Januar 2025

Sofia87

Elsker forumet
Assistert-jentene
Maisløyfene 2024
Siden jeg er overivrig etter å komme i gang og jeg ikke fant en januartråd starter jeg opp en selv :knegg:

Januar 2025

Legg inn info som følgende:
Brukernavn - Alder - Barn man prøver på - Klinikk - Forsøk nr - Medisiner - ca. dato oppstart/innsett

Venter på oppstart
Sofia87 - 38 - B2 - Hausken Stavanger - FET#1 - Femar/Cyclogest/Ovitrelle - 3.januar +/-

Frøken66 - 28 - B1 - St.Olavs - FER#1 av ICSI#3 - ikke fått behandlingsplan enda

Ing-K - 33 - B1 - OUS - FET #1 av ICSI #1 - naturlig syklus, innsett ca uke 5

Spettmeis - 35 - B1 - St Olavs - FET#1 av IVF#3 - naturlig syklus, tipper innsett i uke 3

Blåbær1 - 33 - B1 - Porsgrunn - FET#2 - ICSI#1 - Letrozol/Cyclogest. Tipper innsett i uke 3 eller 4

Honu - 37 - B2 - Haugesund - FER 1 av IVF 1. Vet ikke medisinering eller datoer helt sikkert enda

Chansey - 38 - B1 - Ullevåll - Forsøk 1 - Gonal F - spørs på min mensen om den kommer 28.des.

SoYupi - 42- b1- privat klinikk - forsøk 3- Tostran , progynova i forkant , oppstart med klexane og pergoveris muligens den 12.01

Nedregulerer
Iii123 - 37 - B2- Ullevål - Første forsøk IVF, lang protokoll- Synarela/Cyclogest/Menopur/Otrivelle - oppstart medisiner 30.11, uttak uke 2

Daisybloom- 42- b1- Medicus Oslo- 4.uttak/forsøk 5- lang protokoll- procren, pergoveris, ovitrelle, fragmin, prednisolon (tilskudd med DHEA, melatonin og q10)

Stimulerer

Ruger

Totalfrys

Avbrutt

Gravid

Ikke gravid

Videre til februar

Last edited:
Endelig! Nytt for meg å oppdatere på denne måten, men jeg prøver:

Iii123 - 37 - B2- Ullevål - Første forsøk IVF, lang protokoll- Synarela/Cyclogest/Menopur/Otrivelle - oppstart medisiner 30.11, uttak uke 2.

Du får korrigere og legge inn i riktig format her, for jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal formulere meg :joyful: Har i alle fall startet med medisiner for lang protokoll den 30. november og er vel ganske snart inn i kunstig overgangsalder:nailbiting: Time til kontroll 27.12 også er det planlagt uttak i uke 2.

Så glad for at denne tråden kom, spennende å følge andre som er i samme fase :love7

Frøken66 - 28 - B1 - St.Olavs - FER#1 av ICSI#3 - ikke fått behandlingsplan enda.

Har pause syklus nå etter stimulering ICSI#3 som ble totalfrys. Planen er innsett i neste syklus (januar), men syklusen etter stimulering kan jo være litt lengre enn normal syklus. Ser ut som om det kan bli innsett i uke 3/4 nå.

Takk for at du startet tråden @Sofia87 . Jeg er allerede utålmodig og syns det er fint å se hvem andre som blir med i januar-gjengen!

Endelig! Nytt for meg å oppdatere på denne måten, men jeg prøver:

Iii123 - 37 - B2- Ullevål - Første forsøk IVF, lang protokoll- Synarela/Cyclogest/Menopur/Otrivelle - oppstart medisiner 30.11, uttak uke 2.

Du får korrigere og legge inn i riktig format her, for jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal formulere meg :joyful: Har i alle fall startet med medisiner for lang protokoll den 30. november og er vel ganske snart inn i kunstig overgangsalder:nailbiting: Time til kontroll 27.12 også er det planlagt uttak i uke 2.

Så glad for at denne tråden kom, spennende å følge andre som er i samme fase :love7
Så gøy at du blir med i tråden! Synes det hjelper litt på ventetiden å være med i en sånn tråd, og så er det alltid litt godt med litt støtte og en heiagjeng her inne :love7Akkurat formatet har ikke så mye å si, all infoen ligger jo i det du har skrevet :happy:

Hvor mange uker skal du gå på Synarela? Fikk flashback når jeg leste innlegget ditt om hvor evig lang tid jeg følte det tok med lang protokoll. Men da er du jo allerede godt i gang :love2

Frøken66 - 28 - B1 - St.Olavs - FER#1 av ICSI#3 - ikke fått behandlingsplan enda.

Har pause syklus nå etter stimulering ICSI#3 som ble totalfrys. Planen er innsett i neste syklus (januar), men syklusen etter stimulering kan jo være litt lengre enn normal syklus. Ser ut som om det kan bli innsett i uke 3/4 nå.

