Januar 2025

Satser på at folliklene har grodd seg større til UL og du får fine egg til uttaket fredag❤️
Ja håper det går bedre enn jeg har følt i dag. Takk:Heartpink

Åh @fix, jeg føler med deg. Mitt andre forsøk hadde jeg 4 follikler på første UL, men fikk ut 7 modne. Ting kan fortsatt skje:Heartred. Jeg tror at når man har fått mange nedturer, så begynner man å forvente det. Jeg savner den naive personen jeg var før alle skuffelsene. Men det er et slags experience bias, så jeg skal prøve å ikke forvente ut fra det som allerede har skjedd. Heller være nøytral, for jeg klarer ikke være bare positiv heller, det er for skummelt.
Tusen takk for oppmuntrende ord fine deg:Heartpink:shy: Du har så rett i alt du skriver. Det er så irriterende at følelsene så ofte vinner kampen mot fornuften og logikken. Jeg er vanligvis mer balansert mtp det aspektet, men i denne prosessen vinner følelsene hver kamp. Og det er mest negativt, men også positivt noen ganger. Det hjelper meg til å holde motet oppe når oddsen i enkelte situasjoner egentlig er litt for liten.
Setter veldig pris på alt du deler av tanker og følelser du står og har stått i :Heartpink

Ja hvis du må igjennom en ny runde så be de drenere den. Chatgpt sier (ja jeg er en sånn som bruker chatgpt mye :facepalm:) at den andre eggstokken kan kompensere for den med cysten ved optimal stimulering. Dersom det ikke hjelper å drenere. Det virker som du kan tåle høyere dose/kraftigere stimulering uten å bli overstimluert, så om det må bli en runde til for deg så er det fortsatt gode muligheter sånn jeg forstår det. Men nå er ikke jeg sykepleier eller noen spesialist på ivf heller da :facepalm: :bookworm: dette vil de jo prate med deg om og legge en plan for. Jeg vil bare at du skal holde motet oppe :Heartpink aller helst håper jeg du slipper fordi du får ut gullegget den runden her!
Oh, chargtp har jeg ikke tenkt på som en mulighet. Er mye Google her. Er visst ikke så ung i hodet som jeg liker å tro likevel. Men det var jo et så godt tips!!
Jeg får 450IE Gonal F nå. Og mener jeg har lest at det er maksdose? Men de vet sikker hva de kan legge til/ bytte til osv for å få bedre effekt. Har inntrykk av at første forsøk er litt sånn prøveprosjekt her. Men vil jo også så innmari gjerne at de skal få ut noe bra nå. :nailbiting:
Jeg som sagt lav AMH, men jeg har også lav fsh (2.9) så hvis man får bare ett, men med god kvalitet så er hvertfall håpet der noen dager til. Kjenner hele greia er veldig altoppslukende. Hjernen min funker ikke til annet enn å gruble på dette om dagen:rolleyes:

Har du mange forsøk i ryggsekken?

Oh, chargtp har jeg ikke tenkt på som en mulighet. Er mye Google her. Er visst ikke så ung i hodet som jeg liker å tro likevel. Men det var jo et så godt tips!!
Jeg får 450IE Gonal F nå. Og mener jeg har lest at det er maksdose? Men de vet sikker hva de kan legge til/ bytte til osv for å få bedre effekt. Har inntrykk av at første forsøk er litt sånn prøveprosjekt her. Men vil jo også så innmari gjerne at de skal få ut noe bra nå. :nailbiting:
Jeg som sagt lav AMH, men jeg har også lav fsh (2.9) så hvis man får bare ett, men med god kvalitet så er hvertfall håpet der noen dager til. Kjenner hele greia er veldig altoppslukende. Hjernen min funker ikke til annet enn å gruble på dette om dagen:rolleyes:

Har du mange forsøk i ryggsekken?
Chatgpt er gull! Syns ihvertfall jeg da :woot: Jeg spør om alt mulig. Har vært veldig god å ha i denne prosessen spesielt.

Jeg spurte nå om hva som generelt ble gjort/anbefalt når 450IE Gonal-f ikke ga optimal stimulering. Fikk et langt svar, men bla dette;

"Kombinasjonsstimulering (Gonal-f + Menopur)

Hva det er: Kombinerer follikkelstimulerende hormon (FSH, f.eks. Gonal-f) med luteiniserende hormon (LH, f.eks. Menopur).

Hvorfor det fungerer: LH-komponenten kan forbedre eggmodning, spesielt hos kvinner med lav eggreserve eller dårlig respons.

