Jeg har gjort noe dumt...*hjertelyd*

Det kommer ikke noen stråler av angelsounden, den sender lydbølger som reflekterer lyd tilbake når den treffer fosteret, så det er ingen stråling, det er det bare røtngen som kan gi og diverse farlig stoffer.

Det blir som med doppleren legene bruker, men den lager jo selvsagt litt støy og noen fostre kan bli litt stressa av det. om 10 år har vi sikkert vårt eget UL apparat hjemme, hehe, utrolig hvordan utviklingen er :)
 
Kast den ut av vinduet! Hehe :)
Tenk på de her: Når du er 9 uker er fosteret 25 - 35 mm lang, størrelsen på hjertet er da altså ikke veldig stor. Prøv å sende en lydbølge inn mange cm og treff på de små millimeterne med bankende hjerte, som nå i tillegg beveger seg ved press utenfra. Derfor lytter de fleste ikke før i uke 15. Min erfaring er at man av og til finner den på første forsøk, hvis man må leite er det håpløst.
Det er lydbølger (ultralyd dette også, man har ikke en skjerm som gir bilder, men derimot lyd), ikke stråling som røntgen. MEN disse lydbølgene, altså ultralyd, varmer opp vevet de passerer gjennom. Derfor bør det brukes minst mulig, man vet ennå lite om evt skadevirkninger med hyppig bruk. (Det samme gjelder ultralyd som gir bilde). Så jeg tenker føre var-prinsippet.
Så tenk positive tanker, det her går kjempebra :)
 


LadyOnHeels skrev:
jeg skjønner at du blir redd, men please kast den angel sounden!! du kommer jo bare til å bli kjempe bekymret hver gang du ikke finner hjerte lyden.. 

hva med heller å glede seg til hver kontroll for da får du høre hjerte lyden, det gjør jeg og det er sååå koselig selv om det ikke er så ofte 

(ps! i forrige sv.skap var jeg over 24uker på vei og kjente ingen liv, på føden tok det laaaang tid før de fant hjerte lyden, men alt var helt fint, han bare lå litt vanskelig til!)



Signerer veldig!!!! Er sikker på at alt er bra!!!!!!!!!!
 
Takk, ja, nå er det bare positive tanker i hodet faktisk. Jeg har vært litt bekymret ett par dager, men ikke sagt det til noen. Men da jeg fikk skrevet det her og fikk litt tilbakemeldinger så "våknet" jeg endelig, så nå går det veldig bra igjen! Skal ikke ta ut den der fra skapet igjen, så nå venter jeg til legen vil høre, og så ul igjen ;) Ha en fin kveld!
 


HvitSnø skrev:


LadyOnHeels skrev:
jeg skjønner at du blir redd, men please kast den angel sounden!! du kommer jo bare til å bli kjempe bekymret hver gang du ikke finner hjerte lyden.. 

hva med heller å glede seg til hver kontroll for da får du høre hjerte lyden, det gjør jeg og det er sååå koselig selv om det ikke er så ofte 

(ps! i forrige sv.skap var jeg over 24uker på vei og kjente ingen liv, på føden tok det laaaang tid før de fant hjerte lyden, men alt var helt fint, han bare lå litt vanskelig til!)



Signerer veldig!!!! Er sikker på at alt er bra!!!!!!!!!!

Takk, det er vel egentlig jeg også! Måtte vel bare få høre det litt fra dere fine jenter også ;)
 


MittAndre <3 skrev:
Takk, ja, nå er det bare positive tanker i hodet faktisk. Jeg har vært litt bekymret ett par dager, men ikke sagt det til noen. Men da jeg fikk skrevet det her og fikk litt tilbakemeldinger så "våknet" jeg endelig, så nå går det veldig bra igjen! Skal ikke ta ut den der fra skapet igjen, så nå venter jeg til legen vil høre, og så ul igjen ;) Ha en fin kveld!


