Jeg blir kvalm!

Havena

Elsker forumet
Den ene uka har VG en stor anti-mobbe kampanje, den andre henger de ut og dømmer en mann som ikke har mulighet til å forsvare seg og som ikke er dømt, men under etterforskning!

Jeg stemmer absolutt ikke FRP, men måten media grafser i dette gjør meg faktisk kvalm!
Hvordan kan vi forvente at våre barn ikke mobber hverandre når voksne oppfører seg som det der?
Tenk om det var din far, mann, bror, sønn som ble hengt ut på den måten med fult navn og bilde?
Hvis det skulle være at han er skyldig er det en sak for politiet og de involverte, ikke hele verden!

ORIGINAL: TheGoodWife

Sikkert stygt, men sånne griser fortjener å bli uthengt. [X(]

Er han dømt?

ORIGINAL: jinta85

Er han dømt?

Innrømmet han det ikke da?

ORIGINAL: Cassandra smartrompe

Er han dømt?

Innrømmet han det ikke da?

Veit ikke.
Men uansett, skal media ha rollen som gapestokk for å tjene penger på andres ulykke?

Veit ikke!
Men uansett, skal media ha rollen som gapestokk?

Kan ikke si jeg har så veldig mye imot at media svinebanker en fyr som seksuelt utnytter barn, nei.

Han har innrømmet det.... 

Veit ikke!

Kan ikke si jeg har så veldig mye imot at media svinebanker en fyr som seksuelt utnytter barn, nei.

ikke jeg heller og hadde det bare vaert han saa hadde jeg brydd meg katta. men dette gaar ogsaa utover familien hans, det er det eneste jeg syns er teit.

Veit ikke!

Hva med familien til denne mannen?
Mannen skal ha sin straff, men denne grafsingen i media går utover mange flere enn bare mannen det gjelder!
Det er domsstolens jobb å dømme, ikke media!

Så enig med deg!

Det er faktisk broren til en venninne av meg...

Men, skal være enig i at det er å gå for langt dersom han ikke har innrømmet skyld og ikke er dømt.

Synes fortsatt det er å gå for langt jeg, selv om han har innrømmet det. Går utover så mange flere enn kun mannen!

Er han dømt?

Han har innrømmet det. Uansett så er man en gris når man har montert kamerautstyr i dusjen og filmer folk uten at de vet om det.

Jeg kjenner han ikke, og jeg mener alikevel det er forkastelig!
Mannen skal ha sin dom, helt klart, men det er ikke media sin jobb!

ORIGINAL: Mars09ogJanuar11

Så enig med deg!

Hadde du sagt det samme om det var en du ikke kjente da?

Jepp! For jeg HATER aviser å media! De tenker jo kun på penger å ikke på hvordan det påvirker personene og familien... Synes ikke det skulle vært lov i det hele tatt.

Men, skal være enig i at det er å gå for langt dersom han ikke har innrømmet skyld og ikke er dømt.

Synes fortsatt det er å gå for langt jeg, selv om han har innrømmet det. Går utover så mange flere enn kun mannen!

Jeg syns uansett det er mye verre for de han har misbrukt og utnyttet. Jeg klarer nok ikke å ha noe sympati.

Kan vi ikke bare avskaffe rettsvesenet og la media ta seg av den jobben da?
De både dømmer, straffer OG tjener penger på det!

Så enig med deg!

Jepp! For jeg HATER aviser å media! De tenker jo kun på penger å ikke på hvordan det påvirker personene og familien... Synes ikke det skulle vært lov i det hele tatt.

Jeg syns det er mye, mye verre hvis det stemmer at Frp-ledelsen har visst om dette og holdt det skjult. Jeg synes det er bra at media belyser dette.

De kunne fint ha belyst det hele uten å slenge bilde og fult navn på forsiden!

Så enig med deg!

Jeg syns det er mye, mye verre hvis det stemmer at Frp-ledelsen har visst om dette og holdt det skjult. Jeg synes det er bra at media belyser dette.

Jeg liker ikke FrP, å kommer ikke som et sjokk at de visste om det og holdt det skjult.

Så bra media får frem det.

Tja, tror ikke dette hadde skjedd om det var ”mannen i gata”, men dette er en offentlig person. Velger du et liv i rampelyset, og samtidig er dum nok til å bryte norsk lov sier det vel seg selv at sannsynligheten for en offentlig oppvask er ganske stor. Han motsa seg i hvert fall ikke fengsling, og det sier jo litt….. Synes han 19-åringen var utrolig tøff, og han har nok reddet mange unge gutter med dette.

Jeg syns uansett det er mye verre for de han har misbrukt og utnyttet. Jeg klarer nok ikke å ha noe sympati.

Kan vi ikke bare avskaffe rettsvesenet og la media ta seg av den jobben da?
De både dømmer, straffer OG tjener penger på det!

De som misbruker barn får jo minimalt med straff uansett, så det kan godt hende at det hadde vært en god løsning for alle å henge de ut offentlig.

Ja, smart! Drit i familiene og de andre dette går utover!

Back
Topp