Jenta vår blir storesøster!

For noen skjønninger! Endelig, Anne - gratulerer så mye til dere alle! Nyt tiden fremover.
 
Termin: 02/12
Født dato: 10/12
Fødested: Kristiansand
Kjønn: gutt
Lengde: 51
Vekt: 3720
Navn: magnus
Bilde:
Om fødselen:
Lørdag morgen fikk jeg mageknip med litt jevne mellomrom (var på overtidskontroll på fredag og ble da strippet kraftig), men tenkte vi ser utover dagen.
Det ble bare mer og mer knip, så jeg slet med å ikke vise det da vi var på besøk hos svoger og svigerinne :hilarious:
Da vi skulle gå derfra så nevnte jeg til samboer at vi kanskje burde ringe svigers (som skulle ha frøkna), og svigermor sa at vi bare skulle komme med henne. Sånn i tilfelle.

Da vi kom hjem la vi oss på sofaen og kikket på tv, mens jeg lå og vred meg i ubehag. Til slutt tok jeg paracet og la meg for å prøve å sove, tror klokken var ca 23 da. Våknet i 02tiden og merket at ting hadde roet seg, kjempeskuffelse. Men de startet opp når jeg reiste meg fra sengen, og jeg ringte inn til sykehuset i 03tida. Da kom riene med 4-6min mellomrom og vi har en times kjøring, jm sa at jeg bare skulle komme.

Vekket samboer, han spiste og vi dro ca 03.30. På vei inn hadde de stengt de fleste tunnelene som gikk til sykehuset pga arbeid i dem, så ble litt stressede da ja! Styrte og kjørte feil flere ganger før vi fant frem :hilarious:

Jeg kom inn med 5cm kl 05. Kl 09 var det enda 5cm og da ble jeg skuffet da! Jeg brukte lystgass, fentanyl og fikk epidural under fødselen. 14.50 startet pressingen og lille kom ut til oss 15.36. Jeg hadde alt i alt en fantastisk opplevelse der jeg følte at jeg hadde kontroll det meste av veien, og jobbet med kroppen, ikke mot den denne gangen

Jeg limte bare inn fra fødetråden ;)

Nå etter vi kom hjem på onsdag prøver vi å komme inn i noen slags rutiner. I natt sov han faktisk noen timer i strekk, men han fikk litt nan igår kveld så han var god og mett (jeg trengte søvn):happy:

Han er flink ved ammingen, og bortsett fra mageknipen han får (særlig på kveldene) så er han ikke særlig grinete og han er så våken :happy: vi er så forelsket i lille gutten vår :Heartred
 

Vedlegg

  • _20171216_094054.JPG
    _20171216_094054.JPG
    897,4 KB · Visninger: 57
Så herlig og så nydelig[emoji170][emoji170] Gratulerer så mye! :)

Hvordan er det å være tobarnsmor?[emoji170]
 
Så herlig og så nydelig[emoji170][emoji170] Gratulerer så mye! :)

Hvordan er det å være tobarnsmor?[emoji170]
Det går fint enn så lenge samboer er hjemme, da er vi en på en. Blir spennende å se når han begynne å jobbe igjen :nailbiting:
Men jeg nyter å ha et spedbarn igjen, og enda mer nå nå ammingen går bedre :happy: storesøster er også veldig interessert i lillebror og vil gjerne bort og se ofte, gøy å se at hun foreløpig takler det fint :Heartred

Jeg håper virkelig at du også får oppleve det å bli tobarnsmor snart :Heartred
 
Skjønne lille gutten min som er blitt 9dager :love7 jeg er så forelsket, og det er så koselig å se storesøster sammen med ham. Hun syns det er så spennende, og går bort og legger hodet sitt på ham for å kose :Heartred hun kan bli litt voldsom av og til, men roer seg ned når vi sier fra.

