Jeg blir kvalm!

Gidder ikke quote jeg, for jeg ser dere er flere som mener det samme.

Men dette er ikke mobbing, og ja dette bør avisene skrive om under fullt navn. Jeg forstår virkelig ikke dere som.mener dette bør anonymiseres.

Etter at saken kom frem i media og man fortalte hvem det var snakk om, har det meldt seg flere som føler seg misbrukt av mannen. Hadde man anonymisert ville det vært vanskeligere for de det gjelder å vite at det er deres mann det er snakk om. Her gjør media jobben sin. Men jeg vet at frp er veldig flink til å legge ut om hvor ille media er i slike saker. Det er en del av deres strategi.

Når det gjelder familien og hva de måtte føle er det egentlig noe de bør ta opp med han. Ja, det er ille, jeg har vært derselv. Men hallo, dette er ikke medias feil altså.

Don't shoot the messenger er det noe som heter!

ORIGINAL: Muskatt

Gidder ikke quote jeg, for jeg ser dere er flere som mener det samme.

Men dette er ikke mobbing, og ja dette bør avisene skrive om under fullt navn. Jeg forstår virkelig ikke dere som.mener dette bør anonymiseres.

Etter at saken kom frem i media og man fortalte hvem det var snakk om, har det meldt seg flere som føler seg misbrukt av mannen. Hadde man anonymisert ville det vært vanskeligere for de det gjelder å vite at det er deres mann det er snakk om. Her gjør media jobben sin. Men jeg vet at frp er veldig flink til å legge ut om hvor ille media er i slike saker. Det er en del av deres strategi.

Når det gjelder familien og hva de måtte føle er det egentlig noe de bør ta opp med han. Ja, det er ille, jeg har vært derselv. Men hallo, dette er ikke medias feil altså.

Don't shoot the messenger er det noe som heter!

Jeg kunne kanskje vært enig hadde dette blitt gjort på en informativ måte, men det avisene gjør er å grafse i enkeltskjebner, lage en historie rundt dette større enn en annen KUN for å tjene penger!
Jeg synes ikke det er noe ekstra ille i denne saken fordi det er FRP, men dette er et godt eksempel på hvordan media bruker tragiske hendelser for å selge aviser!

ORIGINAL: jinta85

Den ene uka har VG en stor anti-mobbe kampanje, den andre henger de ut og dømmer en mann som ikke har mulighet til å forsvare seg og som ikke er dømt, men under etterforskning!

Jeg stemmer absolutt ikke FRP, men måten media grafser i dette gjør meg faktisk kvalm!
Hvordan kan vi forvente at våre barn ikke mobber hverandre når voksne oppfører seg som det der?
Tenk om det var din far, mann, bror, sønn som ble hengt ut på den måten med fult navn og bilde?
Hvis det skulle være at han er skyldig er det en sak for politiet og de involverte, ikke hele verden!

Jeg tenker mer på familien hans jeg, for de blir jo hengt ut de også, om enn indirekte. Synes dette tar helt av, ALT av skittentøy dras frem i offentligheten.

Men når det er sagt så synes jeg at en såkalt "offentlig person" burde ha mer vett i skallen enn å tilfredsstille alle sine perverse lyster, SPESIELT når det er på kanten-lyster og også ULOVLIGE lyster. Hva i all verden er det som har foregått i hodet til fyren? [&:]

ORIGINAL: Cassandra smartrompe

Veit ikke!
Men uansett, skal media ha rollen som gapestokk?

Kan ikke si jeg har så veldig mye imot at media svinebanker en fyr som seksuelt utnytter barn, nei.

Veit ikke!
Men uansett, skal media ha rollen som gapestokk?

Kan ikke si jeg har så veldig mye imot at media svinebanker en fyr som seksuelt utnytter barn, nei.

ORIGINAL: TheGoodWife

ORIGINAL: Mars09ogJanuar11

Så enig med deg!

