Jeg trenger GODE sko.. Anbefalinger?

På jobb bruker jeg RYN-sko.. samme prinsipp som MBT, bare en annen produsent.. Ganske dyre, men vel verdt pengene.
Jeg har sandaler, men mamma har vinterstøvler laget med samme buede såle - kjøpt i spania, et sveitsisk merke jeg ikke husker navnet på nå.. De var dyyyyre... og er himmelske å gå på. Har lånt dem et par ganger på shopping - jeg er allergisk mot harde kjøpesentergulv og ser ut som jeg er 9 mnd gravid med heavy bekkenløsning "dagen derpå" hvis jeg ikke har ordentlige sko på meg.

Kan virkelig anbefale mbt eller ryn-sko. De har mange forskjellige modeller, både vanlige sko, støvler og sandaler [:)]

ORIGINAL: Et kallenavn

ORIGINAL: **Emmeline**

Tror du bare må gå til en skobutikk eller sporstbutikk og finn et par gode sko som sitter fint på bena dine, og som du syns er gode å gå i. Jeg bruker stort sett bare joggesko, og er veldig glad i shox, men har og hatt andre gode fra både Asics, Adidas og andre Nike sko.

Jeg synes det er så vanskelig å vite om de er gode å gå langt med på asfalt utifra hvordan de sitter på foten i butikken.

Finner jo selvfølgelig riktig størrelse og sånt, men er så greit å høre erfaringer fra folk som har hatt skoene på beina irl. [:)]

Ser flere nevner Nike her. Har tenkt på Shox jeg og, men tenkte kanskje de var mer en mote-ting og ikke så gode på ordentlig. (Men, ser jo ut som flere er fornøyde så kan jo være noe det og.)

Jeg syns Shox er ...møkkasko [8D] Jeg har hatt kneskader tidligere og sliter generelt med mye vondt i føttene (før jul klarte jeg ikke å gå engang) men Shox gjør ting enda verre. [8D] Uansett om jeg bruker de på jobb (hvor jeg ikke har lov til å stå/sitte rolig) eller om jeg bare har småturer.

ORIGINAL: Stinoa

ORIGINAL: Satina

det er viktig med riktig skotøy ihvertfall:)

funfact: det er sønnen til mannen bak MBT, som står bak JOYA.
de er bygd på ganske like modeller, bortsett fra at joya sålen er mye mer dempende. det er som å gå på skyer! hehe!

har et par stående på jobben, og når jeg ikke jobber blir de brukt av mine ansatte[:D] de er ikke så lette å få tak enda, og koster litt.
har selv brukt asics og slike sko før, men der blir den støtdempende delen fort "sliten", og for meg som går og står såpass mye, passer ikke det for meg.

høres jo nesten ut som den joya-ambassadøren jo[8D]

Fant ingen leverandør i nærheten jeg.. Vet du om de selges på nett?

Kor bor du ?

fant desse;
http://www.billigmbtsko.com/mbt-salg.html
http://www.skomagasinet.no/shop/index.php?act=viewCat&catId=7
http://www.mbtsko.biz/-norge_

Den første linken der var jo veldig billig! Nesten så eg lurer på om det er juks [8D] Har du bestilt derifrå? Vart så forferdelig frista, men liker ikkje kjøpe sko på nett, for er så lett å bomme på størrelsen [>:]

Kjøp deg en god walkingsko. feks Asics Nordic gel, den er knallgod (til min fot hvertfall)
Anbefaler deg å dra på en sportsbutikk å prøve litt for å kjenne hva som passer best til din fot. Den skoen er hvertfall topp dempet til turer på asfalt og grus..

(jobber som skoselger på sportsbutikk) =)

ORIGINAL: TiraV

ORIGINAL: Stinoa

de er bygd på ganske like modeller, bortsett fra at joya sålen er mye mer dempende. det er som å gå på skyer! hehe!

har et par stående på jobben, og når jeg ikke jobber blir de brukt av mine ansatte[:D] de er ikke så lette å få tak enda, og koster litt.
har selv brukt asics og slike sko før, men der blir den støtdempende delen fort "sliten", og for meg som går og står såpass mye, passer ikke det for meg.

Kor bor du ?

fant desse;
http://www.billigmbtsko.com/mbt-salg.html
http://www.skomagasinet.no/shop/index.php?act=viewCat&catId=7
http://www.mbtsko.biz/-norge_

Den første linken der var jo veldig billig! Nesten så eg lurer på om det er juks [8D] Har du bestilt derifrå?

Eg kjøpte i en butikk på Åsane senter eg[8D] så eg fikk prøve de og alt før eg kjøpte, og eg va solgt på sekundet de va kommet på[:D]
Den siste siden vil eg tro e den mest seriøse, men ja[8D] alt på nettet kan være en bommert[8D]

ORIGINAL: lnie

ORIGINAL: **Emmeline**

Tror du bare må gå til en skobutikk eller sporstbutikk og finn et par gode sko som sitter fint på bena dine, og som du syns er gode å gå i. Jeg bruker stort sett bare joggesko, og er veldig glad i shox, men har og hatt andre gode fra både Asics, Adidas og andre Nike sko.

Jeg synes det er så vanskelig å vite om de er gode å gå langt med på asfalt utifra hvordan de sitter på foten i butikken.

Finner jo selvfølgelig riktig størrelse og sånt, men er så greit å høre erfaringer fra folk som har hatt skoene på beina irl. [:)]

Ser flere nevner Nike her. Har tenkt på Shox jeg og, men tenkte kanskje de var mer en mote-ting og ikke så gode på ordentlig. (Men, ser jo ut som flere er fornøyde så kan jo være noe det og.)

Jeg syns Shox er ...møkkasko [8D] Jeg har hatt kneskader tidligere og sliter generelt med mye vondt i føttene (før jul klarte jeg ikke å gå engang) men Shox gjør ting enda verre. [8D] Uansett om jeg bruker de på jobb (hvor jeg ikke har lov til å stå/sitte rolig) eller om jeg bare har småturer.

Enig, shox er møkka sko! kun motesko.. er meget lite demping i de!!!!
(De shox skoene som det faktisk er litt deming i er evt aerobicskoene, men de tåler ikke å brukes ute! Fritids shox'ene til Nike er elendig!)

ORIGINAL: strikketrollet

Jeg kjøpte meg skikkelige asfaltsko/løpesko med gode dempere på en lokal skobutikk, merket reebok, til ca 1600,-. Jeg har ikke hatt vondt i ryggen og beina når jjeg går etter at jeg begynte å bruke disse. Stygge som juling, men fantastisk gode [:)]

Glemte forresten å si at jeg går ca en mil hver dag, så disse skoene klarer jeg meg ikke uten [:D]

ah, fant det endelig!!
http://www.univern.no/nor/Univern-Senter/Oslo/Fritidssko-fritidsklaer/Joya-fritidssko

vet ikke helt hvor du bor, men foreløpig er det bare univern som fører de i norge! er også her jeg har fått mine fra, men jeg har fått de for å teste produktet, så har ikke fysisk kjøpt produktet.

et etter noen over her sa om et sveitsisk merke, så er joya fra sveits, og det er fullt mulig det er disse skoene du låner når du er på sentershopping[:D] (og de var faktisk dyrer i sveits, enn hva de er her foreløpig)

Jeg elsker Nike Shox! ;) 

Back
Topp