Jeg har hatt samtale med jm (istedenfor hjemmebesøk, da vi var og veide Magnus på ha), og på torsdag kommer helsesøster hjem til oss. Jeg ble så glad for fikk ny helsesøster til både Magnus og Lilly, da hun vi har hatt går av med pensjon. Hun stresset meg fryktelig med vekten til Lilly da hun var liten, så jeg stolte aldri på at ammingen var nok. Hun nye er litt mer avslappet, og jeg er i tillegg mer trygg på ting :happy:

Lillegutt sover mye i løpet av dagen, styrer litt på nettene enda, men slik er det nå bare :) vi har gitt litt nan på kveldene for at jeg skal få litt søvn, men dette lot vi være igår kveld for å teste. Han styrte endel, men så fikk jeg melkespreng idag så det gjør jo nytten sin ;)

Men fysj så lei jeg er av å "blø". Som regel er det ikke ferskt blod, men plutselig kan jeg få blødning til og fra. Jeg regner med at det er skorpen som løsner, men er så lei :facepalm: liker ikke å gå med bind :p

Nå er det en uke til samboer begynner på jobb igjen, og det kan bli riktig spennende :eek: satser på at det skal gå fint :p

Jeg må bare si at jeg syns det er så rart å ikke skulle skrive hvor langt jeg er på vei, sannsynligvis skal jeg aldri skrive det igjen :nailbiting: det er litt vemodig altså!
 

Vedlegg

  • _20171219_141347.JPG
    _20171219_141347.JPG
    613,2 KB · Visninger: 57
Så nydelig liten herlig gutt [emoji173]️[emoji173]️
Syns du er veldig flink! Og flink storesøster [emoji173]️[emoji173]️
Deilig å få en helsesøster som ikke gir deg dårlig følelse, det hjelper ikke akkurat situasjonen. Kos deg masse [emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️
 
Nå er det en stund siden jeg har fått oppdatert meg! Herlighet (!) Såå søte barn dere Har!
Bra at helsesøster er noe mer avslappet, en trenger liksom ikke enda mer stress i barseltiden :happy:
Endelig - 2 barns mamma! Hvordan føles det ?
 
Nå er det en stund siden jeg har fått oppdatert meg! Herlighet (!) Såå søte barn dere Har!
Bra at helsesøster er noe mer avslappet, en trenger liksom ikke enda mer stress i barseltiden :happy:
Endelig - 2 barns mamma! Hvordan føles det ?
Det føles bra, jeg nyter babytiden:) han kunne gjerne ha sovet litt mer på natten, men slik er det :p han er våken og frisk, og spiser godt, så jeg er fornøyd :happy: storesøster syns også at det er gøy med han. Vi tok med søskenvognen da vi skulle gjøre ferdig julegavene igår og da satt hun ved siden av ham og holdt hånden på ham hele tiden :love7
Jeg syns også disse to småtrollene er skjønne :love7

Hvordan går det med dere da? :Heartred
 
Det føles bra, jeg nyter babytiden:) han kunne gjerne ha sovet litt mer på natten, men slik er det :p han er våken og frisk, og spiser godt, så jeg er fornøyd :happy: storesøster syns også at det er gøy med han. Vi tok med søskenvognen da vi skulle gjøre ferdig julegavene igår og da satt hun ved siden av ham og holdt hånden på ham hele tiden :love7
Jeg syns også disse to småtrollene er skjønne :love7

Hvordan går det med dere da? :Heartred
Det er nok en overgang, dette med sovingen ja,selv om en har vært borti det før, så glemmer en kanskje litt ?:)
Så bra at han spiser godt, skal du ta noen kontrollvekt nå i julen ?
Ååh så koselig da, da var hun nok stolt!
Med oss går det fint, fy søren som tiden flyr. Kjente jeg trengte litt tlf pause og har fokusert på samspill og babytid. Samboer har bare denne uken igjen og jeg gruer meg for å være alene! Merker jo at det er mye enklere når vi er to om alt.. :bored: ellers er jeg typisk førstegangs, takler ikke at hun gråter (mambear hellooooo:blackeye::hilarious:) og er redd for å gå ut med henne. Så lever trygt i boblen min hjemme :hilarious: idag skal vi prøve å gå tur med vogna da,satser på hun liker den. :happy:
 
Det er nok en overgang, dette med sovingen ja,selv om en har vært borti det før, så glemmer en kanskje litt ?:)
Så bra at han spiser godt, skal du ta noen kontrollvekt nå i julen ?
Ååh så koselig da, da var hun nok stolt!
Med oss går det fint, fy søren som tiden flyr. Kjente jeg trengte litt tlf pause og har fokusert på samspill og babytid. Samboer har bare denne uken igjen og jeg gruer meg for å være alene! Merker jo at det er mye enklere når vi er to om alt.. :bored: ellers er jeg typisk førstegangs, takler ikke at hun gråter (mambear hellooooo:blackeye::hilarious:) og er redd for å gå ut med henne. Så lever trygt i boblen min hjemme :hilarious: idag skal vi prøve å gå tur med vogna da,satser på hun liker den. :happy:
Helsesøster kommer på hjemmebesøk imorgen og jeg er spent på vekt. Vi veide ham to dager etter vi kom hjem og da hadde han gått opp 155g på to dager. Men da ga vi 60ml nan en gang på kvelden, og nå har jeg kun ammet de siste dagene :nailbiting: skal du kontrollveie eller?

