jeg trenger tips til bilstol til

*Bianco*

Forumet er livet
ei på 1 år.

denne bilstolejungelen er stooooooor[:)]

har noen kriterier og det er at den skal være bakovervendt,komfortabel å sove i [:)]

vi har stor bil så størrelsen på setet er ingen betydning

virkelig ingen som har tips å komme med[:)]

Jeg kan anbefalle Be safe X3! Er en kjempe godt sete, med god støtte for hodet når barnet sovner, hodet tipper ikke så lett fremover. Det har også 3 forskjellige hellinger på setet som man enkelt kan stille inn!
Jeg elsker be safe setet vårt og har ikke angret et sekund på at vi valgte det:)
Lykke til i søket etter det perfekte setet!

besafe sitt er jo bra. vet britax har mange som mer eller mindre alle som har er fornøyd med!!!! vil ikke annbefale acta graco sine, har dårlig erfaring selv, å selger skraut svært lite av de da vi va å skulle kjøpe (2år siden vel å merke, men sete ser ganske likt ut ennå syns ej)

ok takk for innpspill[:)]

ORIGINAL: chriz

besafe sitt er jo bra. vet britax har mange som mer eller mindre alle som har er fornøyd med!!!! vil ikke annbefale acta graco sine, har dårlig erfaring selv, å selger skraut svært lite av de da vi va å skulle kjøpe (2år siden vel å merke, men sete ser ganske likt ut ennå syns ej)

Vi har Britax multi tech til eldste og jeg er ikke fornøyd med det:)

Jeg synes Britax two way elite er et supert sete. Kan bruker til 25 kg bakovervendt, tar liten plass i bilen samtidig som barnet har god plass. Så er det superenkelt å montere[:)]
Det beste er uansett å prøve litt forskjellige seter i bilen, for de kan variere på komforten etter hvordan de står i bilen..tok du den?[8D]

ORIGINAL: Anis

Jeg synes Britax two way elite er et supert sete. Kan bruker til 25 kg bakovervendt, tar liten plass i bilen samtidig som barnet har god plass. Så er det superenkelt å montere[:)]
Det beste er uansett å prøve litt forskjellige seter i bilen, for de kan variere på komforten etter hvordan de står i bilen..tok du den?[8D]

Vi har dette også, og det er et enkelt sete, men lite beskyttelse for nakke/hode her synes jeg! Vi har det som sete nr 2 i gubben sin bil, han henter de i bhg en gang i skuddåret eller noe:)

ORIGINAL: mammatiltojenter

ORIGINAL: Anis

Vi har dette også, og det er et enkelt sete, men lite beskyttelse for nakke/hode her synes jeg! Vi har det som sete nr 2 i gubben sin bil, han henter de i bhg en gang i skuddåret eller noe:)

Sidestøtte og sidebeskyttelse er ikke det samme. TWE scorer faktisk veldig godt på sidebeskyttesle. Så skinnet kan bedra. [;)]

Til HI; ville valgt et sete som går til 25 kg bakovervendt. Ser de fleste har anbefalt der BeSafe. Det hadde jeg styrt glatt unna.

-det går bare til 18 kg
-det er svært plasskrevende
-kjent for å stå for bratt i mange biler
-isoporstøtten knekker veldig lett
-komplisert å montere uten isofix
-jeg har sett både her på bv og i det virkelige liv, at de fleste opplever at barnet vokser fra BeSafe når de er 2-2,5 år. Hvor mange kjøper ny, bakovervendt stol da til et par-tre tusen kroner?

Alternativer som går til 25 kg:

Britax Two Way Elite
Acta Graco Cosmic Comfort S
Acta Graco Belogic
Maxi Cosi Mobi
Brio Zento

Det er viktig å prøve seter i bilen først, og husk at komibseter aldri bør brukes fremover selv om de kan det.. Da har de dårligere sikkerhet enn vanlige, fremovervendte seter.

Back
Topp