Takk for at du startet tråden @Sofia87 . Jeg er allerede utålmodig og syns det er fint å se hvem andre som blir med i januar-gjengen!
Så gøy du blir med i tråden :love7

Godt å ha en tråd å kjase sammen i mens vi venter. Den ventetiden er jo noe av det verste! :wtf:
Satser på vi blir en fin gjeng her inne :happy:

«Deilig» med fryseforsøk da, er jo veldig behagelig i forhold til en full IVF-runde. Har du flere på frys fra tredje uttaket eller hvordan er ståa? (Men vi satser jo på at dette blir gullegget du får satt inn :Heartred)

Så gøy at du blir med i tråden! Synes det hjelper litt på ventetiden å være med i en sånn tråd, og så er det alltid litt godt med litt støtte og en heiagjeng her inne :love7Akkurat formatet har ikke så mye å si, all infoen ligger jo i det du har skrevet :happy:

Hvor mange uker skal du gå på Synarela? Fikk flashback når jeg leste innlegget ditt om hvor evig lang tid jeg følte det tok med lang protokoll. Men da er du jo allerede godt i gang :love2
Begynte på Synarela for snart to uker siden og skal gå på det i fire uker før jeg skal inn til UL og få opplæring i sprøyter. Så du har vært gjennom dette, gikk du også på Synarela? Har hatt en intens hodepine de siste dagene, håper det går over snart. Ellers er det bare å holde ut de siste ukene :joyful: Jeg har lav AMH så de hadde ikke så store forhåpninger, og vi fikk kun innvilget et «prøveforsøk», så jeg har ikke så store forhåpninger. Samtidig så vil jeg prøve allikevel, for jeg har jo et veldig stort håp om et barn til :smiley-angelic001 Barnet vi har sammen kom på første forsøk naturlig, men nå har det vist seg å ikke være så lett å få barn nummer to:love2

Hva står forkortelsene FET og FER for? :)

Så gøy du blir med i tråden :love7

Godt å ha en tråd å kjase sammen i mens vi venter. Den ventetiden er jo noe av det verste! :wtf:
Satser på vi blir en fin gjeng her inne :happy:

«Deilig» med fryseforsøk da, er jo veldig behagelig i forhold til en full IVF-runde. Har du flere på frys fra tredje uttaket eller hvordan er ståa? (Men vi satser jo på at dette blir gullegget du får satt inn :Heartred)
Har flere på frys, men håper det går på første innsett i 2025

Begynte på Synarela for snart to uker siden og skal gå på det i fire uker før jeg skal inn til UL og få opplæring i sprøyter. Så du har vært gjennom dette, gikk du også på Synarela? Har hatt en intens hodepine de siste dagene, håper det går over snart. Ellers er det bare å holde ut de siste ukene :joyful: Jeg har lav AMH så de hadde ikke så store forhåpninger, og vi fikk kun innvilget et «prøveforsøk», så jeg har ikke så store forhåpninger. Samtidig så vil jeg prøve allikevel, for jeg har jo et veldig stort håp om et barn til :smiley-angelic001 Barnet vi har sammen kom på første forsøk naturlig, men nå har det vist seg å ikke være så lett å få barn nummer to:love2

FER står for Frozen Embryo Replacement - fryseforsøk

Hurra for januartråd!

Ing-K - 33 - B1 - OUS - FET #1 av ICSI #1 - naturlig syklus, innsett ca uke 5.

Vi får se om timingen funker med syklusen min, den er litt koko nå etter lang protokoll i okt/nov.

Jeg har hatt tre uttak på lang protokoll, så kjenner «dessverre» godt til Synarela. Håper jeg aldri trenger forholde meg til den igjen :knegg: Men jeg hadde aldri så lenge som fire uker, tror 17 dager var maks for meg. Jeg hadde så hodepine og var så sur og forferdelig motkundene på jobben at jeg ble sykemeldt etter ei uke :knegg:

Håper virkelig dere får ut noen egg, og at gullegget er blandt dem :love2 Skjønner veldig godt du vil prøve når du har muligheten, det hadde absolutt jeg også gjort :love7

FET står for Frozen Embryo Transfer og FER står for Frozen Embryo Replacement, så tror egentlig de to forkortelsene gjelder samme behandling. Ikke arrester meg om jeg sier feil nå :knegg:

Det vil si at de setter inn en av blastocystene jeg har på frys ifra mitt forrige uttak som var i juni 2023. Vi fikk fire blastocyster da, og satte inn en av dem som nå ligger og sover ved siden av meg :Heartred Så vi trenger ikke hele runden med stimulering og uttak, men setter bare inn en av sjansene på frys seks dager etter eggløsning :love2

Hurra for januartråd!

