Januar

Si meg, får alle full treningsforbud i 1 uke etter uttak?
Jeg fikk ikke treningsforbud, måtte kun passe på å holde kontroll på pulsen. Så roligere treningsøkter enn vanlig, og aldri mer enn 70/80 % av makspuls.
Er nok ganske individuelt, alt etter hvilken formen en er i.

jeg er litt fortvilet for jeg spurte om jeg kunne trene og hu sa kun rask gange. Jeg spurte om jeg kunne klatre og hu mente nei pga eggstokkene kunne snu seg ifm fall. Men jeg har meldt meg på klatrekurs til som da er på lørdagen. (har uttak tirsdagen). Jeg funderer på å gå på kurset men ikke gjøre ting hvor man faller osv, hvilket var det hu mente var bekymringsverdig da. *sukk* jeg skulle egentlig ha starta behandling 1 uke før så da hadde ikke dette vært et problem..

gikk på progynova 3 ganger om dagen fra 13 des(22. dag etter mens) til 18 jan. Skulle egentlig stoppa 12 jan men pga medisinmangel ble alt forskjøvet 1 uke. Begynte på gonal-f 19.jan. Orgalutran 23.jan. og har siste kveld i dag med begge. Otrivielle (eller hva den heter)søndag og uttak tirsdag...
Åh spennende! Men sa dei til deg at du ikke skulle få mensen når du gikk på de? Hvilke sykehus er det du er på. ?

jeg er litt fortvilet for jeg spurte om jeg kunne trene og hu sa kun rask gange. Jeg spurte om jeg kunne klatre og hu mente nei pga eggstokkene kunne snu seg ifm fall. Men jeg har meldt meg på klatrekurs til som da er på lørdagen. (har uttak tirsdagen). Jeg funderer på å gå på kurset men ikke gjøre ting hvor man faller osv, hvilket var det hu mente var bekymringsverdig da. *sukk* jeg skulle egentlig ha starta behandling 1 uke før så da hadde ikke dette vært et problem..
Rask gange gis som råd pga sannsynligheten for forhøyet puls ved f.eks. løping.
Jeg hadde selv fulgt rådet til legen/ sykepleieren.
Om det ikke skulle lykkes med forsøket ville jeg alltid hatt det i bakhodet "hva vis" det var pga jeg hadde for høy puls?
Samme med klatringen.
Men du må selv kjenne på dette og gjøre hva du selv ønsker.
Ingen som kan bestemme over din kropp

Rask gange gis som råd pga sannsynligheten for forhøyet puls ved f.eks. løping.
Jeg hadde selv fulgt rådet til legen/ sykepleieren.
Om det ikke skulle lykkes med forsøket ville jeg alltid hatt det i bakhodet "hva vis" det var pga jeg hadde for høy puls?
Samme med klatringen.
Men du må selv kjenne på dette og gjøre hva du selv ønsker.
Ingen som kan bestemme over din kropp

Det har jo ikke noe med selve forsøket å gjøre. Det har med at eggstokkene kan vri seg ;)

Åh spennende! Men sa dei til deg at du ikke skulle få mensen når du gikk på de? Hvilke sykehus er det du er på. ?

de har ikke sagt det, men de vil jo ikke at eggene skal 'falle ned' for de skal jo hentes ut. De sa jeg kunne få noe blødninger for det om - når jeg gikk på progynova, men jeg har ikke hatt noe.

[emoji173][emoji173][emoji173][emoji173]
Jeg viste ikke at det var mulig å teste positivt etter mensen, spesielt så mange dager etterpå? Er det en mulighet for at det ikke var mensen du hadde?
Jeg har aldri vært gravid selv, så aner ikke.

Oida! Kan det være at du blør av andre årsaker?
Noen blør en del i starten uten at det er farlig, men er det som en mensen skjønner jeg jo at du tenker i de baner...

Er nok kjemisk men kanskje et av eggene fikk et lite feste før kroppen sa nei takk. Positiv test i dag også men den til venstre er litt svakere mener jeg.

