Jente og gutte navn.

En tråd i 'Februar 2016' startet av Leniiis, 16 Jul 2015.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Leniiis Glad i forumet

Hvilke jente og gutte navn synes du er fine?

2. Nelly84 Glad i forumet

Har navn klar for begge kjønn, men holder de for meg selv til poden er ute :D Liker veldig godt litt korte, enkle navn. De må passe etternavnet, både ifht antall stavelser og klang. Har man f.eks en K i etternavnet bør det være K istedet for C i navnet, hvis det er et alternativ.

3. Neinei Forumet er livet Mailykke 2018 VIP Februarlykke 2016

Mine favoritter er allerede brukt opp av slekta av guttenavn;
    Kristian
    Ola
    Erik
    Johan
    Sivert
    Martin
    Pål
    Marius

Jentenavn er jeg mer usikker på, og de guttenavna her kan jeg jo uansett ikke bruke ;)

4. Babylykke16og18 Glad i forumet Mailykke 2018

Jeg liker navn som går i arv, og gjerne litt "gammeldags".
    Jente; Aminda, Elida, Selma, Othilie, Nikoline

Gutt; Edmund, Nils, Henrik, Bendik

Er sååå mange fine navn! :)

• Liker Liker x 2
  5. Rødtoppen Hissig Forumet er livet

Her er jeg og mannen ganske uenige om navn... Om det blir gutt blir det enten Mathias (men synes det er litt for vanlig) eller Emrik.
    Om det blir jente har jeg 3 navn på lista. De to første er hemmelige enda (men mannen liker bare nummer to), det tredje er Madeleine. (Vil helst bruke et av de to første først.)
    Fra før har vi Aminda og Eskil :)

• Liker Liker x 1
  6. Gullnr5 Glad i forumet

Har ikke tenkt så langt som navn enda, men liker navn som ikke alle andre har :) Venter til etter OUL før jeg begynner å tenke ;)

7. Vi har allerede bestemt navnene på våre barn.
    Blir vår første jente: Nathalie
    Første og andre gutt: William eller Oscar, har ikke helt bestemt hvem vi går for først.
    Blir nummer to jente: Benedicte

Så hvis det viser seg på OUL at det er en jente vet vi hva spiren skal hete :)

8. Babyglede Elsker forumet

Her blir det Daniel eller Isabella.

Andre jentenavn som var oppe til vurdering (altså for mange mange år sida når eg bestemte meg for Isabella) :)
    Rebecca
    Cassandra
    Ariana
    Karna

9. Mamsemoms Forumet er livet Februarlykke 2016

Vi lukter litt på Iben, Iwi/Ivy, Iwa/Iva, Mie, Rakel, Lilly, Lycke, Olivia. Er så mange fine!

Og guttenavn hadde vi plutselig sykt mange på! Vi har en gutt fra før så jeg har med å tenke først på guttenavn:ap Jacob er favoritten men denne er på topplista nå og den tror jeg vi styrer unna. Samme med Leander. Men en annen favoritt er George (uttales Georg) det elsker jeg!

10. Oisann4 Flørter med forumet

Har bare jentenavn i hodet. Vet ikke hvorfor men vi har alltid bare hatt ett eller to navn klart til den lille i magen.

11. karma1 Flørter med forumet

liker litt spesielle enkle utenlandske navn, barna er halvt tyrkisk så mulig derfør :) jenta mi heter Ayla Sofie, vet ikke kjønnet på nr 2 enda men liker godt. Aydin,Adem, Ella, Bea, Emre,Emrah, Aylin.., Får jeg viljen min blir deg Aydin eller Ella :)

12. M* Forumet er livet VIP

Barna mine heter Teo og Mia, så ikke overraskende nok er jeg glad i korte navn :D Synes det er fantastisk mange fine guttenavn, men jentenavn synes jeg det er vanskeligere med :)

• Liker Liker x 1
  13. Hoppetihopp Elsker forumet Mailykke 2018

Jeg syntes det er så mange fine tyrkiske navn, og de fleste klinger jo like bra på norsk. Kjenner en bebis som heter Ilyas, nyyydelig navn! :)

14. sommerfugl84 1+1=3 Februarlykke 2016

Fine navn!
    Jeg synes det er lettere med jente enn guttenavn :p

15. karma1 Flørter med forumet

ja prøvde hinte frempå med Ilyas men det kunne jeg visst bare glemme :) og helt enig ..finnes faktisk mange tyrkiske navn som klinger godt på norsk :) Mannen min er besatt på Adem Efe..men litt usikker der.. min besettelse akkurat nå er Aydin synes det klinger så bra med Ayla :)

• Liker Liker x 1
  16. sommerfugl84 1+1=3 Februarlykke 2016

Jeg er på jakt etter et fint guttenavn på E... Det må ikke være for vanlig:)
    Noen forslag?:)

17. Orly Forumet er livet Tilgangsansvarlig VIP Februarlykke 2016

Emrik
    Eirik
    Erlend
    Enok

• Liker Liker x 1
  18. Leniiis Glad i forumet

Elias

• Liker Liker x 1
  19. Lillegull-14 Glad i forumet Høsthjerter 2017 Sensommerbarna 2016 Julikulene 2020

Edwin :)

• Liker Liker x 1
  20. MinCariño Forumet er livet ❤️ Septemberlykke 2020 ❤️

Har brukt de to fineste guttenavnene jeg vet om:) har sett i boken, men finner ingen favoritt blant guttene.
    Jentene derimot, der er det mange fine navn:) 3 av de jeg har lyst på Celine, Zarah og Lea. Lea var mannens forslag for lenge siden før vi prøvde å få faktisk;) men så starter han sin gutt sitt navn på L. Så nå har jeg tenkt på det og jeg har ikke lyst at denne babyen skal ha navn som begynner med samme bokstav som noen av sine halvsøsken. Føler da at et halvsøsken blir prioritert/satt høyere enn et annet..jaja, kanskje en rar tanke, men det er min fikse idé:p

Del denne siden