Jahaja... barneastma..

Dollface

Forumet er livet
VIP
Er det liksom en diagnose de bare setter for å sette noe?

Var hos legen i fem minutter - litt piping i lungene, og langvarig hoste - diagnose: barneastma, her er en resept på babyhealer og medusiner... kom tilbake i januar for en sjekk...
[8|]
 
Det var rart..Adrian har hatt det samme og da spurte legen om det var astma i familien osv,men fant ut det var krupp han hadde.
 
ORIGINAL: ~Anni87~

Det var rart..Adrian har ahtt det samme og da spurte legen om det var astma i familien osv,men fant ut det var krupp han hadde.

Kom vel kanskje an på hostetypen da?  *gruble*
Tobias har hatt slimhoste på dagen og tørrhoste om natten - sånn gjøende hoste.. fikk efedrin på fredag, og nå er det bare slimhoste..
 
Ja kanskje..Adrian hadde også gjøende hoste og piping i lungene da.
Men han sa det var krupp..Måtte ha åpne vinduer på rommet når han sov osv..
Astma er vel noe de ahr hele tiden eller?
 
ORIGINAL: ~Anni87~

Ja kanskje..Adrian hadde også gjøende hoste og piping i lungene da.
Men han sa det var krupp..Måtte ha åpne vinduer på rommet når han sov osv..
Astma er vel noe de ahr hele tiden eller?

Ja, men det ble visst værre når det var sånt vær som nå - kaldt og guffent.. han hadde bare en mild utgave da, så han skulle bruke den inhalatoren 2 ganger om dagen fram til våren ellerno [8|]
 
Oki. Ja sikkert best og høre på legen uansett. [:)]
Du vil jo merke om det blir bedre og om han trenger den sikkert.
 
ORIGINAL: Dollface™

Er det liksom en diagnose de bare setter for å sette noe?

Var hos legen i fem minutter - litt piping i lungene, og langvarig hoste - diagnose: barneastma, her er en resept på babyhealer og medusiner... kom tilbake i januar for en sjekk...
[8|]

 
Jupp, omtrent på samme tid i fjor fikk vi samme beskjed av legen!!
 
Dro hjem og starta med medisiner.... Litt hjalp det, men ikke mye. Jaja tenkte jeg, skal vel være sånn da[8|]
 
Men så ble han skikkelig forkjøla, og fikk penicillin på legevakta. Og gjett hvem som ikke har hosta en forbanna dag etter det da!!! Så astma meg i r****[:'(] Da hadde vi brukt medisiner i nesten TRE mnd, til ingen nytte. Det han trengte var noe til å ta knekken på baseluskene, eller viruset. I fjor gikk det nemlig et virus som førte med seg langvarig hoste....
 
ORIGINAL: snuppa80

ORIGINAL: Dollface™

Er det liksom en diagnose de bare setter for å sette noe?

Var hos legen i fem minutter - litt piping i lungene, og langvarig hoste - diagnose: barneastma, her er en resept på babyhealer og medusiner... kom tilbake i januar for en sjekk...
[8|]


Jupp, omtrent på samme tid i fjor fikk vi samme beskjed av legen!!

Dro hjem og starta med medisiner.... Litt hjalp det, men ikke mye. Jaja tenkte jeg, skal vel være sånn da[8|]

Men så ble han skikkelig forkjøla, og fikk penicillin på legevakta. Og gjett hvem som ikke har hosta en forbanna dag etter det da!!! Så astma meg i r****[:'(] Da hadde vi brukt medisiner i nesten TRE mnd, til ingen nytte. Det han trengte var noe til å ta knekken på baseluskene, eller viruset. I fjor gikk det nemlig et virus som førte med seg langvarig hoste....

Det er såpass ja...  Får gi det et forsøk og se an hvordan han blir.. er iallefall slitsomt for både meg og han når han hoster til han nesten brekker seg og våkner om natta og sånn..
 
ORIGINAL: Dollface™

Det er såpass ja...  Får gi det et forsøk og se an hvordan han blir.. er iallefall slitsomt for både meg og han når han hoster til han nesten brekker seg og våkner om natta og sånn..

 
Vi og holdt på slik... Han hosta og hosta hele natta, og var jo utslitt om mårran. Prøvde å heve senga, ha det kaldt osv... Men det hjalp ikke. Og det var bare på natta han var slik...
 
Men jeg fikk da sagt det ganske tydelig til legen da han fikk medisiner som HJALP[;)] 
 
ORIGINAL: *Reina*

ORIGINAL: Dollface™

Er det liksom en diagnose de bare setter for å sette noe?

Var hos legen i fem minutter - litt piping i lungene, og langvarig hoste - diagnose: barneastma, her er en resept på babyhealer og medusiner... kom tilbake i januar for en sjekk...
[8|]


Har du vært hos fastlegen eller barnelege/spesialist??

Leon har også fått barneastma nå. Eneste posetive er at han vil vokse det av seg.

God bedring Tobias!

Har bare vært hos fastlegen.. Hun sa det ikke var nødvendig med videre testing foreløpig... Men jeg merker jo at medisinen virker, selv om han får en veldig liten dose..  Våkner ikke av hosten om natta lenger..
 
Vetle begynte med en fæl hoste da han begynte i barnehagen. Etter noen uker var vi hos legen (ikke fastlegen), og fikk da Ventoline. Hørte ikke noen lyder i lungene, bare litt som kom av slimet. Fikk spørsmål om astma i familien, men det er det ikke. De hører nok forskjell på lydene - astma-tendenser eller slim.
 
Nå har vi det gående igjen, og bruker Ventoline (astmamedisin) og efedrin.
 
 
 
Oj[8|]
 
Jeg har slitet endel med mye bronkitter på Mina.. Hun er nesten alltid syk 1-2 ganger i mnd. Her må fastlegen henvise meg til en barnelege..
 
Leger gjør forskjellig skjønner jeg.. Litt skummelt og[&:]
 
jeg ville krevd å komme på skjekk på sykehuset i stedefor...
fikk ikke gjort dette vi da,da hun ble innlagt på sykehuset  for litt over ett år siden...og medisinering skal jo ikke gis om man ikke er sikker opå hva det for noe...

så sant ikke legen har peiling på atsma...men hoste og piping kan være som mangt...
 
ORIGINAL: lena

jeg ville krevd å komme på skjekk på sykehuset i stedefor...
fikk ikke gjort dette vi da,da hun ble innlagt på sykehuset  for litt over ett år siden...og medisinering skal jo ikke gis om man ikke er sikker opå hva det for noe...

så sant ikke legen har peiling på atsma...men hoste og piping kan være som mangt...


Flutiden er jo ikke noe "farlig" legemiddel sånn sett - han hadde antakeligvis bare trange luftveier, som nå har hatt godt av en runde flutide... for pipingen er borte [:)]
At bivirkningene - de skjeldne - slo inn på han er jo bare litt uflaks, så vi har sluttet med flutide, og skal få oppfølging jevnlig for å sjekke at pipingen ikke kommer tilbake.. [:)]
 
Hei.
Sønnen min på 19 mnd har også plutselig fått skikkelig hoste.....hoster sånn på nettene at han spyr.
Var hos legen og hun sa at det var barne-astma,så jeg fikk Ventoline,en pustemedisin.
Han ble bedre med en gang,men må ta den medisinen 3 ganger til dagen.
Det kunne vare helt til dem ble 3 år sa legen min.
Siden dette har fågått nå i over 1 mnd så har vi spekulert litt i hva det kan være som utløser denne "astmaen")for legen sa at det hadde ingenting med astma å gjøre.....de bare kalte det for det).
Noen venninner av mor min mente at det kunne ha med matintelorranse å gjøre.....så jeg har lest litt om det på nettet og symptomene der er astma og eksem,b.l.a.
Sønnen min har eksem,så jeg tenkte at i mitt tilfelle så kunne det kanskje være det.
 
han har vært syk siden han begynte i b.h.
Skjønner ikke hvorfor legene sier så mye forskjellig......tror ingen leger helt vet hva det er,det er derfor de kaller det for barne-astma.
 
 
ORIGINAL: brasilia

Hei.
Sønnen min på 19 mnd har også plutselig fått skikkelig hoste.....hoster sånn på nettene at han spyr.
Var hos legen og hun sa at det var barne-astma,så jeg fikk Ventoline,en pustemedisin.
Han ble bedre med en gang,men må ta den medisinen 3 ganger til dagen.
Det kunne vare helt til dem ble 3 år sa legen min.
Siden dette har fågått nå i over 1 mnd så har vi spekulert litt i hva det kan være som utløser denne "astmaen")for legen sa at det hadde ingenting med astma å gjøre.....de bare kalte det for det).
Noen venninner av mor min mente at det kunne ha med matintelorranse å gjøre.....så jeg har lest litt om det på nettet og symptomene der er astma og eksem,b.l.a.
Sønnen min har eksem,så jeg tenkte at i mitt tilfelle så kunne det kanskje være det.

grunnen til at de kalle det barneastma er fordi de vokser det "av" seg.. det riktige er vel at lungene modnes..
for det er årsaken - at lungene ikke er modne nok, og når det da blir kaldt og rått i været så blir det vondt og vanskelig å puste..
var iallefall det legen sa til meg - og det jeg har funnet ut om emnet ved å lese litt [:)]
tobias har også veldig tørr hud, men det hjelper ved å bruke neutral vaskemiddel, parfymefri såpe og å smøre han på de tørreste partiene av og til..
 


Dollface skrev:
ORIGINAL: snuppa80

ORIGINAL: Dollface™

Er det liksom en diagnose de bare setter for å sette noe?

Var hos legen i fem minutter - litt piping i lungene, og langvarig hoste - diagnose: barneastma, her er en resept på babyhealer og medusiner... kom tilbake i januar for en sjekk...
[8|]


Jupp, omtrent på samme tid i fjor fikk vi samme beskjed av legen!!

Dro hjem og starta med medisiner.... Litt hjalp det, men ikke mye. Jaja tenkte jeg, skal vel være sånn da[8|]

Men så ble han skikkelig forkjøla, og fikk penicillin på legevakta. Og gjett hvem som ikke har hosta en forbanna dag etter det da!!! Så astma meg i r****[:'(] Da hadde vi brukt medisiner i nesten TRE mnd, til ingen nytte. Det han trengte var noe til å ta knekken på baseluskene, eller viruset. I fjor gikk det nemlig et virus som førte med seg langvarig hoste....

Det er såpass ja...  Får gi det et forsøk og se an hvordan han blir.. er iallefall slitsomt for både meg og han når han hoster til han nesten brekker seg og våkner om natta og sånn..


Pancilin virker ikke på virus da så dette hørtes rart ut! Min gutt er veldig tett å det er muligens barneastma (hosting på natt, puster med bryst og ikke mage osv..) så håper dette hjelper!!
 
Back
Topp