"Ja sånn er det å ha barn"

Hvis noen mener at det er "uetablerte", da lurer jeg på hva de mener er etablert !

Sent from my Nexus 5 using BV Forum mobile app
Lurer på det samme! Etableeeert ville eg sagt iallefall :-D

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Tror noen er missunlige når de slenger ut sånne kommentarer jeg. Da jeg ventet mitt første barn sa tanta mi at det kom til å bli såå slitsomt. Når jeg fortalte henne at jeg skulle få ei jente fikk jeg høre at jenter var så mye vanskeligere enn gutter. Og nå når jeg venter mitt andre barn spurte samme tanta om jeg ikke viste hvordan jeg bruker prevangsjon. I tillegg slengte hu på at stakkars meg, jeg burde ta abort å heller vente noen år. Denne tanta har aldri fått barn selv og jeg vet hun har hatt veldig lyst på. Typisk mennesker å være sånn! sa til henne en gang at det var godt hu aldri fikk barn selv når det er så slitsomt og vanskelig -i ren irritasjon ( jeg vet det var slemt å si ). Prøver å beherske meg å ikke la gravidhormonene mine kommentere, og heller la være å bry meg;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Tror noen er missunlige når de slenger ut sånne kommentarer jeg. Da jeg ventet mitt første barn sa tanta mi at det kom til å bli såå slitsomt. Når jeg fortalte henne at jeg skulle få ei jente fikk jeg høre at jenter var så mye vanskeligere enn gutter. Og nå når jeg venter mitt andre barn spurte samme tanta om jeg ikke viste hvordan jeg bruker prevangsjon. I tillegg slengte hu på at stakkars meg, jeg burde ta abort å heller vente noen år. Denne tanta har aldri fått barn selv og jeg vet hun har hatt veldig lyst på. Typisk mennesker å være sånn! sa til henne en gang at det var godt hu aldri fikk barn selv når det er så slitsomt og vanskelig -i ren irritasjon ( jeg vet det var slemt å si ). Prøver å beherske meg å ikke la gravidhormonene mine kommentere, og heller la være å bry meg;)

Sent from my iPhone using BV Forum
Det er noe med barnløse tanter altså.... Har ei sånn jeg og! :mad:

Huff, for en teit ting å si til deg, ts! Som du sier så er barn veldig forskjellige... Vi har en sovegutt og han har hatt en fin døgnrytme siden han var nyfødt.

Til meg så er det hittil fire stykker som har kommet med teite kommentarer siden førstemann kun er 1 år nå om at det er alt for tidlig med en nr 2, og ei syntes jeg var alt for ung og "uetablert" til å bli tobarnsmor :-/ Jeg er ferdig med utdannelsen, har fast jobb og eier stor enebolig m/ samboeren som jeg har hatt et trygt og stabilt forhold med i 6 år, så det var en teit ting å si synes jeg.
What??? Haha, da skulle hun møtt meg, 26 år og student og gravid med nr 3. Riktig nok eier jeg hus sammen med samboer, men..