Jakten på en ny livsstil

Jeg har kjøpt abonnement hos Flexikost. Deilig å slippe å tenke sånn i begynnelsen i alle fall. Mulig jeg kutter det ut etterhvert, men inntil videre er det deilig å ha noen som har tenkt ut måltidene for meg.

Kult! Aldri hørt om flexikost jeg, men veldig kjekt å ha noen som kan tenke ut måltidene :D
 
Da er det veldig kjekt med litt veiledning ja :)

Ja, pokker! På travle dager så er kostholdet mitt helt på bærtur! Men mest fordi jeg spiser alt for lite :wacky:
Er det jeg har endt opp med og :banghead:
Har det travelt i barnehagen, pendler frem og tilbake.
Frokost, lunsj og middag har som oftest vært stabilt, men jeg er en småspiser og må tilføre litt i mellom måltidene også :p

Dagene mine funker aller best når det kommer til mat hvis jeg prepper litt.
Planlegger hva jeg skal ha med meg. Har blitt mye proteinpudding, milkshake og barer i det siste, fordi det er enkelt, men tidligere har jeg vært flink på å lage opp smoothie og fryse ferdig smoothie i klemmeposer, kjøpe inn epler og ha liggende i bilen (for meg som pendler er det genialt ihvertfall :D).
Prøve å tenke ut på forhånd hva jeg må ha til hvilke dager for å unngå smeller:signs003
 
Er det jeg har endt opp med og :banghead:
Har det travelt i barnehagen, pendler frem og tilbake.
Frokost, lunsj og middag har som oftest vært stabilt, men jeg er en småspiser og må tilføre litt i mellom måltidene også :p

Dagene mine funker aller best når det kommer til mat hvis jeg prepper litt.
Planlegger hva jeg skal ha med meg. Har blitt mye proteinpudding, milkshake og barer i det siste, fordi det er enkelt, men tidligere har jeg vært flink på å lage opp smoothie og fryse ferdig smoothie i klemmeposer, kjøpe inn epler og ha liggende i bilen (for meg som pendler er det genialt ihvertfall :D).
Prøve å tenke ut på forhånd hva jeg må ha til hvilke dager for å unngå smeller:signs003
Planlegging er nøkkelen til suksess altså! Jeg har med meg det jeg skal spise på jobb hver dag, inkl mellommåltider. Vi bor i gangavstand til jobb, så jeg slipper heldigvis å tenke på lavt blodsukker på veien hjem. Men da er det desto viktigere at middagsplanen er spikra!
 
Planlegging er nøkkelen til suksess altså! Jeg har med meg det jeg skal spise på jobb hver dag, inkl mellommåltider. Vi bor i gangavstand til jobb, så jeg slipper heldigvis å tenke på lavt blodsukker på veien hjem. Men da er det desto viktigere at middagsplanen er spikra!
Jeg må også planlegge fordi jeg sjelden kjenner sult før det blir for ille, og da kan jeg spise det meste :wacky:
Så jeg spiser sjeldent når jeg er sulten, men med 3-4timers mellomrom :)

Jeg får gangavstand til jobb i mai, det gleder jeg meg til :D, kanskje jeg faktisk klarer å være litt mer aktiv også :happy:

Til lunsj har jeg en pakke med knekkebrød og en kurv med pålegg stående på jobb, i dag hadde jeg faktisk med meg eggruller for å spise på vei hjem :happy:
 
Er det jeg har endt opp med og :banghead:
Har det travelt i barnehagen, pendler frem og tilbake.
Frokost, lunsj og middag har som oftest vært stabilt, men jeg er en småspiser og må tilføre litt i mellom måltidene også :p

Dagene mine funker aller best når det kommer til mat hvis jeg prepper litt.
Planlegger hva jeg skal ha med meg. Har blitt mye proteinpudding, milkshake og barer i det siste, fordi det er enkelt, men tidligere har jeg vært flink på å lage opp smoothie og fryse ferdig smoothie i klemmeposer, kjøpe inn epler og ha liggende i bilen (for meg som pendler er det genialt ihvertfall :D).
Prøve å tenke ut på forhånd hva jeg må ha til hvilke dager for å unngå smeller:signs003


Ja samme her! Er sunnest de dagene jeg går hjemme og studerer for da kan jeg lage god frokost, skikkelig god smoothiebowl til lunsj. Planlegge god og sunn middag og spise litt til kvelds.

Veldig kjekt med litt å spise i bilen! Jeg kjører også et godt stykke til jobb og er å fort gjort å ta med seg en liten sjokolade på turen :rolleyes: verste er at jeg egentlig ikke er så glad i sjokolade :hilarious:
 
Ule 12, gått ned 0,6 kg siden forrige uke. Tilsammen siden start i uke 10 så har jeg gått ned -1,6 kg. Håpet jo selvfølgelig at jeg hadde gått ned en hel kg hver uke. Men børster av meg skuffelsen, det er jo bare tull. Alt som jeg går ned er helt supert og kroppen får det fort mye bedre, ikke bare på grunn av vekttap, men også fordi jeg har blitt sunnere og spiser mye mer frukt og bær og fiber, samt en tur hver dag :D
 
Ule 12, gått ned 0,6 kg siden forrige uke. Tilsammen siden start i uke 10 så har jeg gått ned -1,6 kg. Håpet jo selvfølgelig at jeg hadde gått ned en hel kg hver uke. Men børster av meg skuffelsen, det er jo bare tull. Alt som jeg går ned er helt supert og kroppen får det fort mye bedre, ikke bare på grunn av vekttap, men også fordi jeg har blitt sunnere og spiser mye mer frukt og bær og fiber, samt en tur hver dag :D

