Jeg orker ikke mer...

Sniker fra November. Det eneste som hjalp meg var sitronvann.
En liter vann, en halv sitron og noen små "korn" med stevia.

Levde på det i 2 mnd

De sa det kunne skade fosteret..

Sa dei det? Ved forrige graviditet vart eg råda til å ta postafen av gynekolog og dei sa det var trygt. Eg hadde stor nytte av postafen, men det hjalp ikkje på sjølve kvalmen men eg slutta å kaste opp. Var konstant "fyllesjuk" :hungover:

Den kvalmen tar livet av meg.
Null energi, null motivasjon til å gjøre noe.
Klarer ikke engang vanlig husarbeid eller middagslaging... :(
Mannen er på NATO-øvelsen og blir borte over 2 uker og kan ikke kontaktes...
Har 2 barn hjemme som naturligvis krever sitt, spesielt yngste.
Er også trøtt hele tia og sovner til stadighet.

Er skeptisk til medikamneter mot kvalmen og ble frarådet på apoteket å ta prostafen som "alle andre" bruker...

Hva får man hos legen? Tror jeg må ordne meg time

#sytetråd

Huff! Jeg føler med deg. Slitsomt å ha det slik. Jeg er helsig og har mannen hjemme.

Er du sykemeldt eller jobber du?

Jeg ble sykemeldt pga kvalme og tretthet. Sover mye på dagtid som gjør at jeg kan takle ettermiddagen hjemme. Hadde kollapset uten. Jeg slet veldig med å skulle ta ut sykemelding. Dårlig samvittighet. Men man må ta hensyn til seg selv og kroppen.

Postafen skal vere trygt, men ville nok rådføre meg med lege.

Middag ville jeg prøvd å lage noe enkelt som ikke krever så mye. Her blir det mye pose-lapskaus for å si det sånn. Barna tåler å få enke middager en periode

Ta godt vare på deg selv❤️ Og ta deg en tur til legen.

Felleskatalogen er i overkant forsiktig i sine råd, det tryggeste er å sjekke med tryggmammamedisin/relis :)

Felleskatalogen, som da sier akkurat det samme som pakningsvedlegget til medikamentet det gjelder, er vel gjerne de som setter standarden. Hvor henter tryggmammamedisin sine opplysninger, om de ikke er enig med produsenten av medikamentet?

Felleskatalogen, som da sier akkurat det samme som pakningsvedlegget til medikamentet det gjelder, er vel gjerne de som setter standarden. Hvor henter tryggmammamedisin sine opplysninger, om de ikke er enig med produsenten av medikamentet?

Relis. Som er et uavhengig informasjonssenter for legemidler. Alle (gode) leger forholder seg til de kontra direkte fra produsent. Relis drifter tryggmammamedisin hvor mødre kan ta direkte kontakt selv. https://relis.no/om_oss/

Sier ikke at postafen ikke skal brukes under graviditet, for det står det jo både i Felleskatalogen og pakningsvedlegg at det kan. Men det skal brukes i tilfeller hvor det virkelig er behov for det, sånn som her. :)

Postafen er førstevalg i første trimester. Og kan kjøpes reseptfritt. Skal ikke være skadelig - se ellers på relis.no for utfyllende info (søk postafen og gravid)

Både jm og lege anbefalte meg postafen både sist svangerskap og dette.. og ikke ti ville hester kunne prøvd å tatt di fra meg en gang.. eneste som gjør at jeg er noenlunde menneske om dagen er postafen tablettene..

Har du prøvd denne?

Vedlegg

• Screenshot_20181029-185424_Chrome.jpg
    Screenshot_20181029-185424_Chrome.jpg
    401,2 KB · Visninger: 20
Hvordan går det med deg?
Helt grusomt når det står på:Heartred

Back
Topp