00__00__00
Blir kjent med forumet
Jeg har sååå lyst å til legen nå! Er så utålmodig.. Det er altfor lenge til 16.sept!! Hmf
hehe! Er så spent på ALT!! Hehe!
5+2 i dag :-D
5+2 i dag :-D
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja, hvis det er 'bare' derfor så kan jeg bare slappe av ja. Tenkte det hadde kommet en ny ekstra greie før uke 12 som jeg måtte huske på.
Var ivrig selv første gangen husker jeg. Tok blodprøve for å sjekke hcg og greier. Nektet å tro på det før en lege faktisk bekreftet graviditeten![]()
Hihihusker at jeg var veldig utålmodig sist også
jeg var hos legen i uke 5 for å få henvisning til ul, og da satte hun opp ny time i uke 10 for blodprøver og utfylling av skjema. Skal også bestille time hos jordmor i ca uke 12. Synst det var så koselig å gå til jordmor sist, så det gleder jeg meg til!
skal dere gå til lege eller jordmor eller begge deler? Her blir det lege første gangen, for vil ta blodprøvene mine der siden de har oversikt over jernmangel og folsyrenivået mitt. Det er i nabokommuna siden det ikke var ledig fastlege her da vi flyttet, og så blir det jordmor her i kommuna resten av svangerskapet
![]()
Har egentlig lurt på hvordan jeg skal gjøre det med lege og jordmor. Det virker som om legen min har en plan på hvor ofte jeg skal på kontroll, neste gang som er i uke 12 skal jeg også få henvisning til jordmor. Får vel ta det derfra![]()
Her bestiller man time direkte hos jordmor uten henvisning. Trenger du henvisning? Det er jo forskjellig hva folk liker, og hvordan folk klaffer, så vet ikke hva som er best for degMen jeg likte umiddelbart jordmora mi veldig godt, og følte hun hadde god tid og pratet mye på kontrollene. Legen er også koselig, men følte at hun måtte lete litt rundt etter informasjon når jeg spurte om noe, så det var "roligere" og mer behagelig hos jordmora.
Noen går annenhver kontroll hos jordmor og lege har jeg hørt. Det kan jo kanskje være noe om du ikke er helt sikker på hva som er best for deg![]()
Jeg vet ikke om man kan gå direkte til offentlig jordmor, kan godt være det er det altsåJeg bare så informasjonen på Stavanger Kommune sine sider at man går til legen først og får skrevet helseskjemaet og at legen videre henviser til jordmor. Men det finnes jo flere private jordmødre som man kan bestille time hos når man ønsker.
Jepp, jeg får prøve meg litt fram![]()