Jeg må ta et valg.

Malla89

Finner glede i forumet
Desemberglede 2015
Nå må jeg ta valget om jeg skal fortsette og delamme eller gå over til kun flaske. Jeg koser meg veldig med amminga men sliter med å stole på at ho får nok. Ho virker fornøyd stort sett, sover på natt og går greit opp i vekt.

En av grunnene til at jeg vil slutte er tida der tar. Opp mot 1 t hvis jeg skal la ho få tømme begge brystene godt og gi flaske etterpå.

Hva skal jeg gjøre? Vil ikke legge bort amminga, men samtidig merker jeg hvor mye jeg stresser.

Du vet jo godt hva jeg tenker, for jeg merker hvor mye du stresser rundt dette!! Ella har det bra - så du må bare finne noe som passer for deg. Ikke minst - du må for DIN del bestemme deg! For jeg tror absolutt ikke at det å være så vinglete kan være godt

Hva med å prøve å beholde amming f.eks. på morgen og kveld? Trappe gradvis ned?
Du har vært flink som har holdt på så lenge synes jeg, spesielt med tanke på tiden det tar!

Hva med å prøve å beholde amming f.eks. på morgen og kveld? Trappe gradvis ned?
Du har vært flink som har holdt på så lenge synes jeg, spesielt med tanke på tiden det tar!
Ja, det er det jeg tenker på. På dager hvor jeg føler jeg kan ligge litt ekstra i senga hender det at ho ligger inntil meg i kanskje 1,5 t. Spiser ikke hele tiden men ho har fri tilgang hvis du skjønner.

Hvis jeg skal noen plass får ho som regel bare flaske. Og det har gått greit det også:)

Og der begynte ho å krangle med puppen på kveldstid :/ hvorfor må melka være så vanskelig å få ut på kvelden.. La ho til og med til litt før ho bruker bli sulten :(

Og der begynte ho å krangle med puppen på kveldstid :/ hvorfor må melka være så vanskelig å få ut på kvelden.. La ho til og med til litt før ho bruker bli sulten :(
Kanskje det løser seg av seg selv nå? At hun tar valget selv? Tipper det vil føles lettere for deg om det er hun som vil slutte :) Når det er sagt så MÅ ikke dette være slutten heller da. Bare fortsett å tilby innimellom uten å presse, så kan det godt være hun vil ha puppen igjen snart :)

Kanskje det løser seg av seg selv nå? At hun tar valget selv? Tipper det vil føles lettere for deg om det er hun som vil slutte :) Når det er sagt så MÅ ikke dette være slutten heller da. Bare fortsett å tilby innimellom uten å presse, så kan det godt være hun vil ha puppen igjen snart :)
Vil jo gjerne holde på morra kveld og kanskje midt på dagen.. Har tilbudt henne til hvert måltid nå, og ho tar puppen bra frem til ettermiddag/kveld.. Tror det er lettere å slutte med amminga hvis ho slutter og ikke jeg. Vi får se, jeg prøver hvertfall å ikke slite meg ut:)

• Liker
Reactions: Bee
Back
Topp