Det er faktisk broren til en venninne av meg...

Hadde du sagt det samme om det var en du ikke kjente da?

Kanskje etter denne saken, når hun ser hvordan det påvirker familie?
Jeg vet hvem familien til lommemannen er og det fikk meg til å tenke annerledes etterpå hvertfall.
Gikk hardt utover barna hans!
Men er nok ikke til å slippe unna at media henger seg opp i en slik sak..
Slik vil det nok alltid være. Media er ikke akkurat kjent for å være omtenksomme og snille..

mine tanker går til Tore Tønne saken når det skjer slik.

ORIGINAL: turbo trash

mine tanker går til Tore Tønne saken når det skjer slik.

På ingen måte sammenlignbart!

Sikkert stygt, men sånne griser fortjener å bli uthengt. [X(]

Er han dømt?

Du kan også snu det da, hva om han hadde oppført seg slikt med dine barn??? Han fortjener det!

Men, skal være enig i at det er å gå for langt dersom han ikke har innrømmet skyld og ikke er dømt.

Synes fortsatt det er å gå for langt jeg, selv om han har innrømmet det. Går utover så mange flere enn kun mannen!

Jeg syns uansett det er mye verre for de han har misbrukt og utnyttet. Jeg klarer nok ikke å ha noe sympati.

Kan vi ikke bare avskaffe rettsvesenet og la media ta seg av den jobben da?
De både dømmer, straffer OG tjener penger på det!

De som misbruker barn får jo minimalt med straff uansett, så det kan godt hende at det hadde vært en god løsning for alle å henge de ut offentlig.

Ja, smart! Drit i familiene og de andre dette går utover!

Kun hovedpersonen som kan klandres!! han skulle tenkt på familien sin før han gjorde dette!!

Jeg er faktisk enig med HI.
Mannen er ikke dømt for noe enda, og det har ikke en gang vært en rettsak.
Hva om han var uskyldig? Tenk så mye som hadde vært ødelagt da.
(Ja, NÅ har han vel innrømmet både det ene og det enda, men det visste ikke media da de først la ut et bilde av ham.)

ORIGINAL: Dollysmurfen

Jeg synes også det er uetisk.
Men slik er det bare. Media har faktisk lov til å henge ut folk, ja til og med mobbe andre mennesker. Ingenting som heter personvern om de får nyss i ting.

Dette stemmer jo ikke helt.

http://no.wikipedia.org/wiki/V%C3%A6r_Varsom-plakaten

ORIGINAL: Bouncy the Butthead Slayer

Det media gjør er å slå stort opp en viktig sak som folket absolutt har krav på og behov for å vite om. Det eneste gapestokk-aktige er krigstypene som VG & Co. bruker, men ellers gjør de vel ikke annet enn å opplyse om de faktiske forhold. Jeg forstår overhodet ikke hvorfor en sånn sak skal dysses ned - hensynet til overgriperens familie må dessverre vike for det faktum at det bør bli almenn kjent at denne mannen har grovt misbrukt sin posisjon i samfunnet og partiet som offentlig og tiltrodd skikkelse.

ORIGINAL: Bouncy the Butthead Slayer

Du må huske på at hvis ikke media drev gravende virksomhet og belyste grumsete saker som denne, så ville vi vært ulykkelig uvitende om en rekke ting som jeg er sikker på at også du synes det er viktig at folket vet om. Det er ikke å leke rettsvesen; det er å ivareta den funksjonen som journalister skal ha, nemlig å bringe samfunnsaktuell informasjon til folket som folket ikke nødvendigvis har mulighet til å fremskaffe selv.

Du får sagt det! Luv u girl:)

Hvilken informasjon sitter du på som gjør at du tydeligvis kjenner den virkelige situasjonen? Domstolene har jo ikke tatt stilling til saken ennå. 

