"Ja sånn er det å ha barn"

For då får eg kontantstøtte på 6000 kr mnd ;) istedenfor å måtte betale 2600 kr mnd :) og vi reiser en del heim å bor i 1-2 uker i slengen hvertfall annenhver måned ;)

julibaby2013 & desemberbaby2014 ♡

Trodde det var 5000kr/mnd jeg.. og bare fram til barnet er halvannet, etter det går det ned til 3300. Vi kommer nok ikke til å få barnehageplass før den tid vi heller, fordi man omtrent MÅ være født før september i bydelen vi skal bo i for å få barnehageplass når de er ett år, men jeg synes det er veldig greit å vente til de er halvannet år uansett :)

https://www.nav.no/familie/kontantstøtte

Får dere kommentar på det å skal ha flere små, skal ha små?
Senest i dag fikk eg kommentar på " åh skal du ha en til?! Jaja sånn e det å ha små..da kan dere jo bare lengter etter å sove lenge for det er maaaange år til" ellers går det mye i "uff det er så slitsomt å ha flere små..dere kommer til å være helt utslitt" "nei eg fikk nok med en..å ha 2 er som å ha 10 barn!" Den siste kommentaren irriterer meg...åssen vet folk at to barn er som å ha ti? Er vel ikke mange som har ti barn! Vet de sier det for å si at dette blir travelt...men teit sammenligning :p Men hallo...det kommer da heeelt ann på innstillingen man har da.. for oss har ikke nr 1 "slitsom" som folk skal ha det til.. barn e da forskjellige...og vi er positivt innstilt :-D hehe

Hva har dere fått høre da?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Ikke bry deg om alt det dumme folk sier :)

Ikke bry deg om alt det dumme folk sier :)
Hehe nei :-P men e jo irriterende at de må si noe.. hvorfor ikke bare gratulere og si så kjekt :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp