Jeg trenger GODE sko.. Anbefalinger?

Et kallenavn

Glad i forumet
Jeg har så vonde knær at jeg må ha noen veldig gode sko..

Får så vondt etter å ha trillet langt på asfalt! BLÆHH!

Noen som kan anbefale noen? Utseende teller ikke en gang, må bare ha noe som funker. [:)]

verdens beste sko: JOYA!

en helt utrolig myk såle, som demper for knær og rygg.

jobber stående og gående på fliser dagen lang, og har alltid verka i beinet etter jobb, men etter jeg fikk disse har jeg ikke hatt noe problemer med det!
de er også kåret til "verdens mykeste såle"
virkelig verdt å ta en nærmere titt på[:D]

som du sikkert har skjønt, anbefaler disse på det varmeste!!![:D]

ORIGINAL: Satina

verdens beste sko: JOYA!

en helt utrolig myk såle, som demper for knær og rygg.

jobber stående og gående på fliser dagen lang, og har alltid verka i beinet etter jobb, men etter jeg fikk disse har jeg ikke hatt noe problemer med det!
de er også kåret til "verdens mykeste såle"
virkelig verdt å ta en nærmere titt på[:D]

som du sikkert har skjønt, anbefaler disse på det varmeste!!![:D]

De skal jeg se nærmere på! Har ikke hørt om de før engang jeg, så super anbefaling! [:)]

Eg har noen kanon gode sko som heter; MTB.. koster litt, men e ENORMT gode.

MBT-sko hjelper på smerter i ryggen
Det er et faktum at MBT-skoene hjelper brukerne med å få bedre holdning og reduserer samtidig smerter i ryggen.

Den danske legen Carsten Vagn-Hansen skriver bl.a. på sin hjemmeside: ”Masai-skoene stimulerer i langt høyere grad den riktige bruken av musklene i beina og videre opp langs ryggen og til nakken, noe som øker kroppsbevisstheten.(..)

MBT-skoene gir avspenning for stramme og ømme muskler hele veien, slik at rygg- og nakkesmerter forsvinner. Disse skoene vil derfor være et godt valg for alle med rygg- og nakkeproblemer.”

MBT-sko hjelper mot smerter i føtter og kne
Mange mennesker opplever en avlastning og lindring i føtter og kne, når de bruker MBT. Skoens sål er nemlig så bløt og fjærende at det føles som om man går på bløt mose eller i dyp sand.

Den bløte, støtabsorberende sensoren i helen sørger for behagelig landing hver gang foten settes ned på et underlag, noe som igjen skåner kneet og lindrer smerter i både kne og ledd.

Tror du bare må gå til en skobutikk eller sporstbutikk og finn et par gode sko som sitter fint på bena dine, og som du syns er gode å gå i. Jeg bruker stort sett bare joggesko, og er veldig glad i shox, men har og hatt andre gode fra både Asics, Adidas og andre Nike sko.

http://www.joya.no/

her er nettsiden forresten[:D]
de har ikke kommet ordentlig til norge enda, så sikkert derfor de ikke er så kjent. er i etableringsfasen[;)]

Jeg syns Nike har veldig gode sko. sliter med dårlig rygg selv og har shox som er fantastiske, et par mer vanlige streetsko også har jeg et par skikkelig gode løpesko derfra, bruker mext shox og løpeskoa.

se ann foten din, jeg har typiske "løperføtter" som de kaller det, tynne lange med litt høy rist.

ORIGINAL: Stinoa

Eg har noen kanon gode sko som heter; MTB.. koster litt, men e ENORMT gode.

MBT-sko hjelper på smerter i ryggen
Det er et faktum at MBT-skoene hjelper brukerne med å få bedre holdning og reduserer samtidig smerter i ryggen.

Den danske legen Carsten Vagn-Hansen skriver bl.a. på sin hjemmeside: ”Masai-skoene stimulerer i langt høyere grad den riktige bruken av musklene i beina og videre opp langs ryggen og til nakken, noe som øker kroppsbevisstheten.(..)

MBT-skoene gir avspenning for stramme og ømme muskler hele veien, slik at rygg- og nakkesmerter forsvinner. Disse skoene vil derfor være et godt valg for alle med rygg- og nakkeproblemer.”

MBT-sko hjelper mot smerter i føtter og kne
Mange mennesker opplever en avlastning og lindring i føtter og kne, når de bruker MBT. Skoens sål er nemlig så bløt og fjærende at det føles som om man går på bløt mose eller i dyp sand.

Den bløte, støtabsorberende sensoren i helen sørger for behagelig landing hver gang foten settes ned på et underlag, noe som igjen skåner kneet og lindrer smerter i både kne og ledd.