Det er jo mye å sette seg inn i, så skjønner godt at du trengte en pause :) lillegutt sover såpass mye på dagen at jeg trykker litt når jeg ikke leker med frøkna. Ellers er det jo denne tiden når jeg ammer, han kan bruke så evig lang tid og er fæl til å sovne med puppen (visstnok det beste stedet å være!) :hilarious:

Samboer har også bare en uke igjen, gruer meg litt til det selv. Jeg har blitt bortskjemt av å ha ham hjemme, men nå skal jeg snart få testet meg :p men dette klarer vi jo fint, eller hva? :happy:

Ingen liker å høre babyen sin gråte, det gjør ikke jeg heller som andregangs. Så den er helt forståelig ;) spennende å skulle ut med vognen da, håper snuppa deres liker det :D
 
Helsesøster kommer på hjemmebesøk imorgen og jeg er spent på vekt. Vi veide ham to dager etter vi kom hjem og da hadde han gått opp 155g på to dager. Men da ga vi 60ml nan en gang på kvelden, og nå har jeg kun ammet de siste dagene :nailbiting: skal du kontrollveie eller?

Det er jo mye å sette seg inn i, så skjønner godt at du trengte en pause :) lillegutt sover såpass mye på dagen at jeg trykker litt når jeg ikke leker med frøkna. Ellers er det jo denne tiden når jeg ammer, han kan bruke så evig lang tid og er fæl til å sovne med puppen (visstnok det beste stedet å være!) :hilarious:

Samboer har også bare en uke igjen, gruer meg litt til det selv. Jeg har blitt bortskjemt av å ha ham hjemme, men nå skal jeg snart få testet meg :p men dette klarer vi jo fint, eller hva? :happy:

Ingen liker å høre babyen sin gråte, det gjør ikke jeg heller som andregangs. Så den er helt forståelig ;) spennende å skulle ut med vognen da, håper snuppa deres liker det :D
Det blir spennende da! Satser på han har økt i vekt med ammingen også :happy: vi veide i går og hun har gått opp 450 gr siden torsdag så alt er i rute, FV er tatt igjen og hun er til og med over den allerede :angelic: så da trenger jeg ikke kontroll veie på helsestasjon eller noe, det er litt deilig. :angelic: vi får også hjemmebesøk av helsesøster imorgen.

Frøkna her og sover best med puppen og det er litt slitsomt til tider da jeg ikke får gjort så mye innimellom ammingen for ofte våkner hun til når jeg legger henne i vugga. Men men. :smug:

Ja satser på vi greier dette, ellers får vi få utløpt for frustrasjonen her inne :hilarious:

Det ble ikke ut med vogna pga vi sov heller, og været var litt kjipt. Men må øve oss på det imorgen håper jeg for nå skal jeg jo ut med hunden og så må nesten få gang på vogna og :sorry::)
Ser nå at det virker som om andregangs ikke "bryr" seg om at babyen gråter men mente det IKKE sånn alså! :p jeg må nok bare øve meg på at noen ganger må hun vente litt, som feks når vi kjører bil eller jeg er på do. ;)
 
Det blir spennende da! Satser på han har økt i vekt med ammingen også :happy: vi veide i går og hun har gått opp 450 gr siden torsdag så alt er i rute, FV er tatt igjen og hun er til og med over den allerede :angelic: så da trenger jeg ikke kontroll veie på helsestasjon eller noe, det er litt deilig. :angelic: vi får også hjemmebesøk av helsesøster imorgen.

Frøkna her og sover best med puppen og det er litt slitsomt til tider da jeg ikke får gjort så mye innimellom ammingen for ofte våkner hun til når jeg legger henne i vugga. Men men. :smug:

Ja satser på vi greier dette, ellers får vi få utløpt for frustrasjonen her inne :hilarious:

Det ble ikke ut med vogna pga vi sov heller, og været var litt kjipt. Men må øve oss på det imorgen håper jeg for nå skal jeg jo ut med hunden og så må nesten få gang på vogna og :sorry::)
Ser nå at det virker som om andregangs ikke "bryr" seg om at babyen gråter men mente det IKKE sånn alså! :p jeg må nok bare øve meg på at noen ganger må hun vente litt, som feks når vi kjører bil eller jeg er på do. ;)
Så deilig at hun har lagt på seg så greit :happy: satser på at han her også har gjort det :nailbiting:

Han våkner også fort når jeg legger ham ned, eneste sted bortsett fra på meg han sover, det er sofaen ved siden av meg :p og nei, tok det ikke som at flergangs ikke bryr seg, jeg bare klarer ikke la være å forte meg bort til ham hvis han gråter :rolleyes: men de sier at babyer ikke begynner å bevisst gråte for oppmerksomhet før de nærmer seg 1 (?) år, så tenker ikke så mye over det ;)

Av og til må man prioritere søvn fremfor andre ting, jeg kjenner hvertfall selv at jeg blir fortere sliten enn jeg pleier :) trilleturen kan dere ta imorgen :happy:
 
Så deilig at hun har lagt på seg så greit :happy: satser på at han her også har gjort det :nailbiting:

Han våkner også fort når jeg legger ham ned, eneste sted bortsett fra på meg han sover, det er sofaen ved siden av meg :p og nei, tok det ikke som at flergangs ikke bryr seg, jeg bare klarer ikke la være å forte meg bort til ham hvis han gråter :rolleyes: men de sier at babyer ikke begynner å bevisst gråte for oppmerksomhet før de nærmer seg 1 (?) år, så tenker ikke så mye over det ;)

Av og til må man prioritere søvn fremfor andre ting, jeg kjenner hvertfall selv at jeg blir fortere sliten enn jeg pleier :) trilleturen kan dere ta imorgen :happy:
Det var godt! Hehe da er jeg ikke alene mtp sovingen heller nei.. Samboer blir jo "lei" av p holde henne i 30 min liksom fordi han mener hun må lære seg til å være i vugga (igår var hun der flere timer så det går jo an) men idag vil hun bare være med oss. Det er jo ikke før 3 mnd alder de skjønner at vi vil noe annet for de,så om hun trenger nærhet mer noen dager enn andre så får det være slik. Men er nok mer oss mødre som "ser den" fremfor mannfolka :p

Det er vel klart at vi skal være mer slitne Ja, men det er rart å være en annen versjon av seg selv :arghh::angelic:
 
Det var godt! Hehe da er jeg ikke alene mtp sovingen heller nei.. Samboer blir jo "lei" av p holde henne i 30 min liksom fordi han mener hun må lære seg til å være i vugga (igår var hun der flere timer så det går jo an) men idag vil hun bare være med oss. Det er jo ikke før 3 mnd alder de skjønner at vi vil noe annet for de,så om hun trenger nærhet mer noen dager enn andre så får det være slik. Men er nok mer oss mødre som "ser den" fremfor mannfolka :p

Det er vel klart at vi skal være mer slitne Ja, men det er rart å være en annen versjon av seg selv :arghh::angelic:
Samboer syns det er så kjedelig med spedbarn, han skjønner ikke hvorfor jeg skal holde på lillegutt så mye :p han liker godt alderen frøkna er i, selv om hun sliter ut begge oss voksne :p

Formen kommer seg etterhvert :happy:
 
Nå har vi hatt hjemmebesøk av helsesøster, og lillegutt har tatt igjen fødselsvekten!:D
Han var 3720g ved fødsel og 3770g idag, og det etter en saftig bæsjebleie :D jeg er så glad for da ser det ut som ammingen fungerer :Heartred
 
Så herlig at gutten vokser, og at det ser ut som ammingen fungerer :D
 
Nå har vi hatt hjemmebesøk av helsesøster, og lillegutt har tatt igjen fødselsvekten!:D
Han var 3720g ved fødsel og 3770g idag, og det etter en saftig bæsjebleie :D jeg er så glad for da ser det ut som ammingen fungerer :Heartred

Så bra! :) Jeg er litt misunnelig, kjenner jeg.
 
Back
Topp