Jeg vil NÅ!

00__00__00

Blir kjent med forumet
Jeg har sååå lyst å til legen nå! Er så utålmodig.. Det er altfor lenge til 16.sept!! Hmf:-P hehe! Er så spent på ALT!! Hehe!

5+2 i dag :-D

Skjønner deg godt, jeg skal heller ikke til legen før 16 sept. :-) Da er jeg 11+6 så da kan jeg nesten puste litt ut også:-)

jeg skal til legen 12 sept. Å jeg er akkurat der dere er!! hehe vil helst til legen i dag! :P

Skjønner deg veldig godt! Alt rundt graviditeten er så spennende!!!
jeg har allerede vært en gang på UL, og skal tilbake om 6 dager, og jeg synes også det er vanskelig å vente!

Jeg skal ikke på første sv.skap kontroll før helt i slutten av sept.. Skal bestille en ultralydtime før den tid tenker jeg.
Alltid like spennende med ul :-)

Jeg vil å på tidlig UL! Kan man bare bestille det hos legen? :-S

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Hva skal dere på den første timen? Jeg tenkte å ringe legen når jeg var rundt 12 uker for å si ifra at jeg var gravid jeg.. Så da regner jeg med vi skal veie, måle og lage et sånt skjema.

Eller bør jeg dra før? Mener å huske at man ikke trengte å dra til legen før rundt den tiden?

Jeg forstår at flere er ivrige på å komme seg til legen og få papirene på plass, spesielt når det er første gang :) Selv følte jeg at det ble enda mer virkelig :p

Forstår deg godt.

Jeg ble litt paff da jeg var på min første kontroll. 8+1.
Har to barn fra før så skal ikke til ny kontroll før i uke 20!!
Så det blir UL før neste kontroll..

Jeg også har neste avtale først den 16.sept.. Men får komme innfor samtale før den tid om nervene ikke holder seg.:-P
jeg skal ha tidlig ul den 16, både gruerr meg OG gleder meg..:-P

Jeg ringte legen og spurte om så mye, så fikk komme inn i uke 7 slik at han slapp "maset" :p

Ja, hvis det er 'bare' derfor så kan jeg bare slappe av ja. Tenkte det hadde kommet en ny ekstra greie før uke 12 som jeg måtte huske på. :-)

Var ivrig selv første gangen husker jeg. Tok blodprøve for å sjekke hcg og greier. Nektet å tro på det før en lege faktisk bekreftet graviditeten :p

Ja, hvis det er 'bare' derfor så kan jeg bare slappe av ja. Tenkte det hadde kommet en ny ekstra greie før uke 12 som jeg måtte huske på. :-)

Var ivrig selv første gangen husker jeg. Tok blodprøve for å sjekke hcg og greier. Nektet å tro på det før en lege faktisk bekreftet graviditeten :p

Hehe slik er det, så du kan vel bare slappe av :)

Jeg tok ikke hcg, eller ba i alle fall ikke om det, men ble tappa for en del blod :p

Hihi ;) husker at jeg var veldig utålmodig sist også ;) jeg var hos legen i uke 5 for å få henvisning til ul, og da satte hun opp ny time i uke 10 for blodprøver og utfylling av skjema. Skal også bestille time hos jordmor i ca uke 12. Synst det var så koselig å gå til jordmor sist, så det gleder jeg meg til! :-) skal dere gå til lege eller jordmor eller begge deler? Her blir det lege første gangen, for vil ta blodprøvene mine der siden de har oversikt over jernmangel og folsyrenivået mitt. Det er i nabokommuna siden det ikke var ledig fastlege her da vi flyttet, og så blir det jordmor her i kommuna resten av svangerskapet :)

Hihi ;) husker at jeg var veldig utålmodig sist også ;) jeg var hos legen i uke 5 for å få henvisning til ul, og da satte hun opp ny time i uke 10 for blodprøver og utfylling av skjema. Skal også bestille time hos jordmor i ca uke 12. Synst det var så koselig å gå til jordmor sist, så det gleder jeg meg til! :-) skal dere gå til lege eller jordmor eller begge deler? Her blir det lege første gangen, for vil ta blodprøvene mine der siden de har oversikt over jernmangel og folsyrenivået mitt. Det er i nabokommuna siden det ikke var ledig fastlege her da vi flyttet, og så blir det jordmor her i kommuna resten av svangerskapet :)

Har egentlig lurt på hvordan jeg skal gjøre det med lege og jordmor. Det virker som om legen min har en plan på hvor ofte jeg skal på kontroll, neste gang som er i uke 12 skal jeg også få henvisning til jordmor. Får vel ta det derfra :)

Har egentlig lurt på hvordan jeg skal gjøre det med lege og jordmor. Det virker som om legen min har en plan på hvor ofte jeg skal på kontroll, neste gang som er i uke 12 skal jeg også få henvisning til jordmor. Får vel ta det derfra :)

Her bestiller man time direkte hos jordmor uten henvisning. Trenger du henvisning? Det er jo forskjellig hva folk liker, og hvordan folk klaffer, så vet ikke hva som er best for deg ;) Men jeg likte umiddelbart jordmora mi veldig godt, og følte hun hadde god tid og pratet mye på kontrollene. Legen er også koselig, men følte at hun måtte lete litt rundt etter informasjon når jeg spurte om noe, så det var "roligere" og mer behagelig hos jordmora.
Noen går annenhver kontroll hos jordmor og lege har jeg hørt. Det kan jo kanskje være noe om du ikke er helt sikker på hva som er best for deg :)

Her bestiller man time direkte hos jordmor uten henvisning. Trenger du henvisning? Det er jo forskjellig hva folk liker, og hvordan folk klaffer, så vet ikke hva som er best for deg ;) Men jeg likte umiddelbart jordmora mi veldig godt, og følte hun hadde god tid og pratet mye på kontrollene. Legen er også koselig, men følte at hun måtte lete litt rundt etter informasjon når jeg spurte om noe, så det var "roligere" og mer behagelig hos jordmora.
Noen går annenhver kontroll hos jordmor og lege har jeg hørt. Det kan jo kanskje være noe om du ikke er helt sikker på hva som er best for deg :)

Jeg vet ikke om man kan gå direkte til offentlig jordmor, kan godt være det er det altså :) Jeg bare så informasjonen på Stavanger Kommune sine sider at man går til legen først og får skrevet helseskjemaet og at legen videre henviser til jordmor. Men det finnes jo flere private jordmødre som man kan bestille time hos når man ønsker.

Jepp, jeg får prøve meg litt fram ;)

Jeg vet ikke om man kan gå direkte til offentlig jordmor, kan godt være det er det altså :) Jeg bare så informasjonen på Stavanger Kommune sine sider at man går til legen først og får skrevet helseskjemaet og at legen videre henviser til jordmor. Men det finnes jo flere private jordmødre som man kan bestille time hos når man ønsker.

Jepp, jeg får prøve meg litt fram ;)

Det er sikkert litt forskjell fra kommune til kommune da. Her er det den offentlige jordmora jeg går til. Men det kan jo være st det er større pågang i Stavanger enn her i bygda. her er jo bare ei å velge mens i Stavanger er det sikkert mange, og dere blir sikkert henvist til den dere "hører til" :)

Back
Topp