Jeg blir kvalm!

Lillebroren hans hadde jo tenkt å følge hans fotspor, men nå blir jo ikke det noe lett...

Å ha store bilder og navn på fremsiden og overalt er unødvendig synes jeg.

ORIGINAL: TheGoodWife

ORIGINAL: jinta85

ORIGINAL: Cassandra smartrompe

Men, skal være enig i at det er å gå for langt dersom han ikke har innrømmet skyld og ikke er dømt.

Synes fortsatt det er å gå for langt jeg, selv om han har innrømmet det. Går utover så mange flere enn kun mannen!

Jeg syns uansett det er mye verre for de han har misbrukt og utnyttet. Jeg klarer nok ikke å ha noe sympati.

Kan vi ikke bare avskaffe rettsvesenet og la media ta seg av den jobben da?
De både dømmer, straffer OG tjener penger på det!

De som misbruker barn får jo minimalt med straff uansett, så det kan godt hende at det hadde vært en god løsning for alle å henge de ut offentlig.

Ja, smart! Drit i familiene og de andre dette går utover!

Ja, eller drit i alle de som sitter ødelagt etter år med misbruk, mens overgriper går fri. Det er smart det.

Jeg har vel vært rimelig tydelig på hele veien at jeg mener mannen skal dømmes, men at det ikke er media sin oppgave!

Men, skal være enig i at det er å gå for langt dersom han ikke har innrømmet skyld og ikke er dømt.

Synes fortsatt det er å gå for langt jeg, selv om han har innrømmet det. Går utover så mange flere enn kun mannen!

Jeg syns uansett det er mye verre for de han har misbrukt og utnyttet. Jeg klarer nok ikke å ha noe sympati.

De som misbruker barn får jo minimalt med straff uansett, så det kan godt hende at det hadde vært en god løsning for alle å henge de ut offentlig.

Har ikke HAN et ansvar for dette da? Er jo ikke familiens skyld at fyren er slik. Men det han har gjort må han faktisk stå til ansvar for selv uavhengig av media. Hva med ofrene, og deres familie?

ORIGINAL: Mars09ogJanuar11

Lillebroren hans hadde jo tenkt å følge hans fotspor, men nå blir jo ikke det noe lett...

Det er ikke uvanlig. Det samme gjøres jo i drapssaker osv, ser ikke noen her inne som klager da.

Som sagt tidligere, jeg er ikke fan av hvordan media holder på.

Jeg er enig i at det er synd på familien.... men det skulle HAN jaggu tenkt på før...

Den var du litt uheldig med syns jeg.

Nå tror jo jeg at folk er smarte nok å vet hva jeg mener, han ville også ha en karriere innen politikken.

ORIGINAL: skyberta

Har ikke HAN et ansvar for dette da? Er jo ikke familiens skyld at fyren er slik. Men det han har gjort må han faktisk stå til ansvar for selv uavhengig av media. Hva med ofrene, og deres familie?

Tror du de ønsker å se mannen gang på gang på forsiden av VG eller at han skal få den straffen han fortjener?
Diskusjonen jeg prøver å ha er er ikke om mannen skal straffes eller ikke, for det er klart at han skal, men medias behandling av det hele! Er dette medias jobb?

Det er ikke uvanlig. Det samme gjøres jo i drapssaker osv, ser ikke noen her inne som klager da.

Nå er vel denne saken ekstra fremme i meida og lett å bruke som eksempel!
Jeg synes ikke noe om at media brukes som gapestokk!

Man kan jo snu det og si at medias jobb er å drive folkeopplysning.

Noen, deriblant jeg, mener at alle folk som dømmes for overgrep bør få navn og bilde offentliggjort.

Hva med de som blir uskyldige dømt da? Ikke nok med at de har fått en straff i en domstol, de har også blitt uthengt for hele verden.

Nå er vel denne saken ekstra fremme i meida og lett å bruke som eksempel!
Jeg synes ikke noe om at media brukes som gapestokk!

Nei, det skjer gang på gang. Det som er artig er vel at de som er ihugga FRP-tilhengere ikke akkurat fornekter seg med kommentarer hvis det er snakk om at utlendinger har gjort noe kriminelt.

