vår første jente: Nathalie
Første og andre gutt: William eller Oscar, har ikke helt bestemt hvem vi går for først.
Blir nummer to jente: Benedicte

Så hvis det viser seg på OUL at det er en jente vet vi hva spiren skal hete :)
 
Her blir det Daniel eller Isabella.

Andre jentenavn som var oppe til vurdering (altså for mange mange år sida når eg bestemte meg for Isabella) :)
Rebecca
Cassandra
Ariana
Karna
 
Vi lukter litt på Iben, Iwi/Ivy, Iwa/Iva, Mie, Rakel, Lilly, Lycke, Olivia. Er så mange fine!

Og guttenavn hadde vi plutselig sykt mange på! Vi har en gutt fra før så jeg har med å tenke først på guttenavn:ap Jacob er favoritten men denne er på topplista nå og den tror jeg vi styrer unna. Samme med Leander. Men en annen favoritt er George (uttales Georg) det elsker jeg!
 
Har bare jentenavn i hodet. Vet ikke hvorfor men vi har alltid bare hatt ett eller to navn klart til den lille i magen.
 
liker litt spesielle enkle utenlandske navn, barna er halvt tyrkisk så mulig derfør :) jenta mi heter Ayla Sofie, vet ikke kjønnet på nr 2 enda men liker godt. Aydin,Adem, Ella, Bea, Emre,Emrah, Aylin.., Får jeg viljen min blir deg Aydin eller Ella :)
 
Barna mine heter Teo og Mia, så ikke overraskende nok er jeg glad i korte navn :D Synes det er fantastisk mange fine guttenavn, men jentenavn synes jeg det er vanskeligere med :)
 
liker litt spesielle enkle utenlandske navn, barna er halvt tyrkisk så mulig derfør :) jenta mi heter Ayla Sofie, vet ikke kjønnet på nr 2 enda men liker godt. Aydin,Adem, Ella, Bea, Emre,Emrah, Aylin.., Får jeg viljen min blir deg Aydin eller Ella :)
Jeg syntes det er så mange fine tyrkiske navn, og de fleste klinger jo like bra på norsk. Kjenner en bebis som heter Ilyas, nyyydelig navn! :)
 
Barna mine heter Teo og Mia, så ikke overraskende nok er jeg glad i korte navn :D Synes det er fantastisk mange fine guttenavn, men jentenavn synes jeg det er vanskeligere med :)
Fine navn!
Jeg synes det er lettere med jente enn guttenavn :p
 
ja prøvde hinte frempå med Ilyas men det kunne jeg visst bare glemme :) og helt enig ..finnes faktisk mange tyrkiske navn som klinger godt på norsk :) Mannen min er besatt på Adem Efe..men litt usikker der.. min besettelse akkurat nå er Aydin synes det klinger så bra med Ayla :)
 
Jeg er på jakt etter et fint guttenavn på E... Det må ikke være for vanlig:)
Noen forslag?:)
 
Edwin :)
 
Har brukt de to fineste guttenavnene jeg vet om:) har sett i boken, men finner ingen favoritt blant guttene.
Jentene derimot, der er det mange fine navn:) 3 av de jeg har lyst på Celine, Zarah og Lea. Lea var mannens forslag for lenge siden før vi prøvde å få faktisk;) men så starter han sin gutt sitt navn på L. Så nå har jeg tenkt på det og jeg har ikke lyst at denne babyen skal ha navn som begynner med samme bokstav som noen av sine halvsøsken. Føler da at et halvsøsken blir prioritert/satt høyere enn et annet..jaja, kanskje en rar tanke, men det er min fikse idé:p
 
Back
Topp