Jeg angrer!!!!!!!!

ORIGINAL: thessa84

ORIGINAL: Gullungen nr 2

Uff det er trist å angre på en så stor avgjørelse..

Fikk du ikke pratet ordentlig med noen før du bestemte deg helt??
Sånn at du var sikker i din sak..

Jeg tok det selv for  3 1/2 år siden. Jeg var først  usikker siden jeg egentlig bestandig hadde vært imot det. Jeg fikk flere samtaler for å være sikker på at jeg tok riktig avgjørelse, og jeg har ikke angret noe ennå jeg i utgangspunktet var imot det. Jeg har selvfølgelig tenkt på det, men ikke angret.

Siden du tok det valget du tok er jeg sikker på at det var en god grunn til det. Så når angeren kommer snikende så  prøv å fokuser på hvorfor du gjorde det.

Vil sende deg mange varme klemmer..

Takk:)
Men det som er jævlig akkurat nå er at jeg egentlig ikke kommer på noen GODE grunner til at jeg gjorde det....
Tenkte bare på økonomi og slikt jeg.. blæh..

Vet du, jeg syns faktisk det er gode grunner, jeg. Man skal faktisk klare å forsørge seg og familien sin, uten å måtte være avhengig av staten. Du skal ikke behøve ha dårlig samvittighet for at du er så ansvarsfull [:)]

Jeg tok det selv for  3 1/2 år siden. Jeg var først  usikker siden jeg egentlig bestandig hadde vært imot det. Jeg fikk flere samtaler for å være sikker på at jeg tok riktig avgjørelse, og jeg har ikke angret noe ennå jeg i utgangspunktet var imot det. Jeg har selvfølgelig tenkt på det, men ikke angret.

Siden du tok det valget du tok er jeg sikker på at det var en god grunn til det. Så når angeren kommer snikende så  prøv å fokuser på hvorfor du gjorde det.

Men det som er jævlig akkurat nå er at jeg egentlig ikke kommer på noen GODE grunner til at jeg gjorde det....

men det er jo en grunn det også.. da tenkte du barnets beste, at du kansje ikke hadde hatt råd til å forsørge den osv.. Økonomi var en av grunnene mine og. pluss at jeg bare var 19 og var allerede alenemor for ei på 1 år, og ville ha blitt det med den også. Og midt oppi alt dette så møtte jeg min nåværende samboer. Jeg visste at han var den riktige for meg, og jeg tror ikke det ville blitt oss om jeg beholdt spiren.

Jeg håper den angeren du føler nå blir borte etterhvert. Alt man gjør har sin grunn, og jeg er helt sikker på at du hadde en grunn hvis du leter i deg selv. For jeg tror ikke man bare velger å ta abort uten noen som helst grunn..

Ja,det er sikkert en grunn til at jeg tok det valget jeg gjorde.. Men hvorfor føler jeg det SÅÅÅ jævlig nå da???
Og dette sitter jeg og syter om når det er mennesker der ute som ikke kan få barn og mennesker som mister barn???
Føler ikke det er rett å syte til deg om dette,siden du har mistet....
Beklager!!:(

ORIGINAL: MorraTeFreja™

Jeg syns det er trist at det var økonomien som var det avgjørende. Min erfaring er at man alltid klarer å mette enda en munn.

Da jeg ble gravid var jeg i full jobb, med full lønn.
Nå lever jeg på overgangsstønad (har vært alene siden graviditeten), noe som er myyyyye mindre enn da jeg jobbet......

Klarer vi oss? Ja, det er ingen luksus, men vi har det vi trenger av klær og mat.

Er jeg mer blakk nå før neste "lønn", enn jeg var da jeg jobbet? Overhodet ikke.

Jeg er for retten til selvbestemt abort, men jeg syns det er et vanskelig tema - spesielt etter min første ul i uke 12 der jeg kan telle fingrene på hånden hennes på bildet jeg fikk med.....

Råder deg til å snakke med noen ang dette, før det spiser deg opp.....

