Jeg trenger litt hjelp!

Hønemor <3

Forumet er livet
Desemberglede 2015
Jeg går på antibiotika og har fått nedsatt melkeproduksjon. Snuppa henger i puppen og jeg vurderer derfor å gi henne mme i tillegg.

Hvor mye er det vanlig at en 4 mnd baby får per måltid?
 
Varierer veldig fra baby til baby, og etter hvor mange måltid babyen har i løpet av et døgn. Jenta vår får tilbud om 150 ml 6 ganger i døgnet. Noen ganger setter hun igjen masse og noen ganger drikker hun opp. Hun spiser hver 3 time ca. Spiser ikke før 5-6 på morgenen.

Ville nok ha gitt lite pr måltid og heller ofte slik at du får stimulert egen produksjon mest mulig. Babyer som flaskemates "overfores" ofte fordi de ikke klarer å stoppe på flaska. Drikker altså mye mer enn de ville ha gjort fra brystet. Resultatet er ofte en baby som sover veeeldig lenge noe som igjen vil kunne gå utover produksjonen din.

Bryst først så litt mme hvis babyen ikke er fornøyd.
 
Min spiser alt fra 80 til 150 ml med mme. Lager 150 ml hver gang. Stort sett er det mer igjen i flasken.
 
Takk for svar damer :)
Jeg tenker at jeg gir morsmelk først, så prøver jeg med 80-100 ml mme. Hun er ikke vant til å drikke mme. Fikk det på sykehuset og de to første ukene av hennes liv. Etter det har hun kun fått mm. Jeg er livredd hun ikke får nok mat. Før pleide hun spise hver 3 time. Mens nå er hun sulten hele tiden. Sitter å ammer store deler av dagen. Utrolig slitsomt for oss begge. Håper hun ikke nekter å ta mm hvis jeg gir henne mme et par ganger...
 
Jeg ville ikke gitt noe ekstra, med mindre hun har få våte bleier, og/eller går ned i vekt.
Amming er slitsomt i perioder uavhengig av om man har nedsatt produksjon.
Legg heller inn noen skikkelige økedager, så kan du fort komme deg tilbake til normalen.
Be partneren din gjøre det h*n kan for å legge til rette for ammingen, spis godt, hvil når du kan, og konsentrere deg om ammingen nå. ;)

Les også her:
http://www.emmapickettbreastfeedingsupport.com/twitter-and-blog/low-milk-supply-101
 
Jeg ga rundt 30-60 ml mme en kveld her og der da jenta vår var 3 mnd siden hun var så urolig. Til slutt gikk det seg til, og hun får nå kun mm. (Hun fyller 5 mnd om et par dager)

Så jeg er et levende bevis på at det går bra å gi mme uten å ødelegge for produksjon :) Var veldig bekymret for det samme! Men her var visst kosen ved puppen mer fristende enn flaska.
 
Takk for svar damer :)
Jeg tenker at jeg gir morsmelk først, så prøver jeg med 80-100 ml mme. Hun er ikke vant til å drikke mme. Fikk det på sykehuset og de to første ukene av hennes liv. Etter det har hun kun fått mm. Jeg er livredd hun ikke får nok mat. Før pleide hun spise hver 3 time. Mens nå er hun sulten hele tiden. Sitter å ammer store deler av dagen. Utrolig slitsomt for oss begge. Håper hun ikke nekter å ta mm hvis jeg gir henne mme et par ganger...

80-100 ml i TILLEGG til mm høres enormt mye ut?!
 
80-100 ml i TILLEGG til mm høres enormt mye ut?!

Jeg visste ikke hvor mye hun fikk ut av meg. Så tenkte 80 ml burde være greit og at hun ville stoppe når hun ble mett?

Uansett gikk ikke dette som planlagt. Snuppa likte ikke mme. Hun drakk absolutt ingenting :rolleyes:
Jeg testa både ved å prøve gi melk fra babykopp og flaske. Hun ville ikke ha. Tilslutt ga jeg opp og tilbød henne puppen igjen. Den ville hun ha.
Håper virkelig produksjonen tar seg opp når jeg er ferdig med antibiotikaen.. :(
 
Tenker du å gi litt etter pupp eller erstatte et helt måltid? Det er ikke så lett å vite hvor mye de vanligvis drikker fra pupp per måltid og du kan heller ikke gå ut i fra det som står på mme-pakken. Men et gjennomsnittlig puppemåltid er 90-120ml.
(http://www.babyverden.no/blogg/ammehjelper-bloggen/hvor-mye-spiser-et-fullammet-barn/)
Ja, tenkte gi litt etter pupp i og med at jeg er redd hun ikke får i seg nok. Men det fungerte dårlig. Hun ville ikke ha mme. Så det ble kun mm..
 
Jeg ville ikke gitt noe ekstra, med mindre hun har få våte bleier, og/eller går ned i vekt.
Amming er slitsomt i perioder uavhengig av om man har nedsatt produksjon.
Legg heller inn noen skikkelige økedager, så kan du fort komme deg tilbake til normalen.
Be partneren din gjøre det h*n kan for å legge til rette for ammingen, spis godt, hvil når du kan, og konsentrere deg om ammingen nå. ;)

Les også her:
http://www.emmapickettbreastfeedingsupport.com/twitter-and-blog/low-milk-supply-101

Får gå innom helsestasjonen og veie henne imorgen. Dersom hun ikke har gått ned i vekt får jeg bare fortsette å amme hyppig :)

Hvor mange våte bleier var det de skulle ha i døgnet igjen? 5?
 
Jeg visste ikke hvor mye hun fikk ut av meg. Så tenkte 80 ml burde være greit og at hun ville stoppe når hun ble mett?

Uansett gikk ikke dette som planlagt. Snuppa likte ikke mme. Hun drakk absolutt ingenting :rolleyes:
Jeg testa både ved å prøve gi melk fra babykopp og flaske. Hun ville ikke ha. Tilslutt ga jeg opp og tilbød henne puppen igjen. Den ville hun ha.
Håper virkelig produksjonen tar seg opp når jeg er ferdig med antibiotikaen.. :(

Problemet er ofte at de drikker MYE mer enn de trenger, fordi de ikke kjenner at de blir mett på samme måte på flaska ;) Så ville uansett ha gitt mindre og heller gitt hyppigere måltider.

Følg med bleiene - så lengde de er våte så er det nok ikke noe problem, sånn bortsett fra at det blir litt mer "arbeidssomt" for deg
 
Får gå innom helsestasjonen og veie henne imorgen. Dersom hun ikke har gått ned i vekt får jeg bare fortsette å amme hyppig :)

Hvor mange våte bleier var det de skulle ha i døgnet igjen? 5?
Husker ikke eksakt antall, men du kjenner jo henne, og vet sikkert hvor ofte du vanligvis trenger å skifte bleie. :)

Du er flink, stå på! :)
 
Back
Topp