Jaja..

JemimasBaby

Augustbaby 2013
Da har vi vært til helsesøster og fått slått fast at vesle jenta ikke la nok på seg, til tross for at jeg har prøvd alt jeg kunne å amme. Men vil ho ikke, så vil ho ikke.. Så da blir det grøt til kvelds, og ikke bare rolig introduksjon slik som planlagt. Og i tillegg prøve å få ho til å drikke fra flaske. Jeg veit godt dette er langt fra verdens undergang, men det var bare så trist å måtte gi opp etter at det hadde gått så fint i 4 mnd! Hadde ønsket å fullamme iallfall til ho var 6 mnd.

Det går seg nok til, men i dag var det slitsomt (mest psykisk). Føler det har gått slag i slag med koking av utstyr, pumping, prøve å gi pupp og feile, trøste ho mens jeg strigrein sjøl, gi flaske og se ho streve med det i lang tid for å få i seg litt, og sånn gikk runddansen.. Og fra før av har ho villet hatt mat 1 gang i timen.

Kjente med meg selv at jeg hadde lyst til å filleriste de som har sagt "blir ho sulten, så spiser ho til slutt!" og "ho er jo så god og lubben, så ho har jo litt å gå på".

Uff:( ikke noe kjekt når du hadde lyst å fullamme litt lengre! Men du får tenke på at kanskje hun liker grøt og blir enda mer god og mett av det! Hvor stor er jenten din da?

Jeg skal på kontroll i morgen. Er spent på om nå som hun er blitt 5 måneder om hs da presser på på litt grøt. Har allerede begynt med prosessen sånn i tilfelle;) har en liten jente som ikke legger på seg mye. Men hs har vært fornøyd så langt.

Joda, det så ut som om ho kunne venne seg til grøt innen alt for lenge, akkurat i dag var det nok bare litt ovant for ho :) Ho er 7375g nå, og målte 62 cm for 3 uker siden (målte ikke i dag) så ho er jo ikke tynn da ;) Men vekstkurven skal jo være tilfredstillende likevel da..

Takk:) Håper grøten faller fort i smak:) hun var nå ikke liten din da! Men som du sier så må jo vekstkurven være tilfredsstillende. Vi håper å veie 6 kg i morgen! Det er målet:) 5 uker prematur og 2655 ved fødsel. Har så langt fulgt sin egen kurve så håper det fortsetter:) men hun har begynt å våkne flere ganger om natten plutselig. Sov rundt i 2,5 måneder. Så regner med hun trenger litt mer mat da;) er jo litt morsomt å gi grøt med smatti g og ansiktsuttykk:) men kjenner til følelsen din med at det er kjipt når man ville fullamme litt lengre. Jeg begynte å grine første gang jeg skulle gi mme:D trodde hun ikke var mett pga kavet sånn....men neida denne lille prinsessen skulle ikke ha noe mme kun ekte saker hehe:)

Ja det med å våkne på natten høres kjent ut, blei stadig flere nattmåltid her. Men om nettene har det vært null problem å amme da. Er litt spent på hvordan det blir i natt, hvor lenge ho sover.

Hehe ja da ho fikk smake bananmos i går så begynte ho å grine stakkars. Det var visst ikke heilt tingen :p Men gapte etter skeia med grøt å lagde litt "nam"-lyder :) Nå må ho bare lære seg å svelge den ned også ;)

ImageUploadedByBV Forum1389046844.946353.jpg

Har du prøvd flaskene fra mam? Kan anbefales (fåes kjøpt på vanlig matbutikk) minien her sin favoritt

Sent from my GT-N7000 using BV Forum mobile app

Kjøpte en fra nuk (siden det var det eneste merket ho ville ha i smokk) og virker som ho tar den etterhvert :)

Så dumt at det gikk sånn du ville :( håper dere får vekta på riktig vei igjen snart og at dere finner en løsning som fungerer for dere :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Uff ja håper det.. I dag har jeg prøvd både pupp og flaske, og syns egentlig ikke det har gått så bra. Skal jo pumpe meg innimellom, men føler melka har drastisk gått ned! :( På et tidspunkt ville ho faktisk ha puppen, men da fikk jeg ingen utdrivningsrefleks, og det kom ikke en dråpe! :( Men fikk i seg litt grøt til kvelds da. I morgen tror jeg vi prøver siste trikset i boka: bo i senga og ha masse hudkontakt og kos og bare slappe av.

