Januar 2019

Uff, da, det er så kjipt! Men ta test i morgen også, det er fremdeles håp, men vet akkurat hvordan du har det. Jeg skal teste i morgen tidlig, men har ikke troa på at dette har gått selv. Dette er virkelig uotholdelig... Har du flere på frys? Jeg krysser fingrene for at 31.januar er lykkedagen vår:Heartred:Heartred

Har ingen flere på frys, dessverre, så det er påan igjen fra scretch hvis det ikke går nå. Uff, synes det er tungt å vite.

Takk for det. Googlet i stad og det sies litt forskjellig. Som med det meste... Men er helt enig med deg i delen om å ikke gjøre noe man kan klandre seg for om det ikke går. Har jo klart meg så langt. Var bare sååå frista av tanken på et deilig glass rødvin. Men får heller bli trøstepremie om 14 dager om dette ikke går.
Et glass rødvin kan ikke påvirke noe som helst i denne fasen ;) men det er jo opp til hver enkelt.

El-test som graviditetstest...? ingen erfaring med dette, men har ikke testet på ei uke og trengte et lite livstegn da jeg ikke har så sterke symptomer ellers:wacky: tolker denne veldig positivt. 5+4 idag.

Vedlegg

• received_777885745911571.jpeg
    received_777885745911571.jpeg
    7 KB · Visninger: 87
Jeg blir med i den despogjengen… Dag 6 etter inseminasjon (teller ikke selve dagen). 8 dager siden otrivelle. Har både tidligtester, vanlige tester og en sånn med uker på. Offisiell testdag er 8.2. Men, når er det i det hele tatt vits for meg å teste... Jeg tenkte kanskje å ta tidligtest tirsdag - det blir dag 12 siden inseminasjon. Kan det være en grei plan?

Vente, vente, vente...

Det er ulikt hvor raskt vi produserer hcg og noen får positiv test veldig tidlig. Så her må du kjenne etter litt selv. Obs Ovitrellen kan sitte i ca 10 dager. Jeg er nå på dag 7 siden Ovitrelle sprøyta og fikk et svakt utslag av den på en test. På dag 12 er det høy sannsynlighet for at testen viser riktig men det tryggeste er jo å vente til testdato. Hvis du ønsker å teste tidlig så ville jeg starta sånn ca 9 dpo, men ha is i magen når du tester.

Det er ulikt hvor raskt vi produserer hcg og noen får positiv test veldig tidlig. Så her må du kjenne etter litt selv. Obs Ovitrellen kan sitte i ca 10 dager. Jeg er nå på dag 7 siden Ovitrelle sprøyta og fikk et svakt utslag av den på en test. På dag 12 er det høy sannsynlighet for at testen viser riktig men det tryggeste er jo å vente til testdato. Hvis du ønsker å teste tidlig så ville jeg starta sånn ca 9 dpo, men ha is i magen når du tester.

Takk for svar Lavendel (elsker by the way Lavendel og ønsker meg det på terassen)! På tirsdag er det 14 dager siden jeg satte Otrivelle og tenker at den forhåpentligvis skal være ut av kroppen da (dette er da 12 dager fra inseminsasjon). Første gang jeg prøver å bli gravid så har absolutt ingenting å sammenligne med. Jeg syns det virker verre å få nedturen når mensen kommer enn å få en blendahvit test noen dager før. Derfor ønsker jeg å teste noen dager før testdato...

Takk for svar Lavendel (elsker by the way Lavendel og ønsker meg det på terassen)! På tirsdag er det 14 dager siden jeg satte Otrivelle og tenker at den forhåpentligvis skal være ut av kroppen da (dette er da 12 dager fra inseminsasjon). Første gang jeg prøver å bli gravid så har absolutt ingenting å sammenligne med. Jeg syns det virker verre å få nedturen når mensen kommer enn å få en blendahvit test noen dager før. Derfor ønsker jeg å teste noen dager før testdato...
Høres ut som en god plan :) Nå har jeg ikke prøvt inseminasjon men lært i ivf prosessen å prøve å vær tålmodig og innforstått med at det kan ta et par ganger før det klaffer. Skikkelig berg og dalbane tur dette her.
Håper vi begge blir gravid nå :Heartred:Heartred snart 17 år siden jeg var det sist så er veldig klar for å bli det igjen :)