Hvem det passer for: Kvinner med lav AMH eller tidligere lav respons på rene FSH-protokoller."

"DuoStim (dobbelt stimulering i én syklus)

Hva det er: To stimuleringsrunder i én menstruasjonssyklus – én i follikkelfasen og én i lutealfasen.

Hvorfor det fungerer: Kan øke antall egg som hentes fra én syklus ved å utnytte eggstokkenes fulle potensial.

Hvem det passer for: Kvinner med lav eggreserve som trenger flere egg raskt."

Det er heldigvis ting man kan prøve. Og ja, første forsøk blir nok som regel sett på som et prøveforsøk og så justerer man medisiner ol så sjansen optimaliserers til neste forsøk.

Har kun hatt ett innsett, men en lang vei med mye komplikasjoner og skjær i sjøen.

Gikk vel ok på kontroll i dag.. hadde bare håpet på flere follikler.. bare 1 som regnes med på høyre og 4, kanskje 5 på venstre. Resten var enten for store eller for små. De som regnes og er "rekruttert" denne runden var 11-12mm i dag på CD7. Skal tilbake for ny kontroll på onsdag og så sa de at det ligger ann til uttak på fredag.
Da satser vi på at alle sammen er fine til uttak, og at de blir befruktet alle sammen :Heartpink

Jeg ble usikker her nå.. Jeg fikk positiv eggløsningstest på onsdag, og time til innsett mandag (i går). Men var jeg ikke bare 4 dpo da? Satte inn 5dagers. Er det vanlig at de regner 5 dager etter positiv EL-test?

Telefon fra klinikken nå: Av 19 egg så var 17 modne og av de så er 10 befruktet. De skal ringe igjen på lørdag før de fryses ned :D jeg håper på 2-3 hvertfall :smiley-ashamed005 Jeg er egentlig mest bekymret for at det ikke skal feste seg, så jeg håper så veldig at det blir flere på frys slik at man prøve ut tiltak osv

Telefon fra klinikken nå: Av 19 egg så var 17 modne og av de så er 10 befruktet. De skal ringe igjen på lørdag før de fryses ned :D jeg håper på 2-3 hvertfall :smiley-ashamed005 Jeg er egentlig mest bekymret for at det ikke skal feste seg, så jeg håper så veldig at det blir flere på frys slik at man prøve ut tiltak osv
Det er jo fantastisk! Krysser alt :love017 :smiley-angelic001 er det totalfrys?

Det er jo fantastisk! Krysser alt :love017 :smiley-angelic001 er det totalfrys?
Totalfrys ja! Alt over 16 egg ble det tror jeg de sa. Men jeg syns det er helt greit. Jeg føler meg helt fin i dag, ikke hatt smerter i det hele tatt etter uttak og ikke spesielt oppblåst så regner med jeg ikke er veldig overstimulert da? Embryologen sa at det var bedre at kroppen min fikk roe seg helt ned igjen før insett, så er vel for å være på den sikre siden sikkert

Da ble det selvfølgelig oppdaget masse rester på hystroskopien i dag etter senaborten i november. Frustrerende... Da blir det nok en ny utskrapning i narkose, bare uvvist når jeg får time. Bra jeg ikke satset på innsett i denne syklusen. Det hadde mest sannsynlig vært bortkastede dyrbare embryoer. Om ikke annet får jeg forhåpentligvis noen flere embryoer på frys på dette egguttaket :smiley-angelic001 For en prossess...

I morgen er jeg 10 dop og kan egentlig teste. Men jeg er skikkelig redd for negativ test så har bare lyst til å utsette det, samtidig som jeg nesten ikke kan vente med å teste :laughing002

Jeg ble usikker her nå.. Jeg fikk positiv eggløsningstest på onsdag, og time til innsett mandag (i går). Men var jeg ikke bare 4 dpo da? Satte inn 5dagers. Er det vanlig at de regner 5 dager etter positiv EL-test?
Tenker du i forhold til hvordan regne dop når du skal teste? Jeg sleit med å finne ut av det selv, men ved innsett så telles det fra dagen du har innsett, også legger du til antall dager embryoet er. Så mandag er 5 dop.. lørdag er 10 dop og mandagen er 12 dop

Jeg tenker i utgangspunktet at jeg lar klinikken styre alt slikt. De vet jo når du meldte inn positiv eggløsningstest, og kan dette inn og ut :-) Tror du bare skal kose deg som ruger og krysse fingrene for at mini fester seg :Heartred :Heartred krysser fingrene for deg jeg også!

Back
Topp