Jakten på trekløveret ☘️ (gravid)

Dagen i dag har vært tung. Jeg skulle vært 13+1 ifølge menstermin og i dag skulle jeg hatt OTUL… men slik ble det ikke :sad010
Jeg prøver å se fremover og det går bedre og bedre, men det er ikke alltid like lett.
I dag, når jeg har tenkt på hva som kunne ha vært, har det dukket opp stadig nye spørsmål:
  • Ville magen ha begynt å vises nå?
  • Hvem var den lille spiren vi mistet? Ei lita jente eller en liten gutt?
  • Hvordan personlighet ville lille fått?
  • Hvordan ville det gått med 3 små i alderen 0-4 år?
  • Vil vi få trekløveret vårt? Hvor lang tid vil det ta? Vil vi komme til å miste igjen?
Det er flere i min familie som har spurt meg om vi har tenkt å prøve på en til. Jeg har da svart at vi ikke vet fordi jeg har hørt på tonefallet at de ikke er enig at det er lurt (noe jeg forsåvidt har fått bekreftet i neste øyeblikk når samtalen har fortsatt).
I dag kjenner jeg at jeg ser litt mørkt på det :(
Håper humøret blir bedre fra i morgen av og at jeg føler mer på optimisme :smiley-angelic001
 
PP5, cd 2:

Trodde jeg hadde EL for ca. 1 uke siden, men i går banket plutselig TR på døra. Tror aldri jeg har vært så glad for at ho kom :welcome

Gikk med en gang på nett for å undersøke ledige timer hos gynekolog… men finner ingenting før i slutten av august
Har absolutt ikke lyst til å vente så lenge… vil da måtte kaste bort 2 pp’er med prøving hvis vi skal holde oss til avtalen jeg og samboer gjorde med at jeg skulle gå til gynekolog for å undersøke at alt stod bra til før vi begynte å prøve på nytt. Tenker jeg skal prøve å ta en telefon til de mulige gynekologene i byen dersom g-test er negativ på mandag for å høre om det er mulighet for å få time tidligere.
Virker som kroppen gikk rett inn i normal syklus etter blødnings startet hvis man tar utgangspunkt i at det var syklusdag (cd) 1.
Er veldig takknemlig for at det ikke tok veldig lang tid. Hjalp nok at jeg var relativt kort på vei.
Så vil tiden vise om vi får en liten til og i så tilfelle hvor lang tid det da vil ta før vi på nytt ser to streler lyse opp mot oss :smiley-angelic001
Håper bare det blir vår lille terminspire for tror ikke samboer er villig til å prøve enda en gang detsom vi skulle miste igjen.
Enn så lenge har jeg troa for virker som jeg blir relativt lett gravid :)
 
PP5, cd 3:

Yohoooooo!!!
Endelig negativ test:
IMG_1275.jpeg

Testen var også tatt på super konsentrert urin så da vil jeg tro at vi er «ready for action» igjen :cool14
Så utrolig deilig å være igang igjen!
Har vanligvis EL forholdsvis tidlig i syklus så er ikke mange dager igjen nå før vi kan starte aksjelegging.
Har 2 EL tester igjen fra tidligere og har bestilt 30 nye fra billigtester.no.
Hvis syklus blir som normal vil jeg nok få EL rundt cd 12.
Planen er å kjøre på med aksjelegging daglig fra ca. cd 7/8 frem til dagen etter EL (eller hvertfall tom EL dagen).
Det sies jo at man gjerne er ekstra fertil de første månedene etter man har mistet… krysser fingrene for at gullegget slippes denne pp’en og at vår lille terminspire klorer seg fast og utvikler seg som den skal helt frem til mål :love017

Tidligere i dag viste mannen meg en video fra Facebook eller noe av et lite nyfødt barn… lengselen etter ett til lite barn er så sterkt at tårene presset på :sad010
Jeg vet at dersom jeg blir gravid igjen kommer redselen for å miste være mye sterkere enn tidligere nå som jeg har vært gjennom både kjemisk og MA to måneder etter hverandre.
Ble så nysgjerrig så måtte sjekke hvordan termindato jeg ville få (basert på siste menstrasjon) hvis vi skulle være så heldig å lykkes allerede nå - da blir termin 20.04.2025.
Ifølge kinesisk fødselskart vil vi få en jente da :dummy1:
Det kinesiske fødselskartet har stemt 2 av 2 ganger for min del (selv om jeg innerst inne vet det er tilfeldig, er det utrolig artig å «synse» om hva det kan bli :smiley-angelic003).
Veldig praktisk om vi skulle ende opp med ei lita jente til (har egentlig ingen ting å si for vår del) da vi har mest klær igjen fra yngste.
Vi har snakket litt om navn og har noen favoritter blant jentenavn.
Jeg har sagt at dersom vi får ei jente til ønsker jeg at ho skal få samme mellomnavn som meg da det er noe som går igjen i min familie (har to oldemødre som het det, en på far og en på mors side… samtidig som tanta mi, mitt søskenbarn og dattra til mitt søskenebarn også har samme mellomnavn - alle på fars siden).
Vi trodde vi hadde funnet navnet på eventuell jente, men det dukker opp stadig nye «kandidater».
Skulle vi være så heldig å få gutt har vi også ett navn vi liker godt, men vi mangler ett mellomnavn vi begge liker (har ett forslag, men er litt usikker da jeg ikke syns navnet «ruller» lett nok på tunga).
Navnet på jenta vår hadde vi allerede klart før vi visste at vi ventet gutt første gang. Tror faktisk hun er den eneste jenta i Norge med det navnet.
Syns det er mye vanskeligere å finne gutte- enn jentenavn.
Nå sitter jeg nå her og drømmer meg bort :angel11
Krysser alt jeg har for at vi får muligheten til å diskutere dette nærmere og at vi faktisk får bruke det navnet vi kommer frem til til slutt :smiley-angelic001
«Bare» 3-4 uker igjen før vi vet om vi lyktes denne runden (gitt normal syklus).
 
PP5, cd 12:

Da var plutselig 4 uker med ferie over og første dag tilbake på jobb.
Det gikk faktisk overraskende greit å komme tilbake på jobb… selvfølgelig littt trøtt og sliten ettersom soverutinene med tilhørende leggetid er helt på bærtur (for både store og små), men har ikke vært det store problemet å holde seg våken i dag.
Det ville nok ikke vært tilfelle før ferie (selv uten graviditet) så føles som batteriene har hatt mulighet til å lade seg litt opp med noen uker fri :cool:

Jeg begynte å teste etter EL for noen dager siden. Normalt sett ville EL vært i dag/morgen, men ser ut til at den er litt forsinket… noe som egentlig ikke er så merkelig med tanke på nylig MA.

IMG_1320.jpeg

Krysser fingrene for at morgen dagens test er enda sterkere.
Aksjelegging har vi også startet med så satser på at gullegget slippes og at noen av manndns svømmere finner veien frem og at vi kan gjøre søskenflokken komplett :dummy: :dummy1: :binkybaby

I dag fikk jeg også en skikkelig hyggelig «overraskelse» på jobb. Viser seg at dersom jeg klarer å anskaffe en attest fra jobben jeg hadde før jeg begynte å jobbe hos nåværende arbeidsgiver, vil jeg kunne få ganske mye bedre lønn. Blir vel rundt 4 000 kr mer å rutte med i måneden … og det vil hjelpe kjempemye på økonomien :gen014
For ikke å snakke om at vi vil kunne få mer i lån når vi nå er i gang med prossessn for å kjøpe større bolig.
Så tiden fremover blir kjempe spennende.
Satser på at 2025 er året for ny baby og nytt hjem for oss :love017
 
PP5, cd 16:

Endelig!!! :dance011
Nå ser det ut som EL nærmer seg.
Tok en test i formiddag som var ganske sterk (men enda ikke positiv):
IMG_1329.jpeg

Klarte ikke la være å teste enda en gang i ettermiddag for å se at det fortsatte å øke og det gjør den absolutt :happy:
IMG_1334.jpeg

