Janimar

Jippi

kommende tobarnsmor :)
Har fått med meg at du er sykepleier :)
Kan du være så snill å fortelle meg forskjellen på puls og blodtrykk?

Gullet født 10.04.12 på termin
Ny termin 03.02.14

Blodtrykk er trykket som skapes i blodårene. Overtrykk er når hjertet slår og presser blod ut, undertrykk er når blodet står stille mellom slagene.

Puls er antall ganger hjertet slår i minuttet.

:)

Så med hvilepuls på 68 så slår hjerter litt over 1 gang pr sekund? 106 i overtrykk er trykket er ut fra hjertet og 76 i undertrykk er trykket da hjertet ikke slår?

Gullet født 10.04.12 på termin
Ny termin 03.02.14

Du kan jo selv telle pulsen på håndledd\hals mens du ser på klokken (1 min).. Blodtrykket ditt er fint. Mulig litt lavt overtrykk, men ikke så verst. 120/80 er jo liksom "standard"... He he.. Selv ligger jeg alltid under, som deg. :-) uten at det betyr noe :-) men hvis det er lavere, kan man kjenne seg litt svimmel, særlig når man reiser seg.

Termin 27.02.14, første gang!

Pulsen din er også fin forresten !! He he

Termin 27.02.14, første gang!

Mitt var 116/74 - litt lavt for graviditet men jeg har lavt blodtrykk fra før ;)

Nr. 2 er på vei ♡ 20. Februar 2014
Samme her.
Det var 106/63 på første kontroll nå. I første svangerskap var det 110/60 på første kontroll. Det som ga meg problemer var at leger ikke tok utgangspunkt i hva som var normalt for MEG når de vurderte bt da jeg fikk sf. Eller var det ingen problemer.

Samme her.
Det var 106/63 på første kontroll nå. I første svangerskap var det 110/60 på første kontroll. Det som ga meg problemer var at leger ikke tok utgangspunkt i hva som var normalt for MEG når de vurderte bt da jeg fikk sf. Eller var det ingen problemer.

Jeg også holdt på å gå i den klemma da bt plutselig skøyt i taket og jeg hadde masse ødemer i hele kroppen. Bt var høyt for meg, men ikke andre så de tok det ikke seriøst..

Heldigvis var det falsk alarm :oops::

Jeg også holdt på å gå i den klemma da bt plutselig skøyt i taket og jeg hadde masse ødemer i hele kroppen. Bt var høyt for meg, men ikke andre så de tok det ikke seriøst..

Heldigvis var det falsk alarm :oops::

Ja det står i papirene mine at jeg hadde "BEGYNNENDE sf" når undertrykket var på ca 100 (husker ikke oveetrykket). 2 dager senere gikk jeg i kramper. Men jm som sendte meg på sykehuset og lege jeg snakket med på sykehuset nå sa at 20 opp fra normalt er begynnende sf. Dvs ca 130/80 hos meg...

Ja det står i papirene mine at jeg hadde "BEGYNNENDE sf" når undertrykket var på ca 100 (husker ikke oveetrykket). 2 dager senere gikk jeg i kramper. Men jm som sendte meg på sykehuset og lege jeg snakket med på sykehuset nå sa at 20 opp fra normalt er begynnende sf. Dvs ca 130/80 hos meg...

Håper du får bedre oppfølging denne gang! :)

Nr. 2 er på vei ~ 20. Februar 2014

Ja er blitt lovet det. Ellers blir det månelyst! Kommer til et punkt der jeg kommer til å kreve ks/igangsettelse. Har alliert meg med min høylytte nordleningmor dersom de ikke hører på meg :p Hun satte de på plass sist gang ;)
En sånn en har jeg også, kjekt med mødre :D

Termin 16. februar 2014 <3
Taster fra mobilen

Back
Topp