Tusen takk! Enda et godt tips! [:)]

Pris er ikke så avgjørende, for jeg må bare ha noe som funker. [:)]

Merrell har GODE sko
Reebook easy*something* er også veldig gode

det er viktig med riktig skotøy ihvertfall:)

funfact: det er sønnen til mannen bak MBT, som står bak JOYA.
de er bygd på ganske like modeller, bortsett fra at joya sålen er mye mer dempende. det er som å gå på skyer! hehe!

har et par stående på jobben, og når jeg ikke jobber blir de brukt av mine ansatte[:D] de er ikke så lette å få tak enda, og koster litt.
har selv brukt asics og slike sko før, men der blir den støtdempende delen fort "sliten", og for meg som går og står såpass mye, passer ikke det for meg.

høres jo nesten ut som den joya-ambassadøren jo[8D]

ORIGINAL: **Emmeline**

Tror du bare må gå til en skobutikk eller sporstbutikk og finn et par gode sko som sitter fint på bena dine, og som du syns er gode å gå i. Jeg bruker stort sett bare joggesko, og er veldig glad i shox, men har og hatt andre gode fra både Asics, Adidas og andre Nike sko.

Jeg synes det er så vanskelig å vite om de er gode å gå langt med på asfalt utifra hvordan de sitter på foten i butikken.

Finner jo selvfølgelig riktig størrelse og sånt, men er så greit å høre erfaringer fra folk som har hatt skoene på beina irl. [:)]

Ser flere nevner Nike her. Har tenkt på Shox jeg og, men tenkte kanskje de var mer en mote-ting og ikke så gode på ordentlig. (Men, ser jo ut som flere er fornøyde så kan jo være noe det og.)

de er bygd på ganske like modeller, bortsett fra at joya sålen er mye mer dempende. det er som å gå på skyer! hehe!

har et par stående på jobben, og når jeg ikke jobber blir de brukt av mine ansatte[:D] de er ikke så lette å få tak enda, og koster litt.
har selv brukt asics og slike sko før, men der blir den støtdempende delen fort "sliten", og for meg som går og står såpass mye, passer ikke det for meg.

Haha, det gjør eg på mine, og de e SÅÅÅÅ deilig å gå med.. angrer ikkje ett sekund på å kjøpe MTB skoene.
Men vet det e forskjell på de ulike skoene, og eg har en GTX utgave som e dyrere og tåler mer vann[:)]

Fant ingen leverandør i nærheten jeg.. Vet du om de selges på nett?

Til turgåing på asfalt sverger jeg til gode løpesko.
Selv er jeg veldig glad i Mizuno sine, de passer perfekt til min fot.

Ta deg en tur på sportsbutikken, og prøv masse forskjellige sko. Finn de som passer best for det.
Skikkelige joggesko er jo dyre, men jeg synes de er verdt det.

Jeg er kjempefan av Nike shox og slitt ut maaange par. (Går mye i jobb)
Eneste tipset er fall ikke for alle nettsider som selger shox, de ene jeg bestilte var slettes ikke ekte og det var null demping og støtte (omtrent ihvertfall) Da blir vitsen borte..

ORIGINAL: Et kallenavn

Kor bor du ?

fant desse;
http://www.billigmbtsko.com/mbt-salg.html
http://www.skomagasinet.no/shop/index.php?act=viewCat&catId=7
http://www.mbtsko.biz/-norge_

ORIGINAL: **Emmeline**

Jeg synes det er så vanskelig å vite om de er gode å gå langt med på asfalt utifra hvordan de sitter på foten i butikken.

Finner jo selvfølgelig riktig størrelse og sånt, men er så greit å høre erfaringer fra folk som har hatt skoene på beina irl. [:)]

Ser flere nevner Nike her. Har tenkt på Shox jeg og, men tenkte kanskje de var mer en mote-ting og ikke så gode på ordentlig. (Men, ser jo ut som flere er fornøyde så kan jo være noe det og.)

har brukt shox de siste ti årene jeg og kjøper meg stadig nye når de er slitt.
De fleste butikker har jo og brukergaranti, dvs at du kan komme tilbake med varen om du ikke er fornøyd. Vet om flere som har gjort det med skisko, så da gjelder det vel med joggesko og[:)]

Jeg kjøpte meg skikkelige asfaltsko/løpesko med gode dempere på en lokal skobutikk, merket reebok, til ca 1600,-. Jeg har ikke hatt vondt i ryggen og beina når jjeg går etter at jeg begynte å bruke disse. Stygge som juling, men fantastisk gode [:)]

ja, der ser du hvor nytt det er [8D]
jeg har fått de, siden en jeg kjenner skal selge de i sin butikk.
men jeg vet de sleges i utlandet, for har sett de flere ganger, f.eks sveits.
finnes garantert en nettside som selger dette, de vil jo inn i det norske markedet.

jeg anbefaler disse: http://www.xxl.no/sko/damesko/joggesko/zoom-vomero-5-w-1063474

Back
Topp