Dette hjalp jo veldig mye.....

men det er jo en grunn det også.. da tenkte du barnets beste, at du kansje ikke hadde hatt råd til å forsørge den osv.. Økonomi var en av grunnene mine og. pluss at jeg bare var 19 og var allerede alenemor for ei på 1 år, og ville ha blitt det med den også. Og midt oppi alt dette så møtte jeg min nåværende samboer. Jeg visste at han var den riktige for meg, og jeg tror ikke det ville blitt oss om jeg beholdt spiren.

Jeg håper den angeren du føler nå blir borte etterhvert. Alt man gjør har sin grunn, og jeg er helt sikker på at du hadde en grunn hvis du leter i deg selv. For jeg tror ikke man bare velger å ta abort uten noen som helst grunn..

Ja,det er sikkert en grunn til at jeg tok det valget jeg gjorde.. Men hvorfor føler jeg det SÅÅÅ jævlig nå da???
Og dette sitter jeg og syter om når det er mennesker der ute som ikke kan få barn og mennesker som mister barn???
Føler ikke det er rett å syte til deg om dette,siden du har mistet....
Beklager!!:(

Jeg synes det bare er fint å være til støtte for andre jeg så ikke tenk over at du syter[:)].

Det er hardt å ta abort, uansett grunn, og jeg vil tro de fleste vil ha det litt vondt rett etter..
Leste at du ikke rakk å tenke så mye igjennom det siden du var så langt på vei, og det kan jo også være en årsak. At du liksom ikke fikk det til å synke ordentlig inn at du skulle ta abort før du plutselig hadde gjort det. Jeg tror jeg hadde disse følelsen FØR jeg tok aborten for jeg hadde noen uker på å tenke igjennom det, og fordrede meg på hva som kom til å skje.. Så jeg hadde det vondt i forkant og ikke etterpå. Og det virker som du har det omvendt.

Du må nok bare la det synke inn, så håper jeg det vil bli bedre for deg[:)].

Og jeg synes ikke man skal sammenligne det å ta abort med andre som ikke kan få barn.
Det er ikke noe du får gjort noe med.
Og man tar jo ikke abort for å være "slemme" mot de som ikke kan få barn.
De som ikke kan få synes nok det er helt forferdlig at noen tar abort..
Ikke ha dårlig samvittighet ovenfor andre fordi du tok det valget som passet deg best.

Håper du skjønner hva jeg mener. Ta å tenk nøye igjennom aborten nå mens det ennå er nytt. Ikke la det følge deg hele fremtiden din..

Ja,jeg skjønner hva du mener... Jeg prøver å tenke minst mulig på det,men er ikke sååå lett.. men jeg håper det kommer flere sjanser når det passer bedre! Jeg tenker hele tiden "enn hvis".... huff.. ikke bra dette her.. men men.. livet går videre!

ORIGINAL: CogJ

jeg er imot abort, men kun for meg selv.. ser ikke ned på andre..

tenk som dette.. økonomien er faktisk det som styrer alt..
alle sier: penger er ikke alt.. det ER alt.. hadde vi ikke hatt penger, kunne man ikke levd.

du vil angre.. sikkert en stund, men sakte og sikkert vil det gå over.. noen tyngre perioder blir det, men du har gått gjennom en tøff og vanskelig sak.. reaksjoner er helt normalt..

vet du hva du gjør?

gå og inn på soverommet, hent Frida og ligg deg i sengen med hun.. kos masse med hun.. syng og gråt et tåre eller to.. så vil du nok føle deg litt bedre imorgen..

Ja,penger er faktisk nesten alt!!!
Frida er ikke her nå,jeg er heeelt alene... Sambo er på fisketur og Frida er sammen med mormor på besøk hos olde og jeg er alene heeele helga.... Men du kan stole på at jeg setter pris på hvert eneste sekund med henne,hun er mitt ALT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:)

Det er alltid vondt, og man angrer alltid.
Det er slik det er å være et godt menneske med masse følelser. Men kanskje ikke det passet så bra?
Man har jo gått gjennom noen følelser før man går til dette skrittet i utgangspunktet.
Gir deg en stooor god klem og håper du har en kjære som kan være der for deg.

