Januar 2025

Jeg hadde pisset på 10 stk før jeg selv hadde trodd på min egen. Så forstår deg godt❤️Nå kan du senke skuldrene litt. Mange følelser å ta inn. Kos deg nå❤️
Tror jeg har brukt opp 2 10-pakninger Make Sure allerede. :knegg:

Jeg har vært gravid 4 ganger før, men kun fått ett barn (ikke at det er barebare det altså, eeeevig takknemlig), men for meg så betyr ikke positiv test at det nødvendigvis går bra. Meeeen vi håper :smiley-angelic001:Heartred

Jeg har vært gravid 4 ganger før, men kun fått ett barn (ikke at det er barebare det altså, eeeevig takknemlig), men for meg så betyr ikke positiv test at det nødvendigvis går bra. Meeeen vi håper :smiley-angelic001:Heartred
Krysser alt for deg at spiren sitter denne gang❤️

Jeg krysser alt for deg i tiden fremover :Heartpink:smiley-angelic001 jeg har trua!

Overtenker40 - 40 - B2 - Klinikk Hausken Oslo - Første forsøk IVF, kort protokoll - Progynova, Gonal F, Fyremadel, Ovitrelle, Gonapeptyl, Cyclogest - oppstart progynova 23.12.24, oppstart Gonal F 3.1.25.

@Sofia87 jeg blir gjerne med. Alt dette er nytt for meg og litt skummelt og ensomt :)
Velkommen til deg :Heartred
Kjenner meg igjen i følelsen av at det er skummelt og ensomt, da er det godt med disse gruppene her :love7

:welcome Her er du ihvertfall ikke alene om de følelsene :love2 Du har vel hatt første UL-kontroll nå (siden du startet med gonal-f allerede 3/1) eller kanskje i morgen?

Jeg har første kontroll nå i morgen tidlig etter kun 6 dager med stimulering. Er redd det er unødvendig tidlig, men jeg har begynt å kjenne det i eggstokken nå fra i går kveld og er litt oppblåst, så det begynner vel å skje noe.. er ganske spent på antall og hvordan de ligger ann. Har et lite håp om å kunne få egguttak på fredag.

Har hatt så hodepine de siste dagene etter jeg startet med fyremadel. Og det hjelper ikke på den allerede korte lunta jeg har hatt denne runden :facepalm: prøver å skjerpe meg. Blir grinete over ar jeg har fått kviseutbrudd de siste dagene også. Lol.. pleier normalt sett å ha max 2 kviser i året så det føles voldsomt og irriterende:bored::shifty: Fullstendig klar over at dette er bagateller altså! Jeg syns bare det er interessant hvordan små ting som dette også nå påvirker det ustabile humøret mitt.
Ja, jeg hadde første UL på fredag, CD8. Som var på mange måter overraskende positiv. Jeg har amh på 1, men de fant 7 follikler på høyre side. På venstre var det bare tilkommet en stor cyste. Uansett var det flere follikler enn jeg har hatt tilsammen før. Men ujevn vekst og fremdeles ganske små fikk jeg beskjed om. Ny kontroll i morgen.

Merker man får litt rare bivirkninger ja. Jeg merker det mest på mage/tarm. Og blir ufattelig trøtt. Det er utrolig fascinerende hva det gjør med kroppen å tilføre masse kunstige hormoner. Egentlig ganske spennende :)

Lykke til med kontroll i dag :)

Egguttak gjennomført! 19 egg ut, så blir totalfrys og ICSI på alle! Jeg kjente så å si ingen smerte og det gikk kjempebra. Så nå er det bare å vente i spenning, de sa at eggene så bra ut og sperm var ok:happy7
Åh! Så gode nyheter! Da krysser vi fingrene for flere blastoer på frys :smiley-bounce016

Gikk vel ok på kontroll i dag.. hadde bare håpet på flere follikler.. bare 1 som regnes med på høyre og 4, kanskje 5 på venstre. Resten var enten for store eller for små. De som regnes og er "rekruttert" denne runden var 11-12mm i dag på CD7. Skal tilbake for ny kontroll på onsdag og så sa de at det ligger ann til uttak på fredag.

Jeg hadde innsett i dag.

Fikk et skikkelig sammenbrudd i bilen på vei til sykehuset. Vet ikke hva det var, men fikk plutselig alt opp igjen. All usikkerheten, all ventingen, all skuffelsen, all ensomheten jeg har kjent på gjennom prosessen. Har lest en forskningsartikkel som viser til at hvis man ler etter innsett er det større sjanse for at embryoet fester seg. Jeg bare griner, så det må vel bety det motsatte? Det kan jo ikke være bra for et embryo og bli satt inn i en så stressa kropp.

Jeg hadde innsett i dag.