ImageUploadedByBV Forum1485678110.478697.jpg

Er nok kjemisk men kanskje et av eggene fikk et lite feste før kroppen sa nei takk. Positiv test i dag også men den til venstre er litt svakere mener jeg.

Vis vedlegget 217244

Kjedelig :/
Jeg opplever det samme nå om dagen, bare at jeg fortsatt har et par dager igjen til IKM.
Har hatt to dager med positive tester, men i dag nesten helt usynlig strek igjen...
Pokkers altså, blir min fjerde kjemiske på et år :/

Hei! Tror ikke det er noe vits i gå på klatrekurs rett etter uttak (Regner med det er brattkort kurs?). Det kurset handler i all hovedsak om å lære å ta i mot fall/sikre på en trygg måte, og når man tar i mot ett fall vil man få ett ganske kraftig rykk i selen. Så det er ikke mye du vil kunne delta i på kurset nå uansett, like greit å vente ett par uker så vridningsfaren er over :)

Kjedelig :/
Jeg opplever det samme nå om dagen, bare at jeg fortsatt har et par dager igjen til IKM.
Har hatt to dager med positive tester, men i dag nesten helt usynlig strek igjen...
Pokkers altså, blir min fjerde kjemiske på et år :/

Er så kjipt :( Da må du ha ny full runde med sprøyter etc.?

Vis vedlegget 217244
Så utrolig leit å lese har ingen ord som kan trøste, dette er bare trist - så uendelig lei meg på dine vegne.
Tenker at Hausken må da ha noe fornuftig å komme med nå?
Har dere vurdert å sende prøve til Hellas? Tenker om de ikke finner noe her, og ingenting ser ut til å hjelpe på med befruktningsraten...vel ja, jeg vurderer det selv om det blir negativt hos oss nå neste uke.

Så utrolig leit å lese har ingen ord som kan trøste, dette er bare trist - så uendelig lei meg på dine vegne.
Tenker at Hausken må da ha noe fornuftig å komme med nå?
Har dere vurdert å sende prøve til Hellas? Tenker om de ikke finner noe her, og ingenting ser ut til å hjelpe på med befruktningsraten...vel ja, jeg vurderer det selv om det blir negativt hos oss nå neste uke.

Takk for det :) Vi har hatt 3 forsøk der det første ble avbrutt pga manglende befruktning, innsett av 1 egg på forsøk nr to (men negativ test) og innsett av 2 egg på forsøk nr tre (kjemisk) så de endringene han har gjort etter hvert forsøk ser ut til å forbedre resultatene. Men alderen min trekker jo selvsagt ned her :( Sånn er det når man møter den rette litt senere i livet.

Angående Hellas så har jeg tenkt tanken, tok en prøve denne uken som står klar i kjøleskapet. Vingler litt for igjen så regner jeg med at alderen min spiller en stor rolle her.

Jeg krysser jo veldig fingrene for at du får en positiv test, blir glad for alle som klarer det her inne men jeg hadde blitt ekstra glad på dine vegne ;)

Takk for det :) Vi har hatt 3 forsøk der det første ble avbrutt pga manglende befruktning, innsett av 1 egg på forsøk nr to (men negativ test) og innsett av 2 egg på forsøk nr tre (kjemisk) så de endringene han har gjort etter hvert forsøk ser ut til å forbedre resultatene. Men alderen min trekker jo selvsagt ned her :( Sånn er det når man møter den rette litt senere i livet.

Angående Hellas så har jeg tenkt tanken, tok en prøve denne uken som står klar i kjøleskapet. Vingler litt for igjen så regner jeg med at alderen min spiller en stor rolle her.

Jeg krysser jo veldig fingrene for at du får en positiv test, blir glad for alle som klarer det her inne men jeg hadde blitt ekstra glad på dine vegne ;)

Det er jo klare forbedringer ja! [emoji5] så var det da bare å finne hva som skal til for at det sitter.
Jeg synes du skulle sendt prøven, kan jo være det er noe der som gjør at det løser seg for dere?

Jeg fikk aldri den tanken at du var noe eldre enn meg selv?
Stemoren min fikk minste bror min når hun var 40, så jeg tror helt klart det vil lykkes for dere også, til slutt.