Synes du gjør en super jobb , bare så du vet det :-D Håper virkelig at ting bedrer seg for deg :-D

Synes du gjør en super jobb , bare så du vet det :-D Håper virkelig at ting bedrer seg for deg :-D

Signerer denne!
Husker ikke om du har skrevet noe om det før....men har du prøvd Syntocinon nesesprayen? Den skal hjelpe med utdrivingsrefleksen. Jeg hadde lite effekt av den frem til jeg ved en feiltakelse sprayet 2 spray i stedet for 1. Så nå jukser jeg og tar 2 spray hver kveld når jeg pumper. En vanlig dose og så en litt liten etterpå:) har lest at det ikke skal være farlig så det har vært løsningen for meg. Får plutselig pumpet ut 3 ganger så mye som før!

Håper det ordner seg for deg! Ikke noe kjekt å ha det sånn kavete:(

Takk. Skal til legen på fredag, så får høre med han om jeg kan få resept på den (for den er vel ikke reseptfri slik jeg har forstått det?)

Takk. Skal til legen på fredag, så får høre med han om jeg kan få resept på den (for den er vel ikke reseptfri slik jeg har forstått det?)
Nei den må fåes på resept desverre:( det tok lang tid før jeg fikk av legen. Bare vær bestemt på at dette er noe du VIL prøve! Men ikke si noe om mer enn 1 spray i nesen;)

Om/når du får sprayen prøv med bare. Vanlig dose! Det er det som funker for de alle fleste!

Lykke til på fredag! Må oppdatere:)

Da har vi vært til helsesøster og fått slått fast at vesle jenta ikke la nok på seg, til tross for at jeg har prøvd alt jeg kunne å amme. Men vil ho ikke, så vil ho ikke.. Så da blir det grøt til kvelds, og ikke bare rolig introduksjon slik som planlagt. Og i tillegg prøve å få ho til å drikke fra flaske. Jeg veit godt dette er langt fra verdens undergang, men det var bare så trist å måtte gi opp etter at det hadde gått så fint i 4 mnd! Hadde ønsket å fullamme iallfall til ho var 6 mnd.

Det går seg nok til, men i dag var det slitsomt (mest psykisk). Føler det har gått slag i slag med koking av utstyr, pumping, prøve å gi pupp og feile, trøste ho mens jeg strigrein sjøl, gi flaske og se ho streve med det i lang tid for å få i seg litt, og sånn gikk runddansen.. Og fra før av har ho villet hatt mat 1 gang i timen.

Kjente med meg selv at jeg hadde lyst til å filleriste de som har sagt "blir ho sulten, så spiser ho til slutt!" og "ho er jo så god og lubben, så ho har jo litt å gå på".

Håper det går litt bedre nå :-).
Babyer er jo faktisk ikke slik at de spiser til slutt. De lar være å spise hvis det blir for vanskelig, og det bør flere få opp øynene for. Hvis du nå etter hvert har funnet en flaske som funker, er jeg takknemlig for tips :-)

Takk for støtten damer! I går lå vi flere timer i senga og bare koste oss og slappa av. Masse hudkontakt gjorde underverker, og har hatt mye bedre amminger etter det. Krysser fingrene for at det fortsetter sånn :) ImageUploadedByBV Forum1389285514.920573.jpg

Ang. flaske var det Nuk sin som så ut til å fungere best, men det gikk ikke veeeeeldig bra, så det var derfor jeg bestemte meg for at jeg MÅTTE amme :)

Takk for støtten damer! I går lå vi flere timer i senga og bare koste oss og slappa av. Masse hudkontakt gjorde underverker, og har hatt mye bedre amminger etter det. Krysser fingrene for at det fortsetter sånn :) Vis vedlegget 46371

Ang. flaske var det Nuk sin som så ut til å fungere best, men det gikk ikke veeeeeldig bra, så det var derfor jeg bestemte meg for at jeg MÅTTE amme :)
Så bra!!! Du får ta flere dager i sengen om det er det som må til:)

Takk for støtten damer! I går lå vi flere timer i senga og bare koste oss og slappa av. Masse hudkontakt gjorde underverker, og har hatt mye bedre amminger etter det. Krysser fingrene for at det fortsetter sånn :) Vis vedlegget 46371

Veldig bra at du fant noe som hjalp! Så får vi krysse fingre, tær, armer og ben for at det fortsetter sånn :-)

Back
Topp