Hvordan ville du satt pris på å bli uthengt på bakgrunn av en siktelse, som jo tross alt ikke er noe annet enn en skriftlig fremstilling av hva politiet mener har funnet sted? For meg er det et mindre moralsk standpunkt enn å synes det er greit å filme nakne folk i dusjen.

ORIGINAL: frk.jus

Hvilken informasjon sitter du på som gjør at du tydeligvis kjenner den virkelige situasjonen? Domstolene har jo ikke tatt stilling til saken ennå. 

Hvordan ville du satt pris på å bli uthengt på bakgrunn av en siktelse, som jo tross alt ikke er noe annet enn en skriftlig fremstilling av hva politiet mener har funnet sted? For meg er det et mindre moralsk standpunkt enn å synes det er greit å filme nakne folk i dusjen.

Nå har han vel inrømmet det, eller tar jeg helt feil?

Og hadde det vært mitt barn, så ville vel jeg fått en dom mot meg etter å ha grisebanka mannen. Og jeg er overhode ikke voldelig av meg, men da hadde jeg klikka.

Enda godt at media graver frem slike saker slik at han ikke lenger kan ha ansvar for en gjeng barn.

Og det er ikke medias jobb å passe på hans familie, det burde han tenkt på selv. Jeg skjønner at det ikke er morsomt å være de for tiden, men man kan jo ikke legge skylda på media. Det er mannen som har utført disse handlingene, ikke media.

ORIGINAL: Kleo79

ORIGINAL: frk.jus

Nå har han vel inrømmet det, eller tar jeg helt feil?

Og hadde det vært mitt barn, så ville vel jeg fått en dom mot meg etter å ha grisebanka mannen. Og jeg er overhode ikke voldelig av meg, men da hadde jeg klikka.

Enda godt at media graver frem slike saker slik at han ikke lenger kan ha ansvar for en gjeng barn.

Og det er ikke medias jobb å passe på hans familie, det burde han tenkt på selv. Jeg skjønner at det ikke er morsomt å være de for tiden, men man kan jo ikke legge skylda på media. Det er mannen som har utført disse handlingene, ikke media.

Vi vet ikke hva han har innrømmet. Det eneste vi kjenner er medias fremstilling av hva han eventuelt har innrømmet.

Det er ikke sikkert at du hadde fått en dom mot deg hvis du hadde utsatt "mannen" for vold. Det finnes begreper som nødverge, affekt, sinnsyk i gjerningsøyeblikket og mye annet. Men uansett, så får du ikke en dom før du blir funnet skyldig utove enhver rimelig tvil. Den retten har du og alle andre her i landet - også den berømte FRPeren.

Jeg tror det er en misforståelse hvis du tror at media har gravet frem denne saken, så jeg vet ikke hvor du har det fra.

Det er ikke medias jobb å henge ut folk. De skal informere og underholde folk. Denne typen saker bør høre inn under "informere"-oppgaven, noe du sikkert er enig i. Det synes imidlertid som om media har prioritert "underholde"-vinkelen, og det er selvsagt uheldig. Spørsmålet er om media bør ha litt takt og tone og ikke kjøre på med alt de kan presse ut av appelsinen før det i det hele tatt foreligger en dom. Det foreligger ikke en gang en tiltale! Her synes du å føye deg inn i rekken av de som forhåndsdømmer, og som trives godt med det.

Selvsagt har media skrevet alt for mye om saken for å selge aviser. Pussig naivitet å tro noe annet.

Selvsagt er det heller ikke medias jobb å påføre hans familie unødvendig smerte og plage.

Eg syns det e bra at han bler hengt ud og håpe folk SPYTTE på han når de ser han på gadå.

ORIGINAL: komli87

Eg syns det e bra at han bler hengt ud og håpe folk SPYTTE på han når de ser han på gadå.

Livsfarlig, skandaløs, simpel og fullstendig usivilisert holdning som uttrykker totalt manglende forståelse for verdien av rettssikkerhet.

Det syntes sikkert familien hans og..[8|]

Back
Topp