Er altså så lettet!
Var «redd» det ville drøye veldig lenge før den kom etter MA’en.
Vi er igang med aksjelegging nå (har faktisk fått lagt inn på både cd11, 12 og 15 så langt og har sagt til mannen at vi må nok begge «prestere» på den fronten hvertfall tom tirsdag :hug003
Troooooor ikke jeg blir å teste mer i dag (skal hvertfall prøve å la være), men satser på at jeg må tisse så fort jeg står opp i morgen så jeg får testet.
Håper virkelig det klaffer igjen fort og vi får vår lille terminspire (selv om jeg vet det kan ta tid).

De siste dagene har mannen vist meg diverse videoer av nyfødte og eller små babyer… er nok ikke bare jeg som er baby syk her i huset, nei :binkybaby
Samtidig som jeg ser mot å komme ordentlig igang med prøvinga nå som EL nærmer seg, vender tankene stadig vekk til lille spiren som vi mistet :Heartred

Redigert:
Ok, så ble en til test i dag :smiley-ashamed005 Veldig glad for at jeg falt for fristelsen for kroppen har visst jobbet på spreng her:
IMG_1336.jpeg

IMG_1337.jpeg

Hadde nok misset peak’en og muligens fått svakere test i morgen tidlig enn det jeg hadde i ettermiddag … og da ville jeg sannsynligvis trodd jeg ikke hadde EL i det hele tatt og at kroppen ikke fikk det til etter MA’en denne syklusen.
Nå ble jeg altså skikkelig gira :love022
 
Last edited:
PP5, cd 19 (2 dpo):

Da var vi kommet oss til dpo land :gen014
Testen var negativig igjen lørdag morgen og Premom sppen mente da EL var lørdag… så har egentlig bare gått utfra at det stemmer. I forhold til øvrige symptomer (utflod, lysten, etc.) kan nok det være ganske korrekt. Satser på å ta første test 10 dpo. Det vil være tirsdag 6. august. Innen den tid vil jeg nok ha en følelse om det har klaffet eller ikke.

I helga har jeg vært ganske trøtt og irritabel. I og med at EL var på lørdag kan dette på ingdn måte være pga. en graviditet. Blir spennende dager fremover.
 
PP5, cd 20 (3 dpo):

Altså, jeg er livredd for å gi meg selv falske forhåpninger, men har flere symptomer som kan indikere at vi lyktes:
  • Så mye luft i magen
  • Trøøøøøøøøøøøtt
  • Sover tyngre på natta, men våkner jeg (f.eks. om jeg må på do) sliter jeg med å sovne igjen
  • Blir fortere irritabel og mister tålmodigheten
  • Litt sånn tung følelse i nedre del av magen
  • Småkramper i magen
  • Må oftere tisse (men det var ekstremt tidlig å få dette symptomet nå da)
Som vanlig kan alt dette komme av helt andre ting enn en potensiell graviditet. Blir helt utslitt av å først oversnalysere alt av potensielle symptomer for så å prøve å fortelle meg selv st det er alt for tidlig for å få symptomer sllerede nå.
F.eks. er det nok mye mer nærliggende å tro at det at jeg er trøtt har sammenheng med første uke tilbake til hverdagen med jobb og barnehage etter ferien.

Samtidig som jeg virkelig håper jeg får se to streker lyse mot meg om 1 uke +/-, føler jeg at jeg er redd :bag:
Redd for å miste igjen og alt det innebærer. Mannen har jo sagt at dersom det skjer vil han nok ikke klare å prøve igjen… det blir rett og slett for tøft. Og selv om jeg gjerne kunne tenkt meg å prøve en gang til, respekterer jeg det.
Hvis/når vi får positiv test kommer jeg til å være skikkelig belymret i maaaaaaaaaaaange uker fremover. Det blir tøft psykisk, men ønsket er stort.
Må bmvel bare ta en dag om hangen, både nå som prøver og etter eventuell positiv test.
Krysser fingrene :smiley-angelic001
 