Jeg forventer nå mensen på fredag, har mistet helt troen på noe annet. Alle tegn og symptomer tyder på det, dessverre. Men vi prøver igjen, må bare skrape sammen litt penger først [emoji23]

Det er jo klare forbedringer ja! [emoji5] så var det da bare å finne hva som skal til for at det sitter.
Jeg synes du skulle sendt prøven, kan jo være det er noe der som gjør at det løser seg for dere?

Jeg fikk aldri den tanken at du var noe eldre enn meg selv?
Stemoren min fikk minste bror min når hun var 40, så jeg tror helt klart det vil lykkes for dere også, til slutt.

Jeg forventer nå mensen på fredag, har mistet helt troen på noe annet. Alle tegn og symptomer tyder på det, dessverre. Men vi prøver igjen, må bare skrape sammen litt penger først [emoji23]

Sender nok prøven nedover denne uken så slipper jeg å tenke på det :bookworm:

Jeg ble 40 i slutten av oktober så er nok noen år eldre enn deg :) Men prøvene våre er gode så det er en mulighet i alle fall.

Men, er dere nødt til å gå privat? Dere kvalifiserer vel for å få offentlig behandling?

Sender nok prøven nedover denne uken så slipper jeg å tenke på det :bookworm:

Jeg ble 40 i slutten av oktober så er nok noen år eldre enn deg :) Men prøvene våre er gode så det er en mulighet i alle fall.

Men, er dere nødt til å gå privat? Dere kvalifiserer vel for å få offentlig behandling?
Så bra at du sender prøven! Føler nesten det blir litt feil å håpe på at de finner noe, men hadde nok følt litt slikt selv [emoji28]

Jeg er ikke mye yngre, blir 34 i år. Og vi har nettopp startet med dette løpet [emoji52]
Ser for meg at det kan ta noen år...
Har hatt andre partnere før jeg ble sammen med mannen i 2013, hvor det ikke ble brukt prevensjon. Har aldri vært gravid. Så ja, tenker at det vil ta tid med oss [emoji52]

Vi er kvalifisert til offentlige forsøk ja. Jeg har gått til Braut i Sandnes, og fikk beskjed om å bare levere sædprøve så skulle han sende rekvisisjon.
Men det skjedde ikke noe, mannen fikk ikke ut fingeren [emoji23] hadde veldig angst for den sædprøven.
Så etter over ett år fikk jeg nok og bestilte time til samtale hos Hausken. Da måtte han jo bli med, kunne ikke sno seg unna den [emoji23]

Planen nå er å se hvordan dette første forsøket går. Hvis resultatet blir negativt, skal mannen levere sædprøven til Braut.
Jeg vet ikke hva ventetiden er, eller hvordan de vil prioritere oss som allerede er utredet, om det har noen innvirkning?
Mye mulig vi tar flere forsøk hos Hausken om ventetiden er lang (hørt snakk om opptil 1 år?!?)

Jeg ruger på et 8-delt egg! :D :D
Fikk ut 20 egg på fredag, 17 modne og 13 befruktet. Av de 13 var alle av helt perfekt kvalitet, og alle har utviklet seg til 8-delt i dag :woot:Det er så uvirkelig! Første gang på over 5 år vi har vært så nært :D

Jeg ruger på et 8-delt egg! :D :D
Fikk ut 20 egg på fredag, 17 modne og 13 befruktet. Av de 13 var alle av helt perfekt kvalitet, og alle har utviklet seg til 8-delt i dag :woot:Det er så uvirkelig! Første gang på over 5 år vi har vært så nært :D
Gratulerer så mye, det er jo ett helt vanvittig bra resultat!!! [emoji44] blir fest i fryseren da!! [emoji4][emoji28]

Gratulerer så mye, det er jo ett helt vanvittig bra resultat!!! [emoji44] blir fest i fryseren da!! [emoji4][emoji28]

Takk! :D hehe, de ville se an hvordan eggene utviklet seg til i morgen og onsdag, så fryser de noen i morgen og noen på onsdag, så vet ikke antallet.

Back
Topp