Så bra! Det er lett å gå og bekymre seg (vet alt om det selv..) Greit å ha BV å lufte litt da :) Klem
 


Littelent skrev:
Kast den ut av vinduet! Hehe :)
Tenk på de her: Når du er 9 uker er fosteret 25 - 35 mm lang, størrelsen på hjertet er da altså ikke veldig stor. Prøv å sende en lydbølge inn mange cm og treff på de små millimeterne med bankende hjerte, som nå i tillegg beveger seg ved press utenfra. Derfor lytter de fleste ikke før i uke 15. Min erfaring er at man av og til finner den på første forsøk, hvis man må leite er det håpløst.
Det er lydbølger (ultralyd dette også, man har ikke en skjerm som gir bilder, men derimot lyd), ikke stråling som røntgen. MEN disse lydbølgene, altså ultralyd, varmer opp vevet de passerer gjennom. Derfor bør det brukes minst mulig, man vet ennå lite om evt skadevirkninger med hyppig bruk. (Det samme gjelder ultralyd som gir bilde). Så jeg tenker føre var-prinsippet.
Så tenk positive tanker, det her går kjempebra :)



Angelsound er ikke ultralyd, det er en mikrofon og en forsterker noe som er ganske forskjellig. Babywatcher for eksempel bruker ultralyd, det er altså en doppler. Angelsound er ikke en doppler
 


GotMILF? skrev:


Littelent skrev:
Kast den ut av vinduet! Hehe :)
Tenk på de her: Når du er 9 uker er fosteret 25 - 35 mm lang, størrelsen på hjertet er da altså ikke veldig stor. Prøv å sende en lydbølge inn mange cm og treff på de små millimeterne med bankende hjerte, som nå i tillegg beveger seg ved press utenfra. Derfor lytter de fleste ikke før i uke 15. Min erfaring er at man av og til finner den på første forsøk, hvis man må leite er det håpløst.
Det er lydbølger (ultralyd dette også, man har ikke en skjerm som gir bilder, men derimot lyd), ikke stråling som røntgen. MEN disse lydbølgene, altså ultralyd, varmer opp vevet de passerer gjennom. Derfor bør det brukes minst mulig, man vet ennå lite om evt skadevirkninger med hyppig bruk. (Det samme gjelder ultralyd som gir bilde). Så jeg tenker føre var-prinsippet.
Så tenk positive tanker, det her går kjempebra :)



Angelsound er ikke ultralyd, det er en mikrofon og en forsterker noe som er ganske forskjellig. Babywatcher for eksempel bruker ultralyd, det er altså en doppler. Angelsound er ikke en doppler

Et kjapt nettsøk sier nok det motsatte.. I produktomtalen er det omtalt som fetal doppler. Hvis du setter en mikrofon på magen kan jeg ikke skjønne at man hører så mye annet enn tarmlyder (fra seg selv), så tidlig. Fosterhjertet lager nesten ikke lyd, det gjør derimot mors tarmer og mors hovedpulsåre. Det som lager lyd i et hjerte er at hjerteklaffene som lukker seg, og dette lager ikke spesielt mye lyd så tidlig. Det man hører med doppler er blodet som beveger seg, derfor kan man også lytte til sin egen puls ved f.eks ankelen med en doppler. Men vis meg gjerne en link om det motsatte, så skal jeg gi meg ;)
 
Håper du gjør som andre sier og legger den vekk en stund:)

Jeg er av dem som ikke betaler for ekstra UL eller som kjøper noe så jeg kan høre hjertelyd. Tror det bare vil stresse meg, og det er veldig kos på kontroll :)
 
Jeg låner babywhatcher av ei veninne, brukte den mye frem til uke 12. Men nå er jeg ikk "redd" lengre, så bruker den ikke..
 
alt er helt sikkert i skjønneste orden. hvis legen ikke fant den i uke 10 som er utdannet og tar slike maaaaange ganger, så er det stor sannsynlighet for at du ikke finner den innimellom.
 
Back
Topp