ORIGINAL: TonjeJenta

Det er alltid vondt, og man angrer alltid.
Det er slik det er å være et godt menneske med masse følelser. Men kanskje ikke det passet så bra?
Man har jo gått gjennom noen følelser før man går til dette skrittet i utgangspunktet.
Gir deg en stooor god klem og håper du har en kjære som kan være der for deg.

Akkurat nå er det ingen her.. ett par venninner som vil jeg skal være med på byen i kveld,men føler ikke for det egentlig.. er i tvil.. skal,skal ikke??

ORIGINAL: September Mammaen

Huffda [&o] Det kan ikke være noen enkel følelse å sitte igjen med!
Sender deg en klem!

jeg er imot abort, men kun for meg selv.. ser ikke ned på andre..

tenk som dette.. økonomien er faktisk det som styrer alt..
alle sier: penger er ikke alt.. det ER alt.. hadde vi ikke hatt penger, kunne man ikke levd.

du vil angre.. sikkert en stund, men sakte og sikkert vil det gå over.. noen tyngre perioder blir det, men du har gått gjennom en tøff og vanskelig sak.. reaksjoner er helt normalt..

vet du hva du gjør?

gå og inn på soverommet, hent Frida og ligg deg i sengen med hun.. kos masse med hun.. syng og gråt et tåre eller to.. så vil du nok føle deg litt bedre imorgen..

Ja,penger er faktisk nesten alt!!!
Frida er ikke her nå,jeg er heeelt alene... Sambo er på fisketur og Frida er sammen med mormor på besøk hos olde og jeg er alene heeele helga.... Men du kan stole på at jeg setter pris på hvert eneste sekund med henne,hun er mitt ALT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:)

åneiii, det var kjedelig.. hmm.. snop, høy musikk... syng med.. skrik... få ut alt..

Ikke noe snop i hus,kan ikke spille så høy musikk pga naboer.. men drukner mine sorger i litt vin nå.. noen venninner som vil ha meg ut,men er i tvil.....

Sender en stor klem

Tok kirurgisk abort nå på tirsdag som var... Og nå angrer jeg.. Vet det er for sent å angre seg,men likevel.........
Ja, det e nok forsent å angre! Har selv tatt abort og vet hvordan det føles men du har tatt et valg og gjort e gjort...livet går videre selv om den første tiden kommer til å bli tøff. Lykke til videre! 

ORIGINAL: September Mammaen

Huffda [&o] Det kan ikke være noen enkel følelse å sitte igjen med!
Sender deg en klem!

ORIGINAL: ~Rosa~

Tok kirurgisk abort nå på tirsdag som var... Og nå angrer jeg.. Vet det er for sent å angre seg,men likevel.........

[:(] Vet at jeg ikke kan si noe som vil få deg til å føle deg bedre akkurat nå. Du må nok bare tenke at det er for sent å gjøre ting anderledes og akseptere det valget du tok selv om du angrer. Men skjønner at du har det tøft akkurat nå. Selv om jeg er i mot abort synes jeg ikke det gir noe rett til å sparke en som er nede... Du har det tøft nok med de tankene og det du går igjennom... så jeg sender deg en varm klem og håper at alt blir litt bedre i morgen!

Takk for gode ord:) Er sikkert ikke så mye bedre i morgen,men kanskje senere ut i neste uke,forhåpentligvis....

ORIGINAL: Toyah

Tror det er en helt vanlig reaksjon enten man har tatt det "riktige" valget eller ikke. La det få synke inn og la det gå litt tid. Da er det lettere å tenke reflektert over det. Du hadde sikkert dine grunner i første omgang.

Og muligheten er jo der sikkert senere også[:)]

trøsteklemmer sendes din vei

huff da[:(]

uff da, håper du kommer deg igjen[:D] ikke noe godt og gå og angre

Ville nesten vært unaturlig om du ikke angret i det hele tatt sier nå jeg.. Vet hvordan du har det.. 

er nok helt naturlig det du føler nå. du får ta tiden til hjelp[:)]

ORIGINAL: tøyseguri

Stoor klem til deg..

Back
Topp