Last edited:
PP5, cd 21 (4 dpo):

Symptomjakten fortsetter.
Jeg bare være gravid… kan ikke skjønne annet :think005
Vanligvis går jeg på do for å tidse ca. 4 gamger i løpet av en dag. Nå har jeg måttet tømme blæra 7-8 ganger siden jeg gikk for å legge meg i går.
I tillegg har jeg plutselig ikke lyst på is eller sjokolade (jeg er en søtmons uten like). Nei, nå vil jeg helst ha nøtter. Blitt en del avokado også.
Ett av mine typiske tegn på graviditet er at jeg sliter med å sovne igjen dersom jeg våkner grytidlig på morgenen (sånn etter kl. 03:00-ish). Så nå har jeg vært våken siden kl. 04 i mårrest… og det merkes :dead: Vil helst bare gå og legge meg. Passet litt dårlig å være såpass trøtt i dag da jeg hadde planer om å jobbe litt overtid. Jeg må avspasere litt i morgen ettersom vi får megler på besøk for befaring. Vi holder nemlig på med forarbeidet for å gjøre oss klar for salg.
Gleder meg til den dagen vi kan flytte til noe større. Merkes godt at det er litt vel trangt om plassen med 4 stk boende i ei ldilighet på 53 kvm.
Har egentlig forelsket meg i en enebolig til salgs nå i vår prisklasse, men regner med det er solgt før vi er klar til å kjøpe. Lånet vi har fått innvilget krever at vi selger før vi kan kjøpe. Huset jeg har forelsket meg i har ligget lenge ute til salgs. Ulempen med det er at det blir litt reisevei til og fra jobb. Så skulle det være en aktuell kandidat når vi er klar må vi ta ei vurdering ifht. ekstra tidsbruk på morgenen i tillegg til merutgifter på bil.
 
PP5, cd 24 (7 dpo):

Strømmer stadig på med nye symptomer. I går kveld etter ungene var sovnet hadde jeg og samboer en relativt heftig «krangel». Kjente at jeg ble kjempe sint og provosert og følelsene tok bare helt overhånd. På en måte skjønte jeg at jeg overreagerte, men hadde ikke sjangs å «tenke logisk» der og da. Fikk roet meg og gikk rett over til å gråte.
Tidligere på dagen leste jeg inne på VG og to av artiklene gjorde at jeg begynte å gråte. I dag så jeg på en dokumenter om Simone Biles inne på Netflix og begynte på ny å gråte da hun van en eller annen medalje.
Ellers blir tålmodigheten min veldig fort utfordret og hva jeg har lyst til å spise er utenfor normalen (har mye mer lyst på sunne ting).
Har også lagt merke til (skjedde torsdag og fredag) at når jeg går gjennom kirkeparken på veien til jobb, er det ett sted det plutselig blir sånn skikkelig intens skit lukt (sannsynligvis toalettet til duene). Går forbi dær hver dag til og fra jobb og har ikke lagt merke til det tidligere.

Opprinnelig var planen å vente med testing til tirsdag (10 dpo), men med alle disse symptomene klarer jeg ikke vente så lenge. Prøver å holde ut til i morgen med å starte testinga, men spørs om det ikke blir en test neste gang jeg må tisse :angelic: Vet sjangsen for å få positiv test allerede nå er ganske liten, men må bare få bukt med teste trangen. Så lenge urinen ikke er veldig utvannet er det verdt det føler jeg :)
Blir det test i dag skal jeg oppdatere.

Edit: som forventet ble testen negativ i dag
IMG_1377.jpeg
 
Last edited:
PP5, cd 25 (8 dpo):

Mulig det bare er ønsketenkning, men syntes jeg ser en ultrasvak antydning til strek i dag:
IMG_1382.jpeg

Veldig vanskelig å få det med på bilde.
Hadde det ikke vært for alle symptomene jeg har hadde jeg nok ikke nistirret så mye på ddn og bare slått meg til ro med at den er negativ i dag også.
Egentlig burde jeg bare vente til i morgen med å ta ny test, men mulig jeg ikke klarer å motså å ta en til i kveld. Kommer vel litt ann på hvor konsentrert urin jeg får og nårtid jeg må på do :nailbiting: Er så spent!!!
 
