jaja....

ms.bonita

Gift med forumet
då var eg sykemeldt til eg skal begynne på permisjonen. legen likte ikkje at livmor halsen bare var 4 cm. huff og så må eg tilbake å måle blodtrykket etter helga.har heile tida leie på 130/80 og i dag var det hoppa til 150/95. og eg så hadde rolig og avslappa dag igår![:@] hmm...... håpe eg sleppe problem altså[&:]
nåken som har blodtrykkssenkande tips til meg?

hmm.. da får du hvertfall slappet av godt før nurket kommer[;)]

sant det[:D] hadde egentlig håpa at eg kunne jobbe litt, men protestere ikkje når legen seie at det er best. ikkje det at eg mangle arbeid heime.... holde på å pusse opp soverom til oss og babyen. har fått inntrykket av at det kan vere greit at en har begynta på rommet før småen komme. blir fort mindre tid til sånt då. h*n blir jo liggande på vårt rom ei god stund så det må me bli ferdig med. det me har mo er en helsefare for små babyer med mugg i veggane[&:][&:] hipp hurra for oppussingshus!

ORIGINAL: frøken my

sant det[:D] hadde egentlig håpa at eg kunne jobbe litt, men protestere ikkje når legen seie at det er best. ikkje det at eg mangle arbeid heime.... holde på å pusse opp soverom til oss og babyen. har fått inntrykket av at det kan vere greit at en har begynta på rommet før småen komme. blir fort mindre tid til sånt då. h*n blir jo liggande på vårt rom ei god stund så det må me bli ferdig med. det me har mo er en helsefare for små babyer med mugg i veggane[&:][&:] hipp hurra for oppussingshus!

Hehe..-mer enn nok å gjør på om dagene du da ja!!!![;)] Fikk samme beskjed av lege og jordmor i januar... da jobbet jeg bare 50%, og så ikke helt vitsen i å sykemeldes.. MEN bare i løpet av et par uker ble formen mye bedre, og jeg måtte innse at de hadde rett[;)]
Viktig å samle krefter nå vettu!![:D]

*samlesamle*[:D]

fikk for meg et artig bilde av deg nå.. ser for meg at du sitter på en stol og samler... haha..
huff...-dårlig humor idag? neida...[;)]

Oi det var høyt... Råd for å få det ned ja...mosjon, at du sørger for å være i god fysisk form..ha et sunt kosthold er viktig..ikke røyke hvis du gjør det... men det er veldig vanlig å få høyt blodtrykk når du går gravid, det roer seg sikkert ned etterhvert... [:)]

ORIGINAL: jealie24

Oi det var høyt... Råd for å få det ned ja...mosjon, at du sørger for å være i god fysisk form..ha et sunt kosthold er viktig..ikke røyke hvis du gjør det... men det er veldig vanlig å få høyt blodtrykk når du går gravid, det roer seg sikkert ned etterhvert... [:)]

god form ja...[&:] etter mine premature rier så fekk eg beskjed om å ta det med ro. får prøve å øke aktiviteten litt igjen. blei jo sykemeldt så trimmen på jobb blei jo borte. det er 27 veker siden eg slutta å røyke.*STOLT*[:D] håpe at det roer seg altså[&:]

ORIGINAL: tinejento

fikk for meg et artig bilde av deg nå.. ser for meg at du sitter på en stol og samler... haha..
huff...-dårlig humor idag? neida...[;)]

en fin frdagshumor[:D][:D]

legen min sa det var normalt å få lavere BT når en var gravid[8|]

ORIGINAL: ~Fiorelina~

Her også... Men vanlig at det øker (litt) i siste trimester...

ORIGINAL: Pivi

Her også... Men vanlig at det øker (litt) i siste trimester...

Ja, jeg er nok ganske uvanlig - har ikke hatt høyere BT enn jeg hadde på kontrollen i uke8, jeg[8D]

Det sa legen min også...

Ja,det er normalt å få lavere BT pga kroppen prioriterer blod til babyn framfor blod til mamman.Jeg hadde 100/50 forrige kontroll [8D]

Det er normalt begge deler, både høyt og lavt..men mest høyt når man er langt på vei....spørs litt hvordan man er i utgangspunktet. Er man lf.eks. litt overvektig så er det vanlig å få høyt blodtrykk, og det henger jo sammen med slutten av svangerskapet, man har gjerne lagt på seg litt da vettu [:)]

Det er normalt begge deler, både høyt og lavt..men mest høyt når man er langt på vei....spørs litt hvordan man er i utgangspunktet. Er man lf.eks. litt overvektig så er det vanlig å få høyt blodtrykk, og det henger jo sammen med slutten av svangerskapet, man har gjerne lagt på seg litt da vettu [:)]

Jeg er ikke LITT overvektig - jeg er VELDIG overvektig - men har aldri hatt så høyt BT som i uke 8 (130/70)
Nå i går hadde jeg 105/65[8|]

(Retting - aldri så HØYT blodtrykk som i uke8 - ikke så LAVT som jeg skreiv først[;)])

Jeg er ikke LITT overvektig - jeg er VELDIG overvektig - men har aldri hatt så lavt BT som i uke 8 (130/70)

Det er kjempefint...da er du heldig...sier ikke at man MÅ få høyt blodtrykk kjære deg,men at det ikke er unanlig når man blir litt større og tyngre. det er kjedelig å streve med det, mange som må ta medikamenter på grunn av det... du er sikkert aktiv, du har jo et barn til, så du får jo mosjon for å si det sånn....[:)]  

Jeg er ikke LITT overvektig - jeg er VELDIG overvektig - men har aldri hatt så lavt BT som i uke 8 (130/70)

Det er kjempefint...da er du heldig...sier ikke at man MÅ få høyt blodtrykk kjære deg,men at det ikke er unanlig når man blir litt større og tyngre. det er kjedelig å streve med det, mange som må ta medikamenter på grunn av det... du er sikkert aktiv, du har jo et barn til, så du får jo mosjon for å si det sånn....[:)]  

hihi - vel - vi kan sikkert si det sånn[8D]

jaja var på kontroll idag. blodtrykket hadde senka seg til 140/75 så det var bra[:)].MEN eg hadde protein i urinen[&:]. akkurat nok til å gi et "protein+" ikkje 1,2,3... har også hatt litt anstrengelses vondt i hodet. dvs at viss eg bøyer meg så stikke det litt i hodet. håper ar dette er et resultat av litt rotete og dårlig søvn[8|]. har vondt i hodet ca ein gong i skuddåret til vanlig. [:@]

De gir deg vel tett oppfølging? Likte ikke helt dette med hodepinen din, men det kan ha sammenheng med det høye blodtrykket.

At du er sykemeldt nå syns jeg var på tide. Selv om du ikke har bekken problemer og fungerer bra så har du høyt blodtrykk og det må du passe på. Nå får du bruke den siste tiden på å slappe av og tenke kun på deg. Da vil du garantert få en flott tid fremover. Drikk mye vann og styr unna lakrits :) Hold oss oppdatert da vennen [:D]

jaja var på kontroll idag. blodtrykket hadde senka seg til 140/75 så det var bra[:)].MEN eg hadde protein i urinen[&:]. akkurat nok til å gi et "protein+" ikkje 1,2,3... har også hatt litt anstrengelses vondt i hodet. dvs at viss eg bøyer meg så stikke det litt i hodet. håper ar dette er et resultat av litt rotete og dårlig søvn[8|]. har vondt i hodet ca ein gong i skuddåret til vanlig. [:@]

Back
Topp