Bkno6961060
Flørter med forumet
Hvordan gikk det til slutt? Henlagt håper jeg?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Vold skal alltid tas på alvorFor en forskjell det er på BV fra Kommune til Kommune… Jeg melder fra om 2 små barn som kommer skitne til bestemor og bestefar hver eneste gang, mangler klær, er ustelte, flokete hår og forkommen. Mor besøkes og saken ebber ut i intet.
Hos dere snakker barnet en setning om vold i huset som gjør at BV åpner sak og tenker på vedtak? Det henger ikke på greip!![]()
At barnet er sjenert er ikke noe å være redd forHJELP !
Sykehuset har sendt beskymringsmelding til BV, de syns at barna har risiko for skeiv utvikling og sykehuset anbefalle at BV skal ha hjemmeveiledning hos oss ! Hva pleier BV å spør i møte ?
Er kjempe beskymret hvis ungene er sjenert når BV er på hjemmebesøk.....
Har noen erfaring på det ?
Tusen takk !
Trur dei ser mest på korleis de som foreldre håndterer dei. Så berre slapp av, smil og vis omsorg for barna (som de heilt sikkert alltid gjer!).At barnet er sjenert er ikke noe å være redd for![]()
For en utrolig stressende og vanskelig situasjon du står i. Det er naturlig å føle seg overveldet og redd i en slik situasjon, men det er viktig å huske at målet med barnevernets involvering er å sikre barnas beste, og ikke å skille familier uten grunn.Hei,
Jeg står midt i en av mine største kriser her i livet. Barnet mitt på 4 har sagt i barnehagen at mor har slått far. Dette har ført til at BV er i bildet da barnehagen måtte sende bekymringsmelding.
Etter første møtet med BV i dag fikk vi skissert at de vil komme på hjemmebesøk, deretter besøke barna der de er (typisk skole, barnehage) med en «trygg person», og så vil de kalle oss inn til 1-2 samtaler og deretter komme på enda et hjemmebesøk når de har konkludert i saken.
Det finnes null grunnlag - ingen har vært voldelige! Denne beskjeden kom barnet med dagen etter mor og far hadde kranglet (ikke høylytt) foran barna. Sykt uheldig at det skjer den ene gangen vi kranglet/var bestemte i tonen foran barna! Ellers er vi veldig oppmerksomme på å ikke ta opp uenigheter mm foran barna!
Noen som har erfaring med hvordan dette kan gå? Skrekken er at de tar barna mine fra meg! Burde vi kople på advokat i saken?
Vold skal alltid tas på alvor
Hvordan vet du forresten at ingenting skjer? Bh lan jo ikke si noe om det til deg