PP5, cd 25 (8 dpo):

Mulig det bare er ønsketenkning, men syntes jeg ser en ultrasvak antydning til strek i dag:
Vis vedlegget 440908
Veldig vanskelig å få det med på bilde.
Hadde det ikke vært for alle symptomene jeg har hadde jeg nok ikke nistirret så mye på ddn og bare slått meg til ro med at den er negativ i dag også.
Egentlig burde jeg bare vente til i morgen med å ta ny test, men mulig jeg ikke klarer å motså å ta en til i kveld. Kommer vel litt ann på hvor konsentrert urin jeg får og nårtid jeg må på do :nailbiting: Er så spent!!!
Oj der er det noe ja. Jeg hadde sånn nesten usynlig strek på 9 dpo. Krysser fingra for sterkere strek i morgen.
 
PP5, cd 25 (8 dpo):

Mulig det bare er ønsketenkning, men syntes jeg ser en ultrasvak antydning til strek i dag:
Vis vedlegget 440908
Veldig vanskelig å få det med på bilde.
Hadde det ikke vært for alle symptomene jeg har hadde jeg nok ikke nistirret så mye på ddn og bare slått meg til ro med at den er negativ i dag også.
Egentlig burde jeg bare vente til i morgen med å ta ny test, men mulig jeg ikke klarer å motså å ta en til i kveld. Kommer vel litt ann på hvor konsentrert urin jeg får og nårtid jeg må på do :nailbiting: Er så spent!!!
Spennende ❤️.
Jeg ser strek ❤️
 
Hvordan går det? Testet noe mer?
Tusen takk som spør :Heartred
Ja, tok test i går, men glemte helt å oppdatere her inne :shy:
IMG_1391.jpeg

Kan skimte en svak strek, men skulle gjerne sett at den var sterkere. Frykter ny kjemisk i og med at jeg syns symptomene har blitt litt mildere. Samtidig som jeg selvfølgelig klamrer meg til håpet prøver jeg mentalt å forberede meg til at TR vil komme bankende på døra om en liten uke +/-.
Tester nok alt for ofte, men klarer liksom ikke gå på do for å tisse uten å ta test hvis test er tilgjengelig :angelic:
Krysser bare alt jeg har for at test i ettermiddag/kveld er sterkere.

Skal gjøre mitt beste for å huske å oppdatere her inne også :)
 
Last edited:
Basert på denne testen ser det dessverre ut som det endte i nok en kjemisk her :sad010
IMG_1395.jpeg

Får vel bare vemte på TR og stålsette meg for nok en pp.

Jeg vurderer å prøve og la være å bli med i ikm gruppe neste pp.
På en måte er det veldig godt å ha noen å dele tanker, gleder og sorger, følelser rundt det å være prøver og alt snnet med andre som er i samme båt. Samtidig er det tøft når du føler «alle» andre blir gravide.
Vet jo egentlig at det er flere som er i samme båt som meg, men det er uansett vanskelig.
Jeg får bare vurdere det og se hva jeg ender opp med å gjøre.
Håper bare terminspiren vår sitter snart :binkybaby
Kjære terminspire, du er så inderlig ønsket :Heartbigred
 
Basert på denne testen ser det dessverre ut som det endte i nok en kjemisk her :sad010
Vis vedlegget 441120
Får vel bare vemte på TR og stålsette meg for nok en pp.

