Jeg ønsker meg så desperat en jente

Vi har 2 gutter. Hadde selvfølgelig vært utrolig stas med ei jente denne gangen. Har også lurt på reaksjonen min hvis det er en gutt til. Men ville jo aldri ha byttet ut mine fantastiske gutter for noe i verden og det er slikt jeg tenker hvis det er en gutt til. ❤️ :)
 
Heilt naturlig følelser å ha, men mange som ikkje tørr å si dei høgt.. Eg skjønner deg super godt!! Sitter her med 3 herlige jenter og nr.4 i magen. Og må jo innrømme at eg he eit ønske om at lille er motsatte kjønn. Med nr.3 fekk med beskjed om at ho var både gutt og jente. På ul i uke 18 så sa legen fyst at ho var ganske sikker på at det var gutt for ho såg nåke mellom beina. Ho viste meg del til og med. Men mot slutten så sa ho plutselig at nei nå var ho heilt sikker på at det var jente. Og må jo innrømme at når ho sa det blei eg litt skuffa og lei meg. Men når lille kom til verden var jo det langt vekk, og gleden over å ha ei lita (bitte lita) frisk jente overskygga alle di følsene:Heartred Men kjem nokk til å kjenne på det samme denne gangen om det blir jente nr.4... Kan også fortelle at ei venninne av meg fekk beskjed om at dei venta ein gutt på hver ul (dei var på 4 ul trur eg det var). Så der blei rom innreda, klær og vogn kjøpt inn til at det kom ein gutt. Meeeen ut kom ei nydelig jente:laughing002 Så frå å vente på lille Steinar fekk dei lille Stine. Kan sei dei var i lettere sjokk. Så blei vogn bytte og ny oppussing av rom... Nå er det ein kjempe artig historie.
Så ikkje mist håpe om ei lita jente heilt enda!! Masse lykke til:Heartred
 
Jeg har 2 gutter, som jeg for all del ikke ville byttet mot noe.. Men tro meg, jeg ønsker meg så sykt høyt ei jente.

Jeg har tom vurdert å kjøpe intelligende fra Australia. Man sender inn blod på prøvepakke fra dem, så får man svar ila 4-5 dager. Koster 2500,-, men på andre siden er svarer 95% riktig!

Jeg har blitt gal, men ønsket er så høyt. Allikevel tenker jeg på svaret.. Hva om det står gutt på resultatet. Hvordan vil jeg reagere da? Alle rundt meg og alle "myter", sier jente, men jeg klarer ikke helt å roe meg med det. Jeg bruser over av lykke hver gang noen sier jente, og vet jeg vil bli svært lei meg om det er gutt.

Jeg føler med deg. Hadde gjort akkurat det samme som deg! Hvem har rett til å dømme? INGEN! Alle må få lov til å fortelle om følelser og tanker.. Syns du er tøff jeg! Ikke alle tørr å fortelle om slike ting. Ikke engang jeg! Men du endret på det.. Tusen takk. Jeg trengte også å lette litt på "trykket"!
 
Jeg har 2 gutter, som jeg for all del ikke ville byttet mot noe.. Men tro meg, jeg ønsker meg så sykt høyt ei jente.

Jeg har tom vurdert å kjøpe intelligende fra Australia. Man sender inn blod på prøvepakke fra dem, så får man svar ila 4-5 dager. Koster 2500,-, men på andre siden er svarer 95% riktig!

Jeg har blitt gal, men ønsket er så høyt. Allikevel tenker jeg på svaret.. Hva om det står gutt på resultatet. Hvordan vil jeg reagere da? Alle rundt meg og alle "myter", sier jente, men jeg klarer ikke helt å roe meg med det. Jeg bruser over av lykke hver gang noen sier jente, og vet jeg vil bli svært lei meg om det er gutt.

Jeg føler med deg. Hadde gjort akkurat det samme som deg! Hvem har rett til å dømme? INGEN! Alle må få lov til å fortelle om følelser og tanker.. Syns du er tøff jeg! Ikke alle tørr å fortelle om slike ting. Ikke engang jeg! Men du endret på det.. Tusen takk. Jeg trengte også å lette litt på "trykket"!
Dere er tøffe begge to,sterk lesning,jeg skjønner dere SÅ godt! ALLE har rett til å uttrykke sine følelser,og INGEN kan si det at: det er feil,du kan ikke tenke sånn,nå var du stygg som skrev det der! For det er DINE ekte tanker og følelser! ❤️ Kjempe lykke til!! :) May your dreams come true
 
Så bra at testene viste at barnet ikke har noen risiko for kromosom- eller genfeil! Det må være en utrolig lettelse å vite dette. :) Skulle gjerne tatt en NIPT-test selv, men prøver å roe oss med positive svar fra tidlig ultralyd.

Skjønner godt at du ønsket så veldig en jente denne gangen. Det er ingen som kan dømme deg for at du er lei deg fordi det ikke ble jente likevel. Håper du møter forståelse hos mannen din og kan snakke med han om følelsene dine. Og så håper jeg du etterhvert klarer å legge "skuffelsen" til side og i stedet glede deg masse over å vente enda en liten prins. :)
 
I dag fikk jeg resultat av blodprøver. De gode nyhetene er at de ikke kunne se noen risiko for kromosom- eller genfeil. Men det var gutt...

