Jeg har gjort noe dumt...*hjertelyd*

MittAndre <3

Elsker forumet
Ja, før noen kaster seg over meg med beskjed om at dette er altfor tidlig og dumt å gjøre, så vil jeg bare si at DET VET JEG SÅ INDERLIG GODT!!!
På søndag (9+0) hørte jeg hjertelyden for første gang med Angelsound'n min, jeg hadde prøvde noen ganger tidligere uten hell så gleden var stor da jeg fant den! To dager etter klarte jeg ikke la være å lytte igjen, og fant den med én gang! Hørte lenge på den og sambo fikk også høre <3
Men lyden ble nesten som narkotika og jeg "måtte bare" høre mer... men siden da har jeg ikke klart å finne den igjen....er 9+5 idag...og jeg prøver og tenke at dette sikkert er normalt, den flytter vel på seg? Men kjenner at det begynner og bli vanskelig... særlig siden jeg er så og si symptomfri bortsett fra trøtthet (og det kan man jo slite med uansett på den her tida av året).
Husker da jeg gikk med førstemann så prøvde legen min å lytte etter hjertelyden da jeg var 10 uker (vi trodde jeg var 12 uker), men hun fant den ikke...alt var bra da, så jeg vet jo at dette mest sannsynlig går helt fint! Jeg bare...jeg vet ikke...måtte få det ut et sted!  Takk, hvis du gadd å lese...det ble langt...
 
jeg skjønner at du blir redd, men please kast den angel sounden!! du kommer jo bare til å bli kjempe bekymret hver gang du ikke finner hjerte lyden.. 

hva med heller å glede seg til hver kontroll for da får du høre hjerte lyden, det gjør jeg og det er sååå koselig selv om det ikke er så ofte 

(ps! i forrige sv.skap var jeg over 24uker på vei og kjente ingen liv, på føden tok det laaaang tid før de fant hjerte lyden, men alt var helt fint, han bare lå litt vanskelig til!)
 
Det går nok helt fint. Det er vanskelig å finne hjertelyden så tidlig og knøtten flytter jo på seg i et sett. Vil tro at det er helt naturlig at det kan være noen dager du finner den og andre ikke. Prøv å slappe av. :)
 
OIOIOI!
Vi har jo snakket om dette :P
Bebisen svømmer jo rundt i magen din, og har kanskje flyttet litt til et bedre plass eller noe!
Kast den angelsounden ja, for mye straling er jo ikke bra og!
Alt går så bra med babyen din, det har jeg bestemt!
(du bestemte jo om min, så du hadde det til gode <3)
 
Takk, jeg klarer jo ikke å tro noe annet enn at alt er greit. Har ikke vært på første kontroll hos legen enda, blir nok litt lettere da. Har time når jeg er 11+5, så det er 2 uker til idag :) Gleder meg til det! Og så har jeg også oppfølgingstime på ul i uke 12+4 pga blødning, og jeg så hjertet slå i uke 7+noe...
 


once more skrev:
OIOIOI!
Vi har jo snakket om dette :P
Bebisen svømmer jo rundt i magen din, og har kanskje flyttet litt til et bedre plass eller noe!
Kast den angelsounden ja, for mye straling er jo ikke bra og!
Alt går så bra med babyen din, det har jeg bestemt!
(du bestemte jo om min, så du hadde det til gode <3)

Hehehe, det har du rett i! Tusen takk for at du bestemmer tilbake til meg! Nåååå føler jeg meg myyyye bedre emoticon
 
ja ville kasta den angel sounden og venta til kontroll :) det er heller ikke bra å forstyrre babyen for mye i de tidligste ukene. Vet ikke om det bråker sånn av angelsounden jeg men?? uansett ville jeg tenkt at alt er fint og gleda meg til å høre hjertet på kontroll ;) 
 
ja ville kasta den angel sounden og venta til kontroll :) det er heller ikke bra å forstyrre babyen for mye i de tidligste ukene. Vet ikke om det bråker sånn av angelsounden jeg men?? uansett ville jeg tenkt at alt er fint og gleda meg til å høre hjertet på kontroll ;) 
 
Ja, det hjalp faktisk å få ut tankene mine så nå føler jeg meg bedre! Og har tro på at alt er i skjønneste orden :) Skal ikke drive og stresse meg selv med den!
 