Jeg vurderer å prøve og la være å bli med i ikm gruppe neste pp.
På en måte er det veldig godt å ha noen å dele tanker, gleder og sorger, følelser rundt det å være prøver og alt snnet med andre som er i samme båt. Samtidig er det tøft når du føler «alle» andre blir gravide.
Vet jo egentlig at det er flere som er i samme båt som meg, men det er uansett vanskelig.
Jeg får bare vurdere det og se hva jeg ender opp med å gjøre.
Håper bare terminspiren vår sitter snart :binkybaby
Kjære terminspire, du er så inderlig ønsket :Heartbigred
Åh så vondt! Det gjør ordentlig vondt når man først får håp når man ser streken og så blir det knust så hardt og brutalt når man ser at det ikke gikk bra allikevel. Håper det går bedre neste gang. ❤️
 
Basert på denne testen ser det dessverre ut som det endte i nok en kjemisk her :sad010
Vis vedlegget 441120
Får vel bare vemte på TR og stålsette meg for nok en pp.

Jeg vurderer å prøve og la være å bli med i ikm gruppe neste pp.
På en måte er det veldig godt å ha noen å dele tanker, gleder og sorger, følelser rundt det å være prøver og alt snnet med andre som er i samme båt. Samtidig er det tøft når du føler «alle» andre blir gravide.
Vet jo egentlig at det er flere som er i samme båt som meg, men det er uansett vanskelig.
Jeg får bare vurdere det og se hva jeg ender opp med å gjøre.
Håper bare terminspiren vår sitter snart :binkybaby
Kjære terminspire, du er så inderlig ønsket :Heartbigred
Så kjedelig med kjemisk ❤️ .
Jeg skjønner tankegangen din❤️

Jeg krysser fingra for at det blir som meg og mange andre inne her at du blir gravid med terminspire på 1 pp etter kjemisk ❤️.
 
PP6, cd 1:

Her kom TR bankende på døra da jeg stod opp i mårrest. Var egentlig godt å «rykke tilbake til start» ettersom jeg visste at det ikke gikk forrige runde.
Skal se om jeg klarer å la være å bli med i ikm gruppe denne gangen. Mulig jeg prøver å la være å teste etter EL også, men er usikker om jeg klarer det da jeg er skikkelig nysgjerrig og liker å ha oversikt.

Jeg kjenner at det skal bli godt å få fokusert på litt andre ting fremover. Vi skal selvsagt fortsette å prøve på nr. 3, men nå er vi også i ferd med å få lagt ut leiligheta vår for salg.
Herlighet, jeg gleder meg til vi får større plass :excited001
 
PP6, cd 12:

Blir altså så utålmodig på at EL skal komme. Føler det tar en evighet :arghh:
IMG_1425.jpeg

Normalt sett har jeg hatt peak nå på EL testen, eller i allefall at den begynner å stige over 0,4 så jeg skjønner at EL er nært forestående. Eneste gang EL var mye senere var første pp etter MA (fikk peak på cd 16 da).
På en måte kan det være greit at peak ikke er nådd for vi har sykdom i hus. Alle 4 har fått noe (diare, spysyke, slapp og trøtt, etc.). Vi har kun fått lagt inn aksjer to ganger så langt (cd 7 og 10) og regner med det blir lite aksjelegging de neste dagene nå pga. sykdom og svigermor er på besøk.
Har vel pga. det så og si gitt opp denne pp’en allerede.

Er mye trøtt og sliten for tiden ettersom det har vært veldig mye stress på jobb. Er kun jeg og en annen kollega som har samme arbeidsoppgaver hvor vi har delt kunde porteføljen. Lå allerede på etterskudd pga. sykemelding under graviditet og MA i mai/juni og så var det ferie. Så ble kollegaen min fullt sykemeldt og jeg måtte ta meg av hele porteføljen når vi skulle i gang med et «prosjekt». Det har vært dager hvor jeg har tenkt at nå klarer jeg ikke mer. Da det kom inn en mail fra en kunde som jeg så ville ta en god del tid å å undersøke og besvare begynte jeg å gråte. Da var det rett før jeg tok kontakt med fastlegen for å be om gradert sykemelding. Men så innså jeg at en gradert sykemelding ville jeg måtte få gjort samme mengden med arbeid unnagjort på 50 % av tiden. Har vært flere dager hvor jeg jeg ikke føler jeg har tid til å ta lunsj eller korte pauser. Nå virker det heldigvis som kollegaen min er tilbake på jobb igjen fea mandag neste uke. Det må jeg innrømme at jeg gleder meg til :excited001
Ellers er vi også i full sving med forberedelser for å få lagt leiligheta ut for salg. Regner med alt dette stresset i forbindelse med salg og jobb ikke akkurat hjelper meg å bli gravid… men akkurat nå får jeg ikke gjort så mye med det. Er liksom ikke noe vi nå kan utsette.
Får vel bare se hva som skjer fremover. Gleder meg hvertfall utrolig mye til vi får flyttet inn i større bolig (men regner med det fort kan ta tid før vi kommer så langt) :shy:
 
PP6, cd 22 (7 dpo):

Og før man fikk sukk for seg, var man godt inni dpo-land :happy:
Har vært en travel og til tider veldig stressende uke. Tirsdag hadde vi takstmann på besøk, så natt til tirsdag holdt jeg og mannen på til kl. 01:00 med rydding og vasking. Måtte vente til etter ungene hadde sovnet før vi virkelig kunne sette igang siden de små så gjerne vil hjelpe til og alt tar MYE lengre tid da. Fredag var fotograf her og da holdt jeg på til kl. 02:10 på matta. Sendte mannen i seng i 23:30 tiden da han var veldig trøtt og hadde problemer med ryggen. Var lettere å få ting gjort alene enn å ha han sammen med meg ettersom det var mye roping og skriking (pga. smerter) og det ble derfor bare mer slitsomt for meg også. Og når jeg gjør det alene kan jeg style leiligheta akkurat som jeg vil. Var rimelig sliten på fredag og måtte rett og slett sove lur før ungene kom hjem fra barnehagen.

På kvelden fredag (5 dpo) kjente jeg en del kramper i magen. De minnet om menstrasjons kramper, men var litt sterkere enn hva jeg bruker ha. Varte ikke lenge før de forsvant. I går kjente jeg også med jevne mellomrom små sammentrektninger, men de var svakere enn lørdagen. Så langt i dag har jeg egentlig ikke lagt merke til noe.
Ellers er jeg ganske trøtt og sliten, men har som sagt vært ei travel og stressende uke både på jobb og hjemme. Prøver liksom ikke å annalysere alt av mulige symptomer, men er vanskelig helt å la være.
Hadde også veldig virkelighetstro drømmer. Drømte først en drøm og våknet, men sovnet igjen. Drømte så en drøm til som var enda mer virkelighetstro. Var vel egentlig et mareritt :bag: Våknet og begynte å gråte for drømmen var så virkelig.
Vil så gjerne at det skal være en liten terminspire som gjør at jeg kjenner til flere mulige symptomer, men rett etter jeg var ferdig med TR nå sist hadde jeg veldig livlige drømmer og da visste jeg jo med sikkerhet at jeg ikke var gravid… så trenger ikke nødvendigvis bety noe.
Samtidig som jeg håper så inderlig på at det er en bitte liten hjerteknuser i magen min i skrivende stund, så kjenner jeg også på en enorm redsel.
Hvis det klaffer denne pp’en blir det min fjerde graviditet i løpet av de siste fire pp’ene.
I graviditet nr. 1 og 2 var jeg ikke spesielt bekymret for at det ikke skulle gå bra (spesielt ikke med nr. 1).
Jeg tror egentlig sjangsen for at vi lyktes denne pp’en er ganske liten. Med alt stresset på jobb og hjemme i tillegg til sykdom rett etter EL vil jeg tro kroppen bortprioriterer et svangerskap.
Skal til legen onsdags formiddag i forbindelse med noe annet og vurderer å ta en test kvelden før (tester sterkere på ettermiddag /kveld gitt at jeg er gravid). Da er jeg 9 dpo.
Er jo fortsatt tidlig, men hadde vært greit å snakke med legen om det hvis jeg skulle testet positivt allerede da. Skulle gjerne ventet til 12 dpo med å teste for da burde en eventuell positiv test være relativt tydelig.
Får vel bare ta det litt ettersom hva jeg føler for den dagen… krysser uansett fingrene for to streker :smiley-angelic001
 
Back
Topp