Da har jeg fått resultatene fra laben. 3 fine befruktede egg. De setter inn to (!) i morgen og fryser ned ett. Endelig skjer det. Masse følelser. Skrekkblanda fryd. Og så to da! Og allerede i morgen. :nailbiting:

Føler meg plutselig veldig uforberedt. Noe jeg kan gjøre for å ha best mulig sjanse for at dette skal gå veien etter innsetting? Jeg prøver spise sundt og variert, tar Gravid-multivit, har kutta ned til en stor kopp kaffe om dagen, stresse ned, ha positivt fokus, ta yoga og meditasjon, gå turer... Og tar selvfølgelig Crionen jeg skal ta. Men hva med andre ting. Hva gjør dere? Har dere erfaring med akupunktur etter innsetting? Andre tilskudd etc.? Tar man det med ekstra ro etter innsetting? Dette ble mye, men plutselig var dagen her ;)

Da har jeg fått resultatene fra laben. 3 fine befruktede egg. De setter inn to (!) i morgen og fryser ned ett. Endelig skjer det. Masse følelser. Skrekkblanda fryd. Og så to da! Og allerede i morgen. :nailbiting:

Føler meg plutselig veldig uforberedt. Noe jeg kan gjøre for å ha best mulig sjanse for at dette skal gå veien etter innsetting? Jeg prøver spise sundt og variert, tar Gravid-multivit, har kutta ned til en stor kopp kaffe om dagen, stresse ned, ha positivt fokus, ta yoga og meditasjon, gå turer... Og tar selvfølgelig Crionen jeg skal ta. Men hva med andre ting. Hva gjør dere? Har dere erfaring med akupunktur etter innsetting? Andre tilskudd etc.? Tar man det med ekstra ro etter innsetting? Dette ble mye, men plutselig var dagen her ;)
De to gangene jeg har blitt gravid med ICSI har jeg jobbet, stresset og løftet tungt. (Før positiv test).
Første gangen brukte jeg babyklister og Lutinus, denne gangen kun Lutinus.

Hatt fire negative innsett i min ivf-karriere. Brukte babyklister, hadde permisjon, var sykemeldt, jobbet, Lutinus.. Ble ikke gravid på de.

Poenget er at man ikke kan gjøre så mye fra eller til ift at egget skal feste seg. Om alt ligger tilrette så må likevel egget utvikle seg normalt etter innsett, så ikke bruk så mye tid og krefter på alt hva du må gjøre, men gjør noe du liker, noe som gjør deg glad og gir deg energi, så fester nok egget seg :)

Lykke til!

De to gangene jeg har blitt gravid med ICSI har jeg jobbet, stresset og løftet tungt. (Før positiv test).
Første gangen brukte jeg babyklister og Lutinus, denne gangen kun Lutinus.

Hatt fire negative innsett i min ivf-karriere. Brukte babyklister, hadde permisjon, var sykemeldt, jobbet, Lutinus.. Ble ikke gravid på de.

Poenget er at man ikke kan gjøre så mye fra eller til ift at egget skal feste seg. Om alt ligger tilrette så må likevel egget utvikle seg normalt etter innsett, så ikke bruk så mye tid og krefter på alt hva du må gjøre, men gjør noe du liker, noe som gjør deg glad og gir deg energi, så fester nok egget seg :)

Lykke til!
Takk for det :) Nervepirrende dette her!

Spurte legen om dette. Han sa hadde det vært noe som ville ha hjulpet hadde vi sagt det. Lev mest mulig normalt. Om egget fester seg er uavhengig av du gikk den turen...spiste den maten....osv. så her er fokus på å kose seg og spise god mat og ikke stresse.

Fikk veldig lyst til å feire med et glass vin i dag. Hvordan er det med det nå som eggene er tatt ut? Begge har vært superflinke og hatt helt hvit måned. Men om det har noe å si for neste fase (innsetting) dropper jeg det selvfølgelig. Hva tror dere?

Jeg har hatt tre runder med null alkohol fra oppstart stimulering mens denne gangen ga jeg blanke og koste meg med det jeg hadde lyst på inkludert et par glass vin etter uttak. Nå satt den...:) Jeg spurte faktisk etter første uttak fordi jeg skulle på en 40-årsdag kvelden mellom uttak og innsett og legen sa at jeg bare skulle nyte siste kvelden med et par glass men ikke bli beruset liksom. Nå var uansett formen så dårlig at det ble lite vin den gangen men husket rådet hennes godt til denne gang;)

Back
Topp