Det er like ille det! Jeg tar ikke opp dette fordi jeg er på den ene eller andre siden, jeg tar opp dette for å få fokus på medias rolle i slike og lignende saker [:)]

Sikkert stygt, men sånne griser fortjener å bli uthengt. [X(]

Man kan jo snu det og si at medias jobb er å drive folkeopplysning.

Noen, deriblant jeg, mener at alle folk som dømmes for overgrep bør få navn og bilde offentliggjort.

Hva med de som blir uskyldige dømt da? Ikke nok med at de har fått en straff i en domstol, de har også blitt uthengt for hele verden.

Du har jo nettopp sagt at det er domstolene sin jobb å dømme folk? I all hovedsak må man stole på at avgjørelsene de treffer er korrekt, eller så kan man vel "like gjerne avskaffe de", som du sa tidligere?

Kanskje en persons ve og vel (den som er uskyldig dømt), må vike for sikkerheten til barna i samfunnet?

Rettsvesenet er ikke uten skampletter og feil! Det kan skje feil, men klart er det de som er best kvalifisert til å dømme noen.
Klarer ikke vi å finne andre løsninger enn å henge ut mennesker og deres familier? Straffen bør gå på den som har gjort noe galt, ikke de rundt. Da synes jeg faktisk det er en bedre løsning og låse de inne på livsstid eller full overvåkning!

ORIGINAL: Greven av gral

ser ikke problemet og kan ikke skjønne hva dette har med mobbing å gjøre

Det her går ikke bare ut over han, men hele familien! Det er problemet!
Media tar på seg en rolle som ikke er deres etter min mening! De graver i menneskeliv og henger ut folk uten å ha tilgang til hele historien! De ødelegger uskyldige liv! Så lenge voksne folk går rundt å slenger dritt uten å ha full dekning for det som blir sagt hvordan skal vi da kunne lære barna våre å ikke gjøre det samme?

Det media gjør er å slå stort opp en viktig sak som folket absolutt har krav på og behov for å vite om. Det eneste gapestokk-aktige er krigstypene som VG & Co. bruker, men ellers gjør de vel ikke annet enn å opplyse om de faktiske forhold. Jeg forstår overhodet ikke hvorfor en sånn sak skal dysses ned - hensynet til overgriperens familie må dessverre vike for det faktum at det bør bli almenn kjent at denne mannen har grovt misbrukt sin posisjon i samfunnet og partiet som offentlig og tiltrodd skikkelse.

Nå for tiden er jo alt mobbing.

Det å henge ut andre offentlig og slenge dritt uten at parten det gjelder kan forsvare seg er helt greit?
Her er det en familie som som er ødelagt på grunn av det som har skjedd. Som om ikke det er nok skal de måtte tåle alt mediastyret rundt!

Det er nå en gang slik at det er ene og alene hans feil at familien hans lider av dette.

Delvis! Media hadde ikke trengt å gå ut med bilde og fult navn. Da kunne familien ha lidd i fred, ikke hatt alles øyne mot seg. De får svi for dette i alle år de også. Han kunne helt fint blitt omtalt som mannlig politiker i FRP og VG ville fortsatt fått en god sak ut av det!

Media tar på seg en rolle som ikke er deres etter min mening! De graver i menneskeliv og henger ut folk uten å ha tilgang til hele historien! De ødelegger uskyldige liv! Så lenge voksne folk går rundt å slenger dritt uten å ha full dekning for det som blir sagt hvordan skal vi da kunne lære barna våre å ikke gjøre det samme?

Men kjære deg, journalister har som hovedoppgave å opplyse folk om det som folk bør få vite om - og at ikke alle fakta ligger på bordet er da overhodet ikke noe ukjent fenomen i media. Hvis de bare skulle skrevet om ting de visste alt om så ville det blitt noen tynne aviser, med saker som "Asfaltblanding gikk på dunken - Kolo Veidekke tar fullt ansvar" og "Blyant-tyveriet på Haugerud skole endelig oppklart".

Det har jammen meg han gjort også.

Og om han var så redd for at det skulle gå utover familien så fikk han heller oppført seg normalt!

Er ikke nok uskyldige liv ødelagt med det som er?

Back
Topp