JEG HATER KATTER

munter

Forumet er livet
som kommer å pisser ned terrassen/inngangen vår!

Er så dritt lei at jeg til stadighet møter på en eller annen katte
oppe på trappa/terrassen vår.

Vi har ingen dyr her,
så hvorfor i all verden skal disse kattene komme hit å markere.

Misforstå meg rett.
Jeg synes alle dyr er kjempe søte og synes de er skikkelig fine.

Men når de kommer å driter og pisser ned hele eiendommen her,
blir jeg grinete.

Ja, ja det er bare å plukke opp bærsjen vil nok mange mene,
men pisset da...[:'(]

Er det noen som vet om noe man kan helle
eller legge ut rundt eiendommen som holder kattene unna?
(Det må være ufarlig for barn og dyr da selvfølgelig).

Vet det finnes noe man kan helle i blomsterbeddene
som holder kattene unna, men husker ikke hva det heter.

ORIGINAL: MorraTeFreja™

Hvis du vet hvem som eier katten/kattene, så hadde jeg fortalt de hvordan ting var og bedt dem dekke utgiftene jeg hadde hatt til remedier for å fjerne pisslukta elle rting som gjør at kattene holder seg borte.

Jeg syns nemlig det er en utgift eierene bør ta. Nei, sorry, en utgift de SKAL ta!

Har ingen anelse om hvem som eier de.
Godt å høre at fler skjønner frustrasjonen min.

Da er vi to. Svarte på overskriften din jeg [8D]
Skjønner godt du blir forbanna.. Men det er noe som skal hjelpe mot sånt, noe man strør i blomsterbed, men jeg aner ikke hva det er... Kanskje noen andre her vet hva jeg mener.. [:)]

Er det ikke noe som heter "Katt deg vekk" tro? Mener jeg så det på plantasjen. Ellers har du "Get off" som du får kjøpt på dyrebutikken. Aner ikke om det virker da....

ORIGINAL: _Alex..Micamor_

Er det ikke noe som heter "Katt deg vekk" tro? Mener jeg så det på plantasjen. Ellers har du "Get off" som du får kjøpt på dyrebutikken. Aner ikke om det virker da....

Takk! da skal jeg ta kontakt med plantasjen og dyrebutikken[:)]

ORIGINAL: ~Adrianna~

Da er vi to. Svarte på overskriften din jeg [8D]
Skjønner godt du blir forbanna.. Men det er noe som skal hjelpe mot sånt, noe man strør i blomsterbed, men jeg aner ikke hva det er... Kanskje noen andre her vet hva jeg mener.. [:)]

Ja det var det jeg mente også, men husker ikka hva det heter[:D]

Inne katter er en fin ting[:D][;)]

ORIGINAL: villanella

Masse pepper virker også[;)]. Og det koster ikke så mye!

Ok, takk for tips[:)]

(men det er ikke vondt for kattene hvis de lukter på pepperet
og får det i nesa?
Eller kjenner de lukte på avstand og bare skygger unna?)

Vil ikke være slemme med de heller vet du[;)]

Ta deg en tur på dyrebutikken du, de hjelper deg nok. Noe som heter get off vet eg.[;)]
Men har aldri måtte testet det selv, kanskje noen andre her som har..?..[:)]

ORIGINAL: munter

Ok, takk for tips[:)]

(men det er ikke vondt for kattene hvis de lukter på pepperet
og får det i nesa?
Eller kjenner de lukte på avstand og bare skygger unna?)

Vil ikke være slemme med de heller vet du[;)]

JO!! Det er meget vondt for kattene, spesielt fordi de får detpå  potene som de vasker seg i øynene med... Pepper i øynene er vondt!
Men har hørt mange andre ting som "lissom" skal funke da, appelsinskal, kaffegrutt. Jeg ville også spruta vann på kattene de gangene jeg hadde hatt mulighet til det[:)]

Og er enig i at katteeierne selv kan dekke utgiftene, har selv katt[:D]

Også si du har barn, at du ikke vil strø rundt på noe som kan være farlig for barnet å få i seg, man vet jo aldri..[8|][:)]

Get off sprayen du får kjøpt i dyrebutikken vet jeg funker inne, men bare for en liten stund, måtte forsette å spraye omtrent hver dag for at de skulle holde seg vekke. Vi satte flaksa der kattene var når den var tom og då holdt de seg vekke. Men ja, hver gang du ser dem prøv og skrem dem vekk, bruk spruteflaske eller lignende... Ellers vet jeg ikke hva som kan hjelpe:/

Oppfordre naboer til å kastrere kattene sine, både hunn- og hannkatter. Da slipper man at hannkattene réker rundt for å markere, og skulle de fremdeles gjøre det etter å ha blitt kastrert så vil det ikke stinke som det gjør når de er ukastrerte. Har katter selv, men irriterer meg over andre ukastrerte hannkatter som kommer hit og skal markere.. [:'(] Skulle jeg få tak i en av gjengangerne kommer jeg til å feste halsbånd på den med beskjed til eierne om å vennligst kastrere. [:-]

Bruk for all del IKKE pepper, med mindre du vil torturere katten da?[:@][:@][:@]

Tenk når den går i pepperet, snuser det inn eller vasker seg i øynene etter å ha gått i det. Ja, for det er snilt mot et dyr[&:][&:][&:][&:]

Kattdegvekk selger de på felleskjøpet.. det funker veldig bra[:D]

Katter er ei pest å ei plage overalt syns jeg.. særlig de fordømte hannkatten[&:]

Vet noen heller salmiakk rundt plattinger, blomsterbedd og sånne ting. Katter liker ikke lukta av det.
Eller Ajax sitron har jeg hørt, har aldri testet det selv enda da vi ikke har det problemet.

Pepper!

ORIGINAL: GitteLen

Bruk for all del IKKE pepper, med mindre du vil torturere katten da?[:@][:@][:@]

Tenk når den går i pepperet, snuser det inn eller vasker seg i øynene etter å ha gått i det. Ja, for det er snilt mot et dyr[&:][&:][&:][&:]

Det er jo ikke snakk om kilovis med pepper da[8|]. Å strø litt rundt er ikke så veldig farlig, fikk faktisk tipset av en Vetrinær en gang!!!! Katter har nemmelig VELDIG god luktesans, de kjenner det på god avstand.
Og jeg tror ikke at andre råd her en noe bedre, ajax m sitron , salmiakk osv det kan jo virke etsende.

ORIGINAL: S_C

Ta deg en tur på dyrebutikken du, de hjelper deg nok. Noe som heter get off vet eg.[;)]
Men har aldri måtte testet det selv, kanskje noen andre her som har..?..[:)]

Det brukte vi da vi hadde hund... spraya litt nederst i trappa til 2 etg for han fikk ikke lov å gå opp dit, å etter det va han aldri der oppe... så funka i alle fall på hund...

ORIGINAL: MorraTeFreja™

Hvis du vet hvem som eier katten/kattene, så hadde jeg fortalt de hvordan ting var og bedt dem dekke utgiftene jeg hadde hatt til remedier for å fjerne pisslukta elle rting som gjør at kattene holder seg borte.

Jeg syns nemlig det er en utgift eierene bør ta. Nei, sorry, en utgift de SKAL ta!

Jeg må bare kommentere og si at dette hadde jeg glatt betalt for hvis katta mi dreit og pissa rundt naboene sin eiendom. Det hjelper ikke å si så mye til katta, men jeg hadde gjort mitt for at katta mi ikke plaga dem ja.

Ellers er det nevnt masse gode forslag, appelsinskall og kaffegrut sier man skal hjelpe, men min lille sjarmør er helt vill etter appelsinskall så det hadde ikke funka her i gården... [>:] Men så er han heldigvis kasterert da, har grimme minner om stanken fra tissekassa før han ble det! Skjønner godt at du er frustrert!

Back
Topp