Først: Den første tiden trenger de mest kroppskontakt. Sånn er det bare. Det er en del av pakka. Men jeg har noen tips som funker for oss, så kan du prøve å se om det funker for deg! (Barna er jo så forskjellige)
Det finnes en app som heter 'White noise baby'
Den lager, som du sikkert skjønner, White noise. Du kan velge mellom bil-lyd, tog, tørketrommel osv. Det er helt genialt!
Når vi legger ham for kvelden lager vi, det vi liker å kalle, en burrito-baby. Da wrapper mannen min ham inn sånn at han ligner en liten burrito. Vi bruker helseteppe/Tynt ullpledd, men har sett at de faktisk selger tepper spesialsydd til akkurat dette. Da roer han seg veldig ned, fordi da slipper han å bli forstyrret av de stakkato-bevegelsene de lager når de er så små.
På dagen sover han tre timer sammenhengende etter vi har stått opp å Vært våken en stund (Merker at 1,5 time er maks nå, han er sju uker, og at holder jeg han våken mer enn det blir han overtrøtt og urolig) Når jeg legger ham da, legger jeg ham i vogn. Triller en liten tur, helst på grus, for alt av støy er gull. Når han sovner, tar jeg vogna inn i yttergangen, og setter på White noise. Setter jeg ikke på White noise våkner han etter to minutter. (Han sover bare småblunder før han tar kvelden kl19, da har jeg ham ofte bare oppå meg, fordi det er kos. Eller pappaen har han oppå seg. Det hender vi får ham i vogn under middag, hvis ikke spiser vi på skift

)
Når det blir varmere skal han få ligge på veranda, men han har vært så snørrete, at jeg vil helst ha ham inne.
Når han skal sove, stryker vi ofte fingrene fra panna ned over øynene, da sovner han fortere.
Lykke til! De første månedene er man litt uunnværlig! (Kanskje pappaen kan lage matpakke til deg Før han drar på jobb sånn at du slipper å lage noe selv, og skaff deg en drikkeflaske du kan ha i nærheten hele tia!)