Bra du er roligere nå da :)

Det meste av livmora er nedforbi skambeinet så tidlig i svangerskapet, så lille magetrollet gjemmer seg nok bare nede i "sikkerheten" hvor dopleren ikke kommer til. Og som de andre sier, la heller de proffe ta seg av lyttinga :)
 
Takk, jeg lover!!! ;-) Fra nå av skal jeg skravle, ikke lytte!!! Hehehehhe ;)))


Nei, nå var jeg flåsete, sorry, det var skikkelig teit skrevet. Jeg skal selvfølgelig lytte til søte Mai-jenter!
 
Som jeg skrev i et annet innlegg så var jeg på første kontroll i går og da fant ikke legen hjertelyden m doppler. Han sa d ikke var noe å bekymre seg over, men vi gravide tenker jo fort det verste, og jeg ble jo litt skuffa. Men vi får satse på at alt står bra til. Hørte forresten fra moira at d kanskje kunne være skadelig med for mye stråling på fosteret før 12 uker, så det er sikkert lurt å legge vekk angelsounden en stund..
 


Mamsol skrev:
Som jeg skrev i et annet innlegg så var jeg på første kontroll i går og da fant ikke legen hjertelyden m doppler. Han sa d ikke var noe å bekymre seg over, men vi gravide tenker jo fort det verste, og jeg ble jo litt skuffa. Men vi får satse på at alt står bra til. Hørte forresten fra moira at d kanskje kunne være skadelig med for mye stråling på fosteret før 12 uker, så det er sikkert lurt å legge vekk angelsounden en stund..


Ja, den er lagt laaangt inni skapet i øverste skuff. Må hente krakk for å hente den ned igjen nå, så da rekker jeg og tenke meg om noen ganger ;) Som jeg sa i tidligere innlegg fant ikke legen min hjertelyden da jeg var 10 uker i forrige sv.skap heller, så jeg VET jo at dette er normalt! Takk for gode svar, jenter! Dere er goooode å ha <3
 
*KLEEEEM!!!*
Var jo akkurat der jeg også, bare tidligere enn deg =)
Gikk veldig veldig bra for min del altså, og det gjør det nok for deg også =)

Gikk nesten 3 uker mellom de to gangene jeg fant hjertelyden til lillegull - så ta livet med ro, å vent i stede. Men er du bekymret, så få deg time til UL. Det gjorde jeg, og da følte jeg meg også tryggere på å pakke den bort!
 
Ser du har fått mange gode svar og god støtte her.
Hjelper ofte å dele det hele med noen :) Jeg er sikker på at alt står bra til :)
Ha en super dag og en strålende helg!! *klem*
 


Phibonacci skrev:
Ser du har fått mange gode svar og god støtte her.
Hjelper ofte å dele det hele med noen :) Jeg er sikker på at alt står bra til :)
Ha en super dag og en strålende helg!! *klem*


Tusen takk, og det samme til deg! :-)
 
Babyen har nok bare gjemt seg. jeg ville ha gjemt vekk angelsounden fram til ihverfall etter uke 12. Den gir deg bare beskymringer. slapp av nå og nyt svangerskapet søte deg <3
 
Jeg ville nok også ha roa meg med angelsounden, men det er bare pga det psykiske aspektet. Det er ingen nevneverdig stråling fra den fordi det kun er en mikrofon og en forsterker, det er ikke en doppler. 

en doppler bruker ultralyd og stråler litt mer, men alikevel MYE mindre enn en mobil i lomma eller en laptop på fanget :) 
 


Anna10+12 skrev:
Babyen har nok bare gjemt seg. jeg ville ha gjemt vekk angelsounden fram til ihverfall etter uke 12. Den gir deg bare beskymringer. slapp av nå og nyt svangerskapet søte deg <3

Tusen takk, det er gjort :) Jeg gleder meg sånn til vi er kommet til uke 12!
 
Jeg skal aldri føre sånn drit (beklager, men det er det det er om man ikke trenger det etter anbefaling av lege) inn hit! 

Det skaper så mange ekstra bekymringer og uroligheter.. Er man ikke fagfolk kan man ikke regne med å finne hjertelyd... Fagfolk sliter ofte med det selv! 

Selvfølgelig blir du bekymret, men de bekymringene hadde du spart deg selv for om du droppet hele angelmøkka 
 
Back
Topp