Jeg vet det er tidlig, men navn?

Jeg har helt klart tenkt på navn, mannen er litt blank så tenkte p kjøpe navnbok som han kan titte litt i. Vil ha innspill fra han[emoji4]
Begge liker Mia og Leon, men absolutt ikke sikkert det er det vi ender opp med[emoji12]

Takk for at dere deler! :happy:

Sist brukte vi veldig lang tid og hadde bare ett navn, som det ble. Vi ble rett og slett bare enige om det ene navnet. Selvfølgelig etter ultralyd så vi visste kjønnet.

Så spennende med navn! Jeg er gift med en nederlender, så vi må ha noe som fungerer internasjonalt..

Noen som har anbefalinger til apper og bøker? Kan sikkert finne frem «Hva skal barnet hete?» fra bokhylla til mine foreldre, men antar det har skjedd litt på den fronten siden 80-tallet!! [emoji23]

Kom gjerne med guttenavn, vi har jentenavn klart, men vi må ha gutt også, for vi vil ikke vite kjønnet. Det var magisk sist, så skal ikke det nå heller[emoji176]

Vi har navnet klart om det blir jente. Dersom det blir gutt, så sliter vi litt, for vi har ikke kommet frem til et eneste navn vi liker (foreløpig).

Så fine navn!! Olai tror jeg blir et populært guttenavn. Har 2 venninner på hver sin kant som skal kalle gutten sin det [emoji4]

Her blir det Finn dersom det blir gutt. Liker gamle korte navn. Til jente blir det nok Ellinor eller Ellie. Ellie er populært i Danmark.

Så spennende med navn! Jeg er gift med en nederlender, så vi må ha noe som fungerer internasjonalt..

Noen som har anbefalinger til apper og bøker? Kan sikkert finne frem «Hva skal barnet hete?» fra bokhylla til mine foreldre, men antar det har skjedd litt på den fronten siden 80-tallet!! [emoji23]
Du kan jo sjekke ssb.no, der finner du tabeller med de 50 mest populære jente -og guttenavnene i 2017 ;) Mulig du kan søke opp navn og se hvor mange som har det i Norge oxo.

Jente:
Abelone, Adelen, Alba (NR 1), Alma, Ava, Belle/Bell (uttales: bell), Evie (uttales: Ivi), Felicia, Fiola, Fiona, Hedda (NR2), Luna, Nelia , Noelia, Noelle, Ofelia/Ofelie, Olivia ❤️ (Nr3) Othilie, Penelope, Perle, Philippa/Filippa

Gutt:
Levi, Nilo, Noah, Noel, Olander, Olav, Selmer, Silas,

Vi har Othilie og Ovidia fra før .. mannen vil gjerne ha Ophelia om det blir en ny jente... gutt er litt mer utfordrende ... men mor har lyst på Tidemand...

Kom gjerne med guttenavn, vi har jentenavn klart, men vi må ha gutt også, for vi vil ikke vite kjønnet. Det var magisk sist, så skal ikke det nå heller[emoji176]
Var det verdt det å ikke vite kjønnet? Vi har ikke klart å dy oss de andre gangen men denne gangen har jeg veldig lyst på overraskelsen og gleden ...

Var det verdt det å ikke vite kjønnet? Vi har ikke klart å dy oss de andre gangen men denne gangen har jeg veldig lyst på overraskelsen og gleden ...

Blanner meg jeg :) Jeg visste ikke kjønnet på nr to og det var skikkelig moro! Men litt av en nedtur når jeg måtte legges i narkose med hastesnitt og når jeg våkna så var det første jeg fikk høre «Gratulerer med gutten» av en sykepleier, før jeg hadde fått se bebisen selv.. irriterende! Har lyst å ikke vite kjønnet denne gangen å, men mannen vill vite, så vi får se hvem som vinner diskusjonen frem til oul! :)

Eeeendelig har vi kommet oss igjennom guttelista, og har faktisk 5 navn vi liker denne gangen. Veldig fornøyd med det!

Vi vurderer Olav/Olaf etter det som er barnets avdøde tipptippoldefar, eller Otilie etter barnets oldemor. MEN om barnet kommer ut og ikke «er» noen av deler, ja da får vi gå i tenkeboksen! Er ikke det slik at man må melde navn innen 6 mnd?

Liker flere andre navn også, men dette er vsnskelig!

Jeg har selv et gammeldags tradisjonelt navn, mens mannen har et navn som har vært utrolig populært i flere tiår og har eksistert i evigheter!

Vi er heldigvis enig i etternavn

Jeg synes også dette med navn er veldig interessant, men også veldig vanskelig! Gubben og jeg er på totalt motsatt kant når det gjelder hvilke navn vi liker. Forrige gang trodde jeg ikke vi noen gang skulle klare å bli enige. Men etter en del runder enda vi opp med Otilie hvis det ble jente (selv om gubben egentlig hadde lagt ned veto mot det i første runde - jeg klarte å få det med i spillet igjen) eller John Edvard, hvis det ble gutt. På vei til sykehuset for å få fødselen satt igang, ombestemte vi oss derimot, og kom fram til at vi ikke ville ha John Edvard allikevel. Så da stod vi uten guttenavn. Gutten kom, og da vi fikk møtt ham, så vi at det var en Krisander. :Heartblue

Har vanskelig for å se for meg at vi skal klare å bli enige om navn nok en gang - føler det var mer eller mindre flaks forrige gang. :wacky:

Føler at alle forslag jeg har kommet med er blitt nedstemt hos samboeren, men tror han vil vente til vi veit kjønn før vi begynner å snakke ordentlig om det.

Back
Topp