Ing-K - 33 - B1 - OUS - FET #1 av ICSI #1 - naturlig syklus, innsett ca uke 5.

Vi får se om timingen funker med syklusen min, den er litt koko nå etter lang protokoll i okt/nov.
Velkommen til deg :Heartred

Spennende med fryseforsøk! Krysser fingrene for at det blir innsett for deg! Ikke bare bare med lang protokoll og alt klusset med nedregulering.

Yay for ny tråd! Jeg skal ha lang protokoll denne runden, og får procren (?) allerede neste uke. Jeg har aldri kjørt lang protokoll før så gruer meg litt:nailbiting: Jeg tror nok kanskje det blir nedregulering i 2 sykluser, og at jeg ikke skal starte stimulering før i slutten av januar. Men jeg henger meg med her i tilfelle det blir før. Jeg går på DHEA og melatonin, og skal egentlig gå på det i 6-8 uker før uttak. Men vi får se!

Jeg ser at det er andre her som har erfaring med lang protokoll. Hvordan opplevde dere nedreguleringen?

Yay for ny tråd! Jeg skal ha lang protokoll denne runden, og får procren (?) allerede neste uke. Jeg har aldri kjørt lang protokoll før så gruer meg litt:nailbiting: Jeg tror nok kanskje det blir nedregulering i 2 sykluser, og at jeg ikke skal starte stimulering før i slutten av januar. Men jeg henger meg med her i tilfelle det blir før. Jeg går på DHEA og melatonin, og skal egentlig gå på det i 6-8 uker før uttak. Men vi får se!

Jeg ser at det er andre her som har erfaring med lang protokoll. Hvordan opplevde dere nedreguleringen?
Jeg hadde lang på siste forsøk (ble gravid), og jeg tror jeg fikk Procren. Det er èn sprøyte, ikke sant? Jeg følte meg som før, så det gikk kjempefint :)

Takk for at du lager tråd, slenger meg med!

Spettmeis - 35 - B1 - St Olavs - FET#1 av IVF#3 - naturlig syklus, tipper innsett i uke 3.

Takk for at du har lagd tråd:)
Spennende å følge med på dere andre. Krysser fingrene januar-gjengen:Heartred

Blåbær1 - 33 - B1 - Porsgrunn - FET#2 - ICSI#1 - Letrozol/Cyclogest. Tipper innsett i uke 3 eller 4.

Jeg hadde lang protokoll forrige syklus. Jeg synes ikke nedreguleringen var noe stress, fikk vel én hetetokt gjennom hele perioden på fem uker. Også noe nattesvette, så kunne ikke sove med T-skjorte. Ellers ingen merkbare symptomer. Eneste er at jeg nå kjenner at kroppen er i ubalanse i etterkant av lang protokoll, vil tro den trenger lenger tid på å hente seg igjen enn ved kort.

Jeg hadde lang på siste forsøk (ble gravid), og jeg tror jeg fikk Procren. Det er èn sprøyte, ikke sant? Jeg følte meg som før, så det gikk kjempefint :)
Gratulerer! Håper det er lang protokoll som skal til for min del også. De mistenker at det kanskje kan være noe endometriose, og jeg har ujevn follikel vekst i tillegg. Hadde du hatt mange forsøk før du hadde lang protokoll?

Jeg hadde lang protokoll forrige syklus. Jeg synes ikke nedreguleringen var noe stress, fikk vel én hetetokt gjennom hele perioden på fem uker. Også noe nattesvette, så kunne ikke sove med T-skjorte. Ellers ingen merkbare symptomer. Eneste er at jeg nå kjenner at kroppen er i ubalanse i etterkant av lang protokoll, vil tro den trenger lenger tid på å hente seg igjen enn ved kort.
Ja, det vil jeg tro! Det er jo en helt vill prosess, egentlig. Jeg håper virkelig ikke det skal være mye for min del heller. Skulle jo gjerne fått en jul uten all verdens hormoner :smiley-ashamed004

Gratulerer! Håper det er lang protokoll som skal til for min del også. De mistenker at det kanskje kan være noe endometriose, og jeg har ujevn follikel vekst i tillegg. Hadde du hatt mange forsøk før du hadde lang protokoll?
Jeg fikk Prednisolon fra 1 stimuleringdags i tillegg, så vet ikke hva som har vært fasiten her. Men jeg hadde 3 insemineringer og ett forsøk med IVF før det klaffet♥️ :)
Håper det funker på deg♥️

Jeg kaster meg med her, kommer nok til å vippe mellom januar og februar. Blir fryseforsøk 1 etter IVF 1 som endte med OHSS og totalfrys i november. ☺️

Honu - 37 - B2 - Haugesund - FER 1 av IVF 1. Vet ikke medisinering eller datoer helt sikkert enda

Back
Topp