Januar 2024

Ok, kunne jo ikke holde meg så jeg testet på en liten skvett som jeg fikk presset ut etter den første morgenurinen…. Den var selvfølgelig helt lik som de to i går kveld, ingen synlig strek og jeg orket ikke myse og bildemanipulere. Måtte tilbake i oktober-tråden for å sjekke hvordan ting var forrige runde, og ser jo at strek først kom på ettermiddag 11 dpo. Så har jo fortsatt litt håp :Heartred Selvom det endte i kjemisk.

Og så lurte jeg litt på dette med IKM og ivf. For jeg har jo 14 dpo på mandag, og skal ta blodprøve da. Men til vanlig så er jo syklusene mine mye lenger, og min «egentlige» IKM er 13.februar. Altså en uke etter. Har dette noe å si for når egget fester seg/hcg stigning? Eller følger kroppen min nå bare «ny» syklus uten å tenke så mye på det?

Ok, kunne jo ikke holde meg så jeg testet på en liten skvett som jeg fikk presset ut etter den første morgenurinen…. Den var selvfølgelig helt lik som de to i går kveld, ingen synlig strek og jeg orket ikke myse og bildemanipulere. Måtte tilbake i oktober-tråden for å sjekke hvordan ting var forrige runde, og ser jo at strek først kom på ettermiddag 11 dpo. Så har jo fortsatt litt håp :Heartred Selvom det endte i kjemisk.

Og så lurte jeg litt på dette med IKM og ivf. For jeg har jo 14 dpo på mandag, og skal ta blodprøve da. Men til vanlig så er jo syklusene mine mye lenger, og min «egentlige» IKM er 13.februar. Altså en uke etter. Har dette noe å si for når egget fester seg/hcg stigning? Eller følger kroppen min nå bare «ny» syklus uten å tenke så mye på det?
Hcg produseres av embryo, så det er uavhengig av dine hormoner og syklusen etter eggløsning har skjedd, så blodprøve mandag er helt innafor

Hcg produseres av embryo, så det er uavhengig av dine hormoner og syklusen etter eggløsning har skjedd, så blodprøve mandag er helt innafor
Ok, så bra! Leste et annet sted at hcg først begynner å ta av i produksjon når egget fester seg, og at det ofte er mellom 5-10 dpo (noen ganger også senere). Så gitt at egget fester seg 10 dpo så vil man vel ikke ha så høye verdier 14 dpo? Forrige gang sa de at alt over 100 er bra, men hvis egget muligens kan feste seg 10 dpo så skjønner jeg ikke hvordan man kan komme til 100? Beklager alle spørsmål altså, blir bare super forvirret av alt jeg leser! Ser jo at det er flere som omtrent gir opp testingen 9/10 dpo, og det virker så rart for meg hvis det egentlig er helt vanlig at egg fester seg på disse dagene?

Ivf tar i grunn ikke høyde for IKM.
Mim testdag under IVF har ved alle mine forsøk vært 3-4 dager etter IKM.

IKM har ikke noe med om embryoet fester seg eller ei, eller hcg stigning. Hcg produseres så snart embryoet fester seg.

En persons sykluslengde vil kunne ha innvirkning på implantasjon - særlig de med kort syklus - under 28 dager.

Ved ivf innsett på dag5 f.eks kan det jo hende at embryoet ikke fester seg før så sent som dpo 8/9. Da vil man ikke få positivt utslag dpo 10.

Med ivf er det egentlig mer nøyaktig å telle dpt enn dpo :)

Ivf tar i grunn ikke høyde for IKM.
Mim testdag under IVF har ved alle mine forsøk vært 3-4 dager etter IKM.

IKM har ikke noe med om embryoet fester seg eller ei, eller hcg stigning. Hcg produseres så snart embryoet fester seg.

En persons sykluslengde vil kunne ha innvirkning på implantasjon - særlig de med kort syklus - under 28 dager.

Ved ivf innsett på dag5 f.eks kan det jo hende at embryoet ikke fester seg før så sent som dpo 8/9. Da vil man ikke få positivt utslag dpo 10.

Med ivf er det egentlig mer nøyaktig å telle dpt enn dpo :)
Hmm, jeg skjønner. Tror jeg :smiley-ashamed004 Hva er dpt?

Da har jeg tatt to nye tester ikveld (for sikkerhets skyld :smiley-ashamed004). Ingen annen strek enn kanskje skygge (hvis jeg legger godvilje til). Jeg gir ikke helt opp enda, men troen på at dette går veien er betydelig mindre idag.
Huff sender deg en stor klem og krysser fingrene for at det bare har festet seg sent .

Back
Topp