Bra jobba! 1,6 kg på to uker er bra! Kan ikke gå så himla mye fortere enn det hvis man skal ha det bra samtidig :joyful: Men kjenner meg jo igjen i tankegangen :wacky:
 
Bra jobba! 1,6 kg på to uker er bra! Kan ikke gå så himla mye fortere enn det hvis man skal ha det bra samtidig :joyful: Men kjenner meg jo igjen i tankegangen :wacky:

Det er jammen meg sant :p

Men ønsker jo selvfølgelig å se resultater med engang. Men det jeg har begynt med å er å legge noe i kjøkkenvekten som veier det jeg har gått ned for å minne meg selv på at selv om det ikke er så synlig enda, så er det faktisk 1,6 kg mindre for kroppen å bære på :D
 
Litt treg som vanlig jeg :hilarious:

Gått ned - 0,4 kg siden forrige uke. Mensen har vært denne uka og da pleier jeg veie litt mer enn vanlig, så satser på større vekttap neste uke :wacky:

Men er nå 2 kg lettere på 3 uker så jeg er fornøyd :D

Inn i mellom litt vanskelig å holde på motivasjonen, men spiser mye sunnere og er mer aktiv enn tidligere og det føles veldig godt :D
 
Åååå, denne uka har vært preget av ekstrem tannpine og bihulebetennelse.
Hadde store planer om trening og masse moro, men har endt opp med senga og smertestillende. Men håper tanna er bedre og formen er på topp igjen fra mandag så den kommende uka blir sprek og sunn :D

Men, har gått ned 0,5 siden forrige uke. Har spist veldig sunt selv om formen ikke har vært topp. Og det positive med tannverk er at det absolutt ikke frister med brus lengre :hilarious:

Totalt vekttap så langt er - 2,5 kg og det er jeg veldig fornøyd med :D
 
Uff, denne uka her har ikke vært min uke altså. Har fortsatt bihulebetennelse og vært dårlig hele uka, så har ikke giddet å veie meg. Vil nok ikke tro jeg har gått ned noe særlig for når jeg synes synd på meg selv så er veien til godteriskuffen litt for kort :rolleyes:

Men har nå i kveld ryddet bort alt godteriet, lagd middagsplan for kommende uke og håper på ei frisk og sprek kommende uke! :D

Skal også bli flinkere til å skrive her! :p

Håper alle som kikker innom får ei knallfin påske! :greet025
 
Starten på uka gikk absolutt ikke som planlagt! Jeg som hadde rydda bort alt godteriet gikk på en heftig smell fordi jeg tenkte «det er jo påske». Så jeg endte fillern meg opp med å kjøpe inn masse godteri og brus :arghh: regna faktisk på summen på min ekstreme godteriferd og jeg brukte nesten 500 kr på den turen, det er jo helt galskap! Så jeg spiste meg trillende rundt tirsdag og onsdag og onsdagskvelden så ble jeg sint på meg selv igjen, kasta alt godteriet og brusen i en kasse som jeg satte på kottet, og der skal det stå! At det er mulig! Helt sjukt hvor god kontroll godteri og brus har over meg, blir helt tullete om jeg ikke får litt hver dag.

Men jeg prøver på nytt, og i dag har jeg ikke spist noe usunt i det hele tatt. I følge lifesum er jeg faktisk helt innenfor på både protein og fett og litt lavt på karbohydrater, men det går fint :p tenker å prøve å holde meg til 1400 kcal hver dag. I følge flere tester så er det 2400 kcal som er «riktig» for meg for å opprettholde vekta, og satser på kaloriunderskudd på ca 1000 hver dag, hvert fall i starten for å få igang vektnedgangen igjen :p

Så jeg går på igjen med friskt mot!
Vet fortsatt ikke vekta mi, men den er nok tilbake til startvekt tipper jeg!
 
Lykke til videre! Jeg har å gått på en skikkelig smell denne påska og skal starte opp igjen på søndag, da er det ikke snakk om diett, men ny livsstil! Og du.. jeg brukte mer enn 500 på godteri :hilarious: Det er så rart hvor mye man lengter etter det og hvor mye det frister, men så føler man seg (hvert fall meg) skikkelig dritt etterpå :wacky: God påske :love2
 
Lykke til videre! Jeg har å gått på en skikkelig smell denne påska og skal starte opp igjen på søndag, da er det ikke snakk om diett, men ny livsstil! Og du.. jeg brukte mer enn 500 på godteri :hilarious: Det er så rart hvor mye man lengter etter det og hvor mye det frister, men så føler man seg (hvert fall meg) skikkelig dritt etterpå :wacky: God påske :love2


Så veldig lurt! Tenker på akkurat samme måte nå fremover, at det er ny livsstil og ikke en diett. Men jeg må dessverre telle kalorier ellers går jeg i den fella at jeg tenker en pose potetgull inneholder 100 kcal til sammen fordi jeg er flink til å fortrenge ting :hilarious:

Jeg gjør forøvrig den feilen hver gang jeg prøver å leve sunnere, jeg begynner med riktig tankegang å tenker at det handler om å bli sunnere fordi det er bra for meg, men plutselig så forandrer synet seg til å bli fokus på vektnedgang også begynner jeg å spise veldig lite mat og da går det bare ei lita stund før jeg blir dårlig fordi jeg har spist for lite også kaster jeg meg over alt jeg finner av godteri og feit mat.

Men nå har jeg alliert meg med mannen og noen andre kjente som skal minne meg på hva det handler om, hvis jeg skulle spore av nok en gang :D

Men planen er fortsatt som jeg skrev i går, mellom 1400-1600 kcal om dagen, og må telle kalorier frem til jeg får mer og bedre kunnskap om hva de forskjellige matvarene inneholder :)
 
Back
Topp