Jakten på attpåskatten- lillebror har kommet!

Takk! Kan jeg ikke spise ren ingefær heller? Ingefærte? :sad015

Leste nå, tolker det som at det er store mengder, så kan jeg spise litt ingefær ved siden av laksesushien :smiley-ashamed004

Så lenge du holder deg innafor anbefalt dose så skal det nok gå helt fint ❤️❤️
 
PP2- 10 DPO- 3+3

Jeg føler at alle kan se at jeg er gravid. Jeg var så kvalm igår og sliten og trøtt. Idag var jeg trøtt men ikke like trøtt. Kvalm men ikke like kvalm. Ikke like bleik.

Idag har jeg begynt å få bekkensmerter. Sist jeg var gravid tok jeg graviditetstest fordi jeg fikk bekkensmerter dagen før jeg skulle ha mensen. Så det følger en trend det er. Jeg har vondt i symfysen og bak. Det er mest slitsomt akkurat nå, det kom etter jobb når jeg sto og laget middag. Nå har jeg tatt det litt med ro. Er så trøtt. Jeg klager ikke, men jeg synes egentlig det er unødvendig med bekkensmerter før ikm..
 
3+4
Jeg testet igjen idag, 11 dpo. Ikm om to dager. Testene stiger :Heartred

Sensitiv øverst, vanlig nederst

1000010505.jpg

Det er deilig å se. I morgen skal jeg til lege for å legge en plan, få time hos jordmor, ta blodprøve. Snakke litt. Det blir fint, håper jeg. Legen jeg har som vikar er helt fersk, vet ikke om hun har fulgt opp et svangerskap før. Jeg har rhesus minus blodtype, noe som gjerne betyr en del ekstra blodprøver. Det er kanskje ikke like ille nå som sist jeg var gravid. Mye har forandret seg på de 7 årene :smiley-ashamed004

Jeg føler meg ganske trygg i denne rollen. Det er deilig. Nå som testen øker er jeg også ganske trygg på at jeg vil passere ikm og at spiren sitter. Jeg har aldri hatt sa før, men man blir jo bekymret lell. Det er ikke til å unngå.

Jeg er veldig hormonell. Blir fort sint, det må jeg jobbe med kjenner jeg. Det går utover alle rundt meg. Men det er jo også et godt tegn, forsåvidt.

Mannen forstår fremdeles ikke at jeg er gravid. Han sa det igår når vi pusset tennene, han klarte ikke å skjønne at vi skulle ha tre barn. -Tenk om det er tvillinger! Sa han. -Ja, da skal vi ha fire barn, da, sier jeg. Jeg tror ikke det er tvillinger.
 
3+4
Jeg testet igjen idag, 11 dpo. Ikm om to dager. Testene stiger :Heartred

Sensitiv øverst, vanlig nederst

Vis vedlegget 416244
Det er deilig å se. I morgen skal jeg til lege for å legge en plan, få time hos jordmor, ta blodprøve. Snakke litt. Det blir fint, håper jeg. Legen jeg har som vikar er helt fersk, vet ikke om hun har fulgt opp et svangerskap før. Jeg har rhesus minus blodtype, noe som gjerne betyr en del ekstra blodprøver. Det er kanskje ikke like ille nå som sist jeg var gravid. Mye har forandret seg på de 7 årene :smiley-ashamed004

Jeg føler meg ganske trygg i denne rollen. Det er deilig. Nå som testen øker er jeg også ganske trygg på at jeg vil passere ikm og at spiren sitter. Jeg har aldri hatt sa før, men man blir jo bekymret lell. Det er ikke til å unngå.

Jeg er veldig hormonell. Blir fort sint, det må jeg jobbe med kjenner jeg. Det går utover alle rundt meg. Men det er jo også et godt tegn, forsåvidt.

Mannen forstår fremdeles ikke at jeg er gravid. Han sa det igår når vi pusset tennene, han klarte ikke å skjønne at vi skulle ha tre barn. -Tenk om det er tvillinger! Sa han. -Ja, da skal vi ha fire barn, da, sier jeg. Jeg tror ikke det er tvillinger.
Hurra for stigende tester!
Dette var koselig lesning, tenk at du er gravid!!!❤️
 
3+4
Jeg testet igjen idag, 11 dpo. Ikm om to dager. Testene stiger :Heartred

Sensitiv øverst, vanlig nederst

Vis vedlegget 416244
Det er deilig å se. I morgen skal jeg til lege for å legge en plan, få time hos jordmor, ta blodprøve. Snakke litt. Det blir fint, håper jeg. Legen jeg har som vikar er helt fersk, vet ikke om hun har fulgt opp et svangerskap før. Jeg har rhesus minus blodtype, noe som gjerne betyr en del ekstra blodprøver. Det er kanskje ikke like ille nå som sist jeg var gravid. Mye har forandret seg på de 7 årene :smiley-ashamed004

Jeg føler meg ganske trygg i denne rollen. Det er deilig. Nå som testen øker er jeg også ganske trygg på at jeg vil passere ikm og at spiren sitter. Jeg har aldri hatt sa før, men man blir jo bekymret lell. Det er ikke til å unngå.

Jeg er veldig hormonell. Blir fort sint, det må jeg jobbe med kjenner jeg. Det går utover alle rundt meg. Men det er jo også et godt tegn, forsåvidt.

Mannen forstår fremdeles ikke at jeg er gravid. Han sa det igår når vi pusset tennene, han klarte ikke å skjønne at vi skulle ha tre barn. -Tenk om det er tvillinger! Sa han. -Ja, da skal vi ha fire barn, da, sier jeg. Jeg tror ikke det er tvillinger.
Så flotte tester!! Hurra!! Gratulerer så mye! ☺️❤️❤️
 
13 dpo, 3+6

Ikm i morgen. Jeg tok blodprøve hos lege igår og hun ringte idag for å fortelle at jeg er veldig gravid. Hcg lå på 103, så da er jeg ikke så bekymret for at mensen skal dukke opp i morgen :hello2 Grav deg godt ned, Lille spire :Heartred

Jeg er småkvalm og trøtt. Energinivået er veldig lavt, rett og slett. Alt er tiltak. Men jeg nyter det. Tok en test nå, og den øker for hver test! Det føles trygt og godt!

1000010523.jpg
 
13 dpo, 3+6

Ikm i morgen. Jeg tok blodprøve hos lege igår og hun ringte idag for å fortelle at jeg er veldig gravid. Hcg lå på 103, så da er jeg ikke så bekymret for at mensen skal dukke opp i morgen :hello2 Grav deg godt ned, Lille spire :Heartred

Jeg er småkvalm og trøtt. Energinivået er veldig lavt, rett og slett. Alt er tiltak. Men jeg nyter det. Tok en test nå, og den øker for hver test! Det føles trygt og godt!

Vis vedlegget 416411
Hipp hurra for vellykket hcg og sterkere test :cheers
 
4+2

To dager over ikm, alle tegn peker mot at dette går bra! Jeg er kvalm morgen og kveld, litt av og på. Bekkensmertene er på plass.. Det kunne ha ventet, kjenner jeg. Jeg begynte tidlig i de to andre svangerskapene også.. Bare litt sånn småvondt etter jobb og lange dager frem til det smalt i første svangerskap, før positiv test i andre svangerskap :hilarious: Det var bekkensmertene som fikk meg til å teste. Dette blir et langt svangerskap :smiley-ashamed004 Jeg skal prøve å nyte det, siden det er der siste, men jeg er ikke noe glad i å være gravid. Det er bare noe jeg må gjennom for å få et barn. Jeg blir veldig glad i fosteret og er allerede glad i det bittelille som vokser inni meg. Det er koselig å kjenne liv og snakke til magen, og jeg gleder meg ekstremt mye til å fortelle ungene den gode nyheten! Det er nesten det beste av alt, å få dele denne opplevelsen med de to andre barna. Nå er de 7 og 9 og før storesøster fyller 10 vil hun ha en lillebrøster til!

Redigert:
Når jeg sier at jeg ikke er noe glad i å være gravid, føler jeg for å legge til at i tillegg til den vanlige kvalmen, var jeg avhengig av krykker i halve forrige svangerskap. Bekkenet var så ille at jeg gikk med bekkenbelte og måtte ha hjelp for å komme meg opp av sofaen og doen. Jeg hadde i tillegg gallesteinsanfall uten å vite at det var gallesteinsanfall og havnet på føden flere ganger fordi de trodde jeg var i aktiv fødsel. Jeg sa hele tiden at dette virket annerledes. Fødselen var også dramatisk, der baby satt fast og ble dratt ut av meg, så jeg håper på en sånn fødsel som jeg hadde første gang nå. Den var rolig og fin. Jeg skal snakke meg gjennom den fødselen med jordmor, få papirene og gå gjennom det. Jeg fikk også svangerskapsforgiftning, av det stygge slaget.

Første svangerskap bristet storesøster ribbeinet mitt når hun sparket. Men da var jeg mest sliten av spark, brukte bekkenbelte da også. Men slapp krykker stort sett.
 
Last edited:
4+6

Jeg håpet jeg ville få 3+ allerede idag, men den gang ei. Det var min siste digitale, får se om jeg klarer å la være å kjøpe en til :hilarious:

1000010575.jpg


Teststreken kom før kontrollstreken, så jeg trodde kanskje det ville bli 3+, men men. Det er greit. Da er ikke hcg nivået mitt for høyt heller, jeg har vært litt bekymret for tvillinger :hilarious: Neida joda.

Jeg prøvde å spise litt eple idag. Da jeg gikk med storesøster kunne jeg spise eple. Ikke når jeg gikk med lillebror. Så jeg tenker at det er en bekreftelse på om jeg går med jente- at jeg kan spise eple :hilarious: Jeg tok så lite at jeg vet ikke om det var nok til å slå ut. Jeg hovner opp i munn og tannkjøtt vanligvis. Tok cetrizin også, så jeg må nok ta litt større bit for å sjekke ordentlig.

Igår var jeg skikkelig dårlig. Da hadde jeg tatt meg litt ut med ærend og farting dagen før. Jeg føler meg bedre idag. Kvalm, men ikke oppkast og mer opplagt.
 
Jeg kan spise epler :laughing021 Jeg som er så allergisk mot epler! Da tror jeg 99% sikkert at det er en jente, for når jeg gikk med sønnen vår kunne jeg ikke spise epler. Med datteren vår hadde jeg skikkelig eplecravings og levde på Pink lady :laughing021
 
Jeg kan spise epler :laughing021 Jeg som er så allergisk mot epler! Da tror jeg 99% sikkert at det er en jente, for når jeg gikk med sønnen vår kunne jeg ikke spise epler. Med datteren vår hadde jeg skikkelig eplecravings og levde på Pink lady :laughing021
Hahaha! Det er sååå fascinerende hvordan kroppen endres under svangerskap. Graviditet er jo tydeligvis en kur mot alt! Jeg har ikke vondt i nakken lenger :hilarious: Jeg tipper på gutt for deg, bare for å tippe det andre :hilarious:
 
Hahaha! Det er sååå fascinerende hvordan kroppen endres under svangerskap. Graviditet er jo tydeligvis en kur mot alt! Jeg har ikke vondt i nakken lenger :hilarious: Jeg tipper på gutt for deg, bare for å tippe det andre :hilarious:
Hodet mitt er også mye bedre :hilarious: Det er helt latterlig, jeg burde jo gå med litt hcg i kroppen hele tiden :hilarious:
 
Back
Topp