Jeg burde være overlykkelig, men sitter her med tårer i øynene.

Jeg tok også en test i dag. Blodprøve, gene greier! Får svar på kjønn ila 1 uke.. klarer ikke å glede meg, er redd for at det er gutt.. men, jeg har dessverre fått hyperemesis som alle mine tanter, og mamma hadde med jenter. Og tro meg, vi er en stor familie. Ingenting med guttene, så jeg håper at dette er jente.

Jeg tror jeg hadde blitt dypt lei meg hvis det var jeg som fikk gutte svar.. jeg tror jeg hadde krepert og gått under jorden en stund. Du er kjempe sterk som deler! Håper du klarer å kose deg med baby og magen etterhvert.. Jeg tror det blir svært vanskelig, og jeg tørr å være ærlig på det. Jeg vet at dette sugde skikkelig, for det kan snart bli min tur. Du har min fulle og hele støtte!!! Si ifra om du vil prate ;-)
 
I dag fikk jeg resultat av blodprøver. De gode nyhetene er at de ikke kunne se noen risiko for kromosom- eller genfeil. Men det var gutt...

Jeg burde være overlykkelig, men sitter her med tårer i øynene.

Synes det er fint at du et ærlig jeg. Er lei meg for at du ikke fikk det du ønsket.

Ønsker meg jente jeg og. Vet ikke hvordan jeg vil reagere om jeg får gutt nr to.

Dette er vel et av livets lunefulle sjansespill!
 
Jeg tok også en test i dag. Blodprøve, gene greier! Får svar på kjønn ila 1 uke.. klarer ikke å glede meg, er redd for at det er gutt.. men, jeg har dessverre fått hyperemesis som alle mine tanter, og mamma hadde med jenter. Og tro meg, vi er en stor familie. Ingenting med guttene, så jeg håper at dette er jente.

Jeg tror jeg hadde blitt dypt lei meg hvis det var jeg som fikk gutte svar.. jeg tror jeg hadde krepert og gått under jorden en stund. Du er kjempe sterk som deler! Håper du klarer å kose deg med baby og magen etterhvert.. Jeg tror det blir svært vanskelig, og jeg tørr å være ærlig på det. Jeg vet at dette sugde skikkelig, for det kan snart bli min tur. Du har min fulle og hele støtte!!! Si ifra om du vil prate ;-)

Har du fått noe svar på prøven din? :)
 
Har du fått noe svar på prøven din? :)

Nei, jeg dør nesten av ventingen.. Men det stod 3-5 dager, så 5.dagen er i morgen! Hvis de har fått fram prøven jeg sendte da. Postkontoret sa 3-5 dager når jeg spurte, så da får jeg bare smøre meg med litt mer tålmodighet..

Absolutt noe av det jævligste å vente på! Spesielt når ønsket er så stort. Vet også at skuffelsen ligger like bak og ruger. Det er nervepirrende!
 
Nei, jeg dør nesten av ventingen.. Men det stod 3-5 dager, så 5.dagen er i morgen! Hvis de har fått fram prøven jeg sendte da. Postkontoret sa 3-5 dager når jeg spurte, så da får jeg bare smøre meg med litt mer tålmodighet..

Absolutt noe av det jævligste å vente på! Spesielt når ønsket er så stort. Vet også at skuffelsen ligger like bak og ruger. Det er nervepirrende!

Så spennende! Får du svar i posten eller ringer de?
Ble helt skjelven når jeg så på displayet hvem som ringte. :)
Lykke til! :)
 
Så spennende! Får du svar i posten eller ringer de?
Ble helt skjelven når jeg så på displayet hvem som ringte. :)
Lykke til! :)

Jeg har valgt å få det på mailen min :) Posten tar for lang tid! Venter og venter nå.

Har du også tatt en sånn test? Hva ble resultatet? :)
 
Jeg har valgt å få det på mailen min :) Posten tar for lang tid! Venter og venter nå.

Har du også tatt en sånn test? Hva ble resultatet? :)

Jeg var i København og tok Panorama test. Fikk svaret på torsdag. Veldig liten sannsynlighet for kromosomfeil, heldigvis. Hadde jo veldig følelse på at det var gutt, men det var faktisk en jente. Så det var en bonus. :)

Håper du får svar snart og at det er svaret du håper på. :)
 
I dag fikk jeg resultat av blodprøver. De gode nyhetene er at de ikke kunne se noen risiko for kromosom- eller genfeil. Men det var gutt...

Jeg burde være overlykkelig, men sitter her med tårer i øynene.

Gratulere med en gutt til :)

Jeg tror tårene blir borte for fødsel og du kommer til å være kjempe glad med gutten - og bare tenk gutter kan så klart ha på seg rosa klær :p
 
Jeg venter enda.. Tror det ble en god forsinkelse med posten. Blodet ble sendt for over ei uke siden! Begynner å bli irritert av dette. Jeg dør av spenning og går bare og venter. Blir jo nesten litt deppa!

Uff, slitsomt å gå sånn. Håper virkelig du får noe svar i dag. Hadde vært deilig å slippe å gå i helgen og vente tenker jeg. :)
Krysser fingrene! :)
 
Back
Topp