Fikk et skikkelig sammenbrudd i bilen på vei til sykehuset. Vet ikke hva det var, men fikk plutselig alt opp igjen. All usikkerheten, all ventingen, all skuffelsen, all ensomheten jeg har kjent på gjennom prosessen. Har lest en forskningsartikkel som viser til at hvis man ler etter innsett er det større sjanse for at embryoet fester seg. Jeg bare griner, så det må vel bety det motsatte? Det kan jo ikke være bra for et embryo og bli satt inn i en så stressa kropp.
Føler skikkelig med deg :Heartred jeg tror ikke dine følelser kan påvirke negativt, jeg var 0% optimistisk da jeg satte inn det egget som nå er baby i magen. Jeg hadde egentlig gitt opp hele ivf, og var sur for at jeg måtte bruke et forsøk på noe som skulle bli en ny spontanabort. Men det gikk bra uansett! Skjønner det er vanskelig å være positiv, men ikke gi opp håpet enda :Heartred

Har ikke hørt noe fra klinikken i dag. Bruker de å si ifra om eggene ikke utvikler seg som de skal før innsett? Fikk beskjed om 7 befruktede egg på lørdag, og skal inn på onsdag for innsett, men de får meg ikke til å ta turen om det ikke er noe egg å sette inn? De sier ifra? Null info er god info i dette tilfellet? :smiley-angelic001

Har ikke hørt noe fra klinikken i dag. Bruker de å si ifra om eggene ikke utvikler seg som de skal før innsett? Fikk beskjed om 7 befruktede egg på lørdag, og skal inn på onsdag for innsett, men de får meg ikke til å ta turen om det ikke er noe egg å sette inn? De sier ifra? Null info er god info i dette tilfellet? :smiley-angelic001
Det var sånn for meg som gikk i Tromsø på UNN i alle fall. No news is good news :happy: de gangene de ringte så var det for å gi dårlige nyheter angående eggene.

Jeg fikk hvertfall beskjed i dag at de ikke ringer hver dag pga det kan være litt treg utvikling ene dagen også mye utvikling dagen etter osv. Men nå skal ikke jeg ha innsett nå da så ikke sikkert det blir samme

Jeg hadde innsett i dag.

Jeg hørte i en podcast ( tror det var John Hausken), at tanker og følelser ikke har noe å si for prosessen :Heartred

Gikk vel ok på kontroll i dag.. hadde bare håpet på flere follikler.. bare 1 som regnes med på høyre og 4, kanskje 5 på venstre. Resten var enten for store eller for små. De som regnes og er "rekruttert" denne runden var 11-12mm i dag på CD7. Skal tilbake for ny kontroll på onsdag og så sa de at det ligger ann til uttak på fredag.
Kjenner følelsen. Vil jo gjerne ha ut så mange som mulig. Jeg er forespeilet at jeg må forvente få egg, og synes det er litt vanskelig å forholde seg til. Men har ei venninne som har vært gjennom det samme som prøver å trygge meg på kvalitet over kvantitet, og det hjelper litt. Så da sier jeg det videre. Trenger bare gullegget:Heartblue:Heartpink
Jeg har ny ultralyd i morgen. Er kjempe stresset, siden det var så ujevn vekst på fredag og de største bare var 10mm. På dag 8. kan fort ende opp med at ingen modner ordentlig kanskje:oops:

Kjenner følelsen. Vil jo gjerne ha ut så mange som mulig. Jeg er forespeilet at jeg må forvente få egg, og synes det er litt vanskelig å forholde seg til. Men har ei venninne som har vært gjennom det samme som prøver å trygge meg på kvalitet over kvantitet, og det hjelper litt. Så da sier jeg det videre. Trenger bare gullegget:Heartblue:Heartpink
Jeg har ny ultralyd i morgen. Er kjempe stresset, siden det var så ujevn vekst på fredag og de største bare var 10mm. På dag 8. kan fort ende opp med at ingen modner ordentlig kanskje:oops:
Takk for gode ord :Heartpink Ja det er veldig sant. Amh har sunket fra 20,7 til 10,8 på drøyt ett år (blir 38år) så jeg begynner å føle det haster mer og mer å få ut egg. Men den er jo fortsatt høy nok og jeg hadde da kanskje litt høye forventninger om at vi skulle få ut flere med pergoveris. Fikk kun ut 3 hvor ett ble befruktet og satt inn på dag 3 sist (endte i kjemisk) og det med dobbelt så høy amh. Så jeg er kanskje bare pessimistisk i dag. Har vært så deppa de siste to dagene. Har tenkt og kjent på mye av det @Spettmeis

Kom borti "send svar" før jeg var ferdig...

Har kjent på mye av det @Spettmeis :Heartpink beskriver og har følt på i dag. Alt dette her blir bare så tungt innimellom. Men jeg skal ta på meg optimisme-hatten igjen i morgen. Jeg vil så innmari at dette skal være året for oss alle her :Heartpink

Back
Topp