~Januar 2023~

får ikke sove:( vart nede 2 ganger .spist en gang og lagt meg igjen.
tanker sviver rundt og rundt.
Det er nå jeg sko hatt noe at sove på.

Stått opp er oxå trøtt.
Fin dag til deg
Takk det samme

I dag skal jeg ikke jobbe overtid, jeg skal hjem og orden middag til ungene, og legge meg tidlig. 14 timer og 45 min arbeidsdag i går var lenge. I dag skal jeg ikke det. I dag skal jeg legge meg tidlig. Og gleder meg.

Greia er jo den at på denne tiden av året jobber vi alltid overtid. Og jeg fikk opp til 100% stilling i høst, har hatt 90% siden jeg fikk yngste. Og klarte ikke fylle timene mine i høst,vi har fleksibel arbeidstid så jeg opparbeidet meg noe minustid før jeg så avspasserte juleferien (og romjula hadde mange arbeidsdager i fjor) så jeg startet året med over 30 timer i minus. Normalt trekker de i lønn for det over 10 timer, men det gjør de somregel ikke ved nyttår. Mye pga at vi arbeider det inn likevel.

Men jeg har altså når jeg starter dagen i dag fortsatt over 6,5 timer i minus, så jeg tipper nok ikke over på pluss før neste uke.

Jeg blir nødt til å fylle timene mine utover året, for mertiden jeg opparbeider når jeg kommer meg ajour, den skal jeg vel i stor grad avspsssere i påskeferien....

God morgen. Da er barna levert på skolen av mannen og jeg har satt sjokoladekaken i ovnen. Skall øyeblikk sette deig til Horn.
For at underlette for familien så er vi en gjeng som har satt oss frivillig at bake. Begravelse og minnestund imorgen :(

Ungdommen på oslotur med skolen
Mini i bhg
Jeg er på nettkurs, snart lunsj nå , blir greit med en pause

Logistikk -ettermiddag. Mannen dro rett fra jobb til Fau møte. Det begynte en halvtime før yngste skulle være på håndball. Så her sitter jeg og dingler mens hun trener til 1830.

19 skal eldste være på skoleball så han har beskjed om å være ferdig skiftet og klar når vi kommer fra trening, hun opp og spise kveldmat med søstra, han ut ut bilen og kjøres. Mannen kommer hjem en eller annen ukjent gang. De planlegger 17. Mai antar jeg.

Da har vi droppet spilletime 1715-1745 for eldste og speideren hans 18-1930, for dette skoleballet 19-22 (og ja, han kunne hatt spilletime, men ikke kombinert med middag og denne håndballen så noe måtte ryke)

Last edited:
Bare noen timer til helg.

Skal se om jeg klarer jobbe 4 timer til da. Satt i bilen på vei hjem etter levering i morges og regnet i hodet, helt feil. "Klarer jeg logge meg på jobb før 8.30 så kan jeg ta helg 15.30 med full tid", tenkte jeg Ehh, nei. Jeg jobber ikke 90% lenger, som var 6 timer og 45 minutters arbeidsdag og da kunne jeg vel gitt meg 1545 i alle fall, men jeg har jobbet 100% siden september og 8.30 gik full dag 16.30 da...

Ungene kommer hjem av seg selv en etter en. En går fra skolen 1315, en tar bussen 1415 og en går fra sfo 15. Jeg sitter på hjemmekonto grunnet ombyggingsarbeider på kontoret, men ettersom jeg ble enig med yngstemor om at hun går hjem fra sfo selv, hun fikk velge tidspunkt, så trenger jeg ikke avslutte arbeidet, bare sitte her og jobbe frem til det er på tide å lage middag. Utenom å si hei og få kos og sånn når de kommer hjem da.

Nå jar jeg akkurat brukt en litt forsinket lunsjpause på å ta oppvasken, for jeg spiste en altfor sen frokost, stor frokost, litt etter ti, så jeg var jo ikke sulten igjen til lunsj, men oppvasken trengte å bli tatt, så jeg har satt i gang vaskemaskinen, fyllt inni og satt på oppvaskmaskinen (Jada, skaper vel en strømtopp da.... vi har en månedsmaks over 5 uansett, men godt under 10, så havner i det intervallet på nettleie uansett) og vasket opp det som sto i oppvasken. Det trengs nok en runde til med oppvask av matbokser og sånt, og det som ikke fikk plass i maskina, men det får komme etterhvert, nå har jeg i alle fall en ryddig og ren oppvaskkum (sånn fresh start flylady-style) og det gjør det i alle fall hakket hyggeligere å lage middag litt senere.

Men jeg får dykke inn i jobb-modus igjen noen timer

Lang da idag men dagen har fin likevel :)
Mye folk og mye tårer i begravelse og minnestund men jammen mange gode folk som vart med og støtte familien idag.
Fine minner vi komme ha i vår hjerte. Nå er barna på vei hjem og vi skall kose oss.
Skall ha alle 3 barna i sofaen og kose med de.
I kveld skall vi ikke se på klokken og si nå e det leggetid.

God helg.

Planen sett fra starten er dette en helg med mye kos med ungene. Mye rydding. Og en del jobb. (Mannen i hovedsak)

Det kan se ut som litt vel optimistisk og kan ende med skuffelse...

Vel, jeg har startet dagen med en dusj, nå skal jeg snart gå opp og starte på frokosten mens mannen går på badet, jeg bare sitter og puster litt, er for varm til å kle på meg. (Jeg sparer ikke på strømmen når jeg dusjer, jeg dusjer varmt. Til gjengjeld gjør jeg det ikke så ofte )

Etter frokost blir det en tur på senteret med 2 eller 3 unger. Yngste har penger fra vennebursdag som hun skal få shoppe for. Mellomste er alltid klar for shopping (hun har da 70 kr igjen på gavekortet hun vant på halloween.... Det var på 250 kr som føltes som en formue for henne.)
Eldstemann er mer usikkert. Han får bestemme selv. Mannen blir her og jobber. Mens vaskemaskina går, tenker jeg. Muligens oppvaskmaskina også. Så kan han "gjøre husarbeide mens han jobber" ;)

I kveld skal yngste på svømmekurs, så det betyr at jeg skal to ganger til og fra Moa det da, 4 ganger gjennom bommen. 80 kr i bompenger. Eller, 83 eller noe sånn, det er 20,noe hver vei. (timesregel da, så dersom vi kjører gjennom etter 1815 til svømming og likevel rekker dusj og skifte før oppstart 1830, ooooog klarer å dusje og få på klær og være gjennom den igjen før 1915 på vei hjem.... Sist var den 1930 før vi kom oss ut for hun fikk på do før dusj og det var så lang kø for å få dusje.... (Og ei jente som blokkerte den ene dusjen man kan ta ned slangen på fra før vi kom inn i garderoben til vi gikk ut som nest siste derfra....)

Jaja, jeg sparte 80+ kr på å ha hjemmekontor to dager denne uka, så det går opp i opp, påpekte mannen ;)

Snart klare for svømmekurs da. Etter to ganger på hval er hun nå flyttet til skilpadde.
Samme tid og sted, så fortsatt avreise om en halvtime

Snart klare for svømmekurs da. Etter to ganger på hval er hun nå flyttet til skilpadde.
Samme tid og sted, så fortsatt avreise om en halvtime
Svømmekurs ja. Der sier du noe :)
Har meld minste med diagnose på svømmekurs et prosjekt svømming for alle og fikk samtale fra de sist uke.
Begynner etter vinterferie.

Savn savn av nære og kjære.
Føles som jeg ikke har møtt de på evigheter. Sko ønske jeg kunne komme vekk fra alt og slippe tenke på skole lekser aktiviteter klær matlagning hus bil jobb. Bare slappe av…..

Svømmekurs ja. Der sier du noe :)
Har meld minste med diagnose på svømmekurs et prosjekt svømming for alle og fikk samtale fra de sist uke.
Begynner etter vinterferie.
Så fint med sånne opplegg.

Mi har ingen diagnoser og går bare på helt vanlig svømmekurs gjennom svømmeklubben i nabokommunen.
De eldste gikk for en del år siden. Når vi hadde fått tilbakemelding om at eldstemann ikke besto kravene til svømming på skolen i 3. Klasse. Da meldte vi på både ham og søstera.de gikk en stund, lenge nok til at de i alle fall kan svømme. Så mellomste kunne svømme når de hadde svømming på skolen, men læreren var ikke enig. De skulle kunne svømme brystsvømming mente han. Hun svømmer crawl. Vel, læreplanen sier svømme bryst eller crawl (pluss rygg)
Den mest effektive måten å svømme på er crawl, så er hun langt fra land og sliten er jeg glad hun heller kan crawl enn bryst. Og kan å flyte på ryggen.
Svømmedyktig. Det gir trygghet.
Eldste svømmer ikke godt, han er for skrå i vannet, baken er for dypt så han bruker unødvendig mye krefter. Men han kan svømme og klarer seg. Mitt mål er ikke aktive svømmere i konkurranse, men at de kan svømme så de er trygge i vannet.

Minstemor har satt seg som mål å bli den beste svømmeren i familien, hun vil lære bryst og crawl og butterfly og gå hele veien til det siste kurset ( etter det kan de tas opp i klubben til konkurranse om de vil) jeg tipper det ikke går så langt, men hun skal få bli god til å svømme. Pr nå er hun god på å flyte på rygg i stjerne-form og det er viktig å kunne. Også kan hun se under vann og er lettere sjokkert over at mora ikke kan. Bare ta hodet under vann mamma. Også åpner du øynene.

Jahh...

Savn savn av nære og kjære.
Føles som jeg ikke har møtt de på evigheter. Sko ønske jeg kunne komme vekk fra alt og slippe tenke på skole lekser aktiviteter klær matlagning hus bil jobb. Bare slappe av…..

Det er en grunn til at jeg gleder meg til sommerferien.s slippe unna alt styret. Og treffe folk som bor langt unna.

Men nå kjenner jeg mest av alt på at jeg nesten ikke har sett foreldrene mine siden jul. De dukket opp i kirka sist søndag når yngste sang, men fikk jo ikke prate med dem da.

Mamma ringte i går og jeg var trolig rett og slett avvisende og litt frekk så jeg må ringe henne igjen i dag. Men hun begynte å snakke om ingredienser til koldtbordet til eldstemann i det jeg gikk fra parkeringen og inn på kjøpesenteret med fem poser med pant i hendene og to jenter som skravlet. Jeg var ikke i modus til å vurdere å kjøpe reker til koldtbordet og bare putte i fryseren. ( Ikke er der plass i fryseren heller)

Men vi får ta litt konf-planlegging etter kirka. Hun skal synge for andre søndag på rad ja. Utdeling av 6 års boka i kirka, og menigheten har to kirker så en runde i hver av dem. To kirker,gudstjeneste i annenhver gang ca. Og hun synger altså i barnekoret i menigheten.

Så opp og joppm snart frokost, hun skal leveres klokka ti

Så fint med sånne opplegg.

Mi har ingen diagnoser og går bare på helt vanlig svømmekurs gjennom svømmeklubben i nabokommunen.
De eldste gikk for en del år siden. Når vi hadde fått tilbakemelding om at eldstemann ikke besto kravene til svømming på skolen i 3. Klasse. Da meldte vi på både ham og søstera.de gikk en stund, lenge nok til at de i alle fall kan svømme. Så mellomste kunne svømme når de hadde svømming på skolen, men læreren var ikke enig. De skulle kunne svømme brystsvømming mente han. Hun svømmer crawl. Vel, læreplanen sier svømme bryst eller crawl (pluss rygg)
Den mest effektive måten å svømme på er crawl, så er hun langt fra land og sliten er jeg glad hun heller kan crawl enn bryst. Og kan å flyte på ryggen.
Svømmedyktig. Det gir trygghet.
Eldste svømmer ikke godt, han er for skrå i vannet, baken er for dypt så han bruker unødvendig mye krefter. Men han kan svømme og klarer seg. Mitt mål er ikke aktive svømmere i konkurranse, men at de kan svømme så de er trygge i vannet.

Minstemor har satt seg som mål å bli den beste svømmeren i familien, hun vil lære bryst og crawl og butterfly og gå hele veien til det siste kurset ( etter det kan de tas opp i klubben til konkurranse om de vil) jeg tipper det ikke går så langt, men hun skal få bli god til å svømme. Pr nå er hun god på å flyte på rygg i stjerne-form og det er viktig å kunne. Også kan hun se under vann og er lettere sjokkert over at mora ikke kan. Bare ta hodet under vann mamma. Også åpner du øynene.

Jahh...
Aha sko ønske barn på skolen fikk mer svømming og vi fikk vite litt mer hvordan de klarar seg på svømming men nei da ingenting.
Nå vet jeg ikke hvor mye svømming dine har med skolen men her går mellomste i 3 klassen og de begynte med svømming i høst og går annen hver uke. Syns det er lite. Eldste mista en del svømming pga korona og han går i 5 klassen nå og har ikke svømming på skolen.

Det er en grunn til at jeg gleder meg til sommerferien.s slippe unna alt styret. Og treffe folk som bor langt unna.

Men nå kjenner jeg mest av alt på at jeg nesten ikke har sett foreldrene mine siden jul. De dukket opp i kirka sist søndag når yngste sang, men fikk jo ikke prate med dem da.

Mamma ringte i går og jeg var trolig rett og slett avvisende og litt frekk så jeg må ringe henne igjen i dag. Men hun begynte å snakke om ingredienser til koldtbordet til eldstemann i det jeg gikk fra parkeringen og inn på kjøpesenteret med fem poser med pant i hendene og to jenter som skravlet. Jeg var ikke i modus til å vurdere å kjøpe reker til koldtbordet og bare putte i fryseren. ( Ikke er der plass i fryseren heller)

Men vi får ta litt konf-planlegging etter kirka. Hun skal synge for andre søndag på rad ja. Utdeling av 6 års boka i kirka, og menigheten har to kirker så en runde i hver av dem. To kirker,gudstjeneste i annenhver gang ca. Og hun synger altså i barnekoret i menigheten.

Så opp og joppm snart frokost, hun skal leveres klokka ti
Jeg har til tider ikke svart når mamma har ringt pga jeg har vart så lei meg og vil ikke at hun skal gå og tenkte på det. har Ikke alltid lett når man bor et stykke fra hverandre.
Sko ønske jeg kunne bare ta barn ut av skolen og dra vekk en stund.

Aha sko ønske barn på skolen fikk mer svømming og vi fikk vite litt mer hvordan de klarar seg på svømming men nei da ingenting.
Nå vet jeg ikke hvor mye svømming dine har med skolen men her går mellomste i 3 klassen og de begynte med svømming i høst og går annen hver uke. Syns det er lite. Eldste mista en del svømming pga korona og han går i 5 klassen nå og har ikke svømming på skolen.

Her har de svømming i 3 klasse og 5 klasse. Ti ganger hver gang eller noe sånn.

Man lærer ikke svømme av det. Så lære dem å svømme må vi gjøre selv. Siden hverken jeg eller mannen er noen racere på det med å svømme og hodet under vann og sånt så sender vi dem på kurs.

Back
Topp