~Januartråden~

Sånn grovt målt opp rommet, ca 4,2 meter langt og 3,25 meter bredt.

Tegnet opp og prøver å plassere inn møbler på papiret. Hvordan kan et så stort rom være vanskelig å møblere?

Jeg setter jo alt langs veggene og får et stort tomrom på midten.....

Jeg ønsker henne en stor garderobe, muligens skyvedør. Hun trenger en del plass. Jeg tegner

Har du målt opp rommet? Spørr mannen. Jaz sånn grovt sier jeg.
Har du målt med knekken i veggen? Sier han.

Hvor? Dette er et firkantet rom? Med en knekk i veggen. En liten vinkel-endring. Midt på veggen. Som gjør det litt vanskelig med lange skap der.

Hmm. Alt må jo ikke stå langs veggen heller.

Jeg hadde lyst til å få plass til sovesofaen der nemlig, i tillegg til seng og pult og garderobe og klesskap. Dels som gjesteseng og dels som sosial greie for jentene.

Men åpenbart også rom på 13,5 kvadrat som jeg trodde var firkantet er vanskelig.

Bahh, dette huset. Det er så mye dill med det!
 
Ok, ikke skifte i vinkel på vegen nei. Den er bare sånn.... Rett vegg i et par meter, så et lite hakk 5-6 cm inn i rommet før veggen fortsetter. Ca mist på en 3 meter lang vegg.
 
God morgen

Akkurat slik jeg liker å starte dagen....

En fireåring som krangler med meg, og veiver med armer og ben. Klokka halv seks.

Vi er fortsatt i senga, faren er i dusjen, jeg surfer på telefon og hun har nettbrett. For alarmen min er 6.30
 
God morgen

Akkurat slik jeg liker å starte dagen....

En fireåring som krangler med meg, og veiver med armer og ben. Klokka halv seks.

Vi er fortsatt i senga, faren er i dusjen, jeg surfer på telefon og hun har nettbrett. For alarmen min er 6.30
Auch da, kjip start på dagen
 
Auch da, kjip start på dagen
Halv seks på fredag.
Halv seks på lørdag.
Var det halv sju? Eller sju? På søndag. Hun sov jo hos besteforeldre må vite.
Halv seks på mandag.

Jadda.
 
Sånn grovt målt opp rommet, ca 4,2 meter langt og 3,25 meter bredt.

Tegnet opp og prøver å plassere inn møbler på papiret. Hvordan kan et så stort rom være vanskelig å møblere?

Jeg setter jo alt langs veggene og får et stort tomrom på midten.....

Jeg ønsker henne en stor garderobe, muligens skyvedør. Hun trenger en del plass. Jeg tegner

Har du målt opp rommet? Spørr mannen. Jaz sånn grovt sier jeg.
Har du målt med knekken i veggen? Sier han.

Hvor? Dette er et firkantet rom? Med en knekk i veggen. En liten vinkel-endring. Midt på veggen. Som gjør det litt vanskelig med lange skap der.

Hmm. Alt må jo ikke stå langs veggen heller.

Jeg hadde lyst til å få plass til sovesofaen der nemlig, i tillegg til seng og pult og garderobe og klesskap. Dels som gjesteseng og dels som sosial greie for jentene.

Men åpenbart også rom på 13,5 kvadrat som jeg trodde var firkantet er vanskelig.

Bahh, dette huset. Det er så mye dill med det!
Alltid utfordrende å innrede rom slik at det blir best mulig praktisk:)
 
God morgen

Akkurat slik jeg liker å starte dagen....

En fireåring som krangler med meg, og veiver med armer og ben. Klokka halv seks.

Vi er fortsatt i senga, faren er i dusjen, jeg surfer på telefon og hun har nettbrett. For alarmen min er 6.30
God morgen Sara:) tenk om noen år så sliter du med å få vekket dem:p
Ha en fin dag!:)
 
God regntung mandag:)
Jeg har rømt til mamma (nabo) mens vaskedama vasker huset mitt:)
Mamma er ikke hjemme da...safari i Afrika:)
 
Hvordan få mannen til å ta flere morgener? Han blir sur og tverr om jeg spør... :/

dere er vel hjemme begge? Da er vel saken grei, del likt. Enten annenhver dag eller to og to dager, eller annen fordeling dere foretrekker. Avtal på forhånd og ikke når begge er trøtte og sure :)
 
dere er vel hjemme begge? Da er vel saken grei, del likt. Enten annenhver dag eller to og to dager, eller annen fordeling dere foretrekker. Avtal på forhånd og ikke når begge er trøtte og sure :)
Jo vi er det, men uansett når jeg tar det opp sier han at han er så trøtt om morran... Som om det er bedre for meg? :p
 
Jo vi er det, men uansett når jeg tar det opp sier han at han er så trøtt om morran... Som om det er bedre for meg? :p

hehe ja, ofte er man jo trøtt om morgenen, det er derfor det er lurt å bare fordele rettferdig så det ikke blir diskusjon. Med bare et barn fikk jeg sove ut lørdag og samboer søndag (minus arbeidshelgene hans), da blir det liksom ingen spørsmål. Enn så lenge står vi opp begge to siden 3-åringen uansett er oppe og mini enda er ganske grinete om ikke puppen er i nærheten på morgenen, men vi blir nok å begynne med annenhver dag i helga snart :)
 
God morgen Sara:) tenk om noen år så sliter du med å få vekket dem:p
Ha en fin dag!:)

Mellomste er litt tung å få opp, eldstemann er fortsatt, 11,5 år gammel, A menneske deluxe og står opp klokka seks av seg selv.

Men ja, fasen med små barn er kort, et går fort. Jeg vurderer å bre begynne å stå opp når hun er så dønn våken, da kunne vi fått mer utav dagen enn når vi faktisk sto opp 0655 i dag, med et "god morgen, klokka er fem på frokost, stå opp!" ropt inn til mellomste, om faktisk var våken og kom da, men frokosten sto ikke på bordet før 7.15 vel og merke. Mannen hadde jo allerede dradd sånn i 6,30-tiden men jeg lot lillemor få "stå opp med nettbrett" og ble liggende med mobil selv, og DET var altså ikke så lurt. Men for all del, hun var i gang med å kle på seg jakke og sko når naboen ringte på døra og rakk da å gå til skolen, så morgenen gik kda alt ialt greit den.
 
Back
Topp