Januar 2021

Av de 5 som var modne ble 3 befruktet, men bare dyrket til 2-dagers (vanlig prosedyre på Riksen). Fikk satt inn 1 som ble til sønnen vår og de andre 2 på frys. Den første av de var den vi prøvde nå, så den ble det ikke noe av. Siste får vi vel vente og se ;)

Åh jeg kjenner meg så godt igjen der. alle de tusen spørsmålene som går gjennom hodet i starten av prosessen. Jeg googlet meg ihjel når vi starter opp :hilarious: Men jeg tror det beste er å bare stole på klinikken og egen kropp selv om det er lettere sagt enn gjort.

Nei, her ble det noen lange samtaler med mannen, og vi kom frem til at det er best å utsette neste forsøk en liten stund til. Så blir ikke forsøk i mars likevel. Mange ulike grunner til det, og er litt lei meg, men kjennes som riktig avgjørelse.

Håper virkelig at sistemann på frys sitter som et skudd ❤

Slik jeg har forstått det setter de inn ett todagers og dyrker resten til blasto dersom de har god nok kvalitet hos meg. Kjenner jeg er veldig spent :nailbiting: Har snakket en del med klinikken i går, og føler meg beroliget og klokere. Nå er jeg mest stressa for hele koronaDRITEN som har blusset opp her jeg bor. Livredd for at noe skal komme i veien :banghead:

Så leit at det blir utsatt, men bra at du har falt til ro med den avgjørelsen ❤ Jeg skal heie på deg når du er klar for nytt forsøk ❤

Er det vanlig å kjenne noe så tidlig som på dag 3 med sprøyter...? I går begynte jeg å føle meg øm rundt eggstokkene, og jeg har en sånn rar følelse av at det er fullt inni der o_O Ubehagelig å bøye meg og gå på do. Men det er jo kjempetidlig i løpet og jeg går på veldig lav dose hormoner :eek: Er også sykt emosjonell og gråter hele tiden, men tenker at det like gjerne kan være en konsekvens av at ting gikk så sinnsykt fort fra 0 til full guffe.

:nailbiting: Veldig spennnede dette!!!

Vedlegg

• 9463D4BD-26AC-4B56-8B6D-74C353C2B457.jpeg
    9463D4BD-26AC-4B56-8B6D-74C353C2B457.jpeg
    23,5 KB · Visninger: 121
  • E65E7AE4-18F7-4AB4-B201-B8386641811E.jpeg
    E65E7AE4-18F7-4AB4-B201-B8386641811E.jpeg
    40,6 KB · Visninger: 108
Har testdag imorgen (2 uker etter innsett), men tok test idag tidlig som var helt blank. Heldigvis så fikk vi hele 6 blastocyster på frys mot alle odds.

Ved innsett fikk vi beskjed om at to av de resterende befruktede eggene kanskje ville klare seg, men at de ikke hadde utviklet seg helt som de skulle. Likevel fikk vi melding noen dager senere om at hele seks blastocyster har blitt fryst. Noen som erfaring med noe lignende? Høres jo litt merkelig ut, men det må jo være nogenlunde grei kvalitet ettersom de likevel har valgt å ta de med.

Nå er jeg spent på videre forløp. Håper vi kan starte direkte på fryseforsøk, men det er kanskje ikke normal praksis?

Har testdag imorgen (2 uker etter innsett), men tok test idag tidlig som var helt blank. Heldigvis så fikk vi hele 6 blastocyster på frys mot alle odds.

Ved innsett fikk vi beskjed om at to av de resterende befruktede eggene kanskje ville klare seg, men at de ikke hadde utviklet seg helt som de skulle. Likevel fikk vi melding noen dager senere om at hele seks blastocyster har blitt fryst. Noen som erfaring med noe lignende? Høres jo litt merkelig ut, men det må jo være nogenlunde grei kvalitet ettersom de likevel har valgt å ta de med.

Nå er jeg spent på videre forløp. Håper vi kan starte direkte på fryseforsøk, men det er kanskje ikke normal praksis?

6 stk, wow!

Her måtte vi mest sannsynlig vente en syklus mellom forsøkene, dersom det ikke klaffet. Men så går jeg på progynova og lutinus, kan hende det har noe å si, og.
Heldigvis klaffet det :) Skal bare melde inn graviditeten på testdag :P (fredag)

6 stk, wow!

Her måtte vi mest sannsynlig vente en syklus mellom forsøkene, dersom det ikke klaffet. Men så går jeg på progynova og lutinus, kan hende det har noe å si, og.
Heldigvis klaffet det :) Skal bare melde inn graviditeten på testdag :p (fredag)

Bryter inn her for spørre deg, fikk du beskjed om at du måtte ha en hvilesyklus mellom fryseforsøk når det var styrt syklus?

Wooow 6 stykker!! Da har du gode sjanser.. jeg trengte ikke noe pause måned mellom forsøkene.. kjørte bare rett på nytt fryseforsøk når testen var negativ. Satt på 2 innsett ( med sønnen min) masse lykke til!!

Bryter inn her for spørre deg, fikk du beskjed om at du måtte ha en hvilesyklus mellom fryseforsøk når det var styrt syklus?

Ordrett sa hun vel noe sånt:
".. om det ikke skulle bli graviditet, så slutter du på medisinene på testdagen, og melder fra når mens kommer. Det er ikke sikkert vi får brukt DEN menstruasjonen på ny runde, men da får vi i alle fall en plan."

Så, jeg tolket det som at jeg måtte ha hvilesyklus, i så fall.

Her ble forsøket avbrutt på grunn av koronarestriksjoner:( jeg bor i Oslo og tilhører St Olavs. Og jeg som skulle sette inn vår første blasto på torsdag:sad010 Satser på bedre lykke neste måned:Heartred

Her ble forsøket avbrutt på grunn av koronarestriksjoner:( jeg bor i Oslo og tilhører St Olavs. Og jeg som skulle sette inn vår første blasto på torsdag:sad010 Satser på bedre lykke neste måned:Heartred

Æsj så kjedelig :sorry: sender deg en klem :Heartred

Uff helt håpløst dette her... burde være greit når man var i medisinsk behandling m, evt ta en test dagen før liksom

Det er jo bare hjerteskjærende ❤ Sender deg verdens største klem ❤

Ordrett sa hun vel noe sånt:
".. om det ikke skulle bli graviditet, så slutter du på medisinene på testdagen, og melder fra når mens kommer. Det er ikke sikkert vi får brukt DEN menstruasjonen på ny runde, men da får vi i alle fall en plan."

Så, jeg tolket det som at jeg måtte ha hvilesyklus, i så fall.

Hm, skjønner. Tror jeg da:hilarious: Men, det blir vel baby på meg og nå vel?? Styrt syklus fungerer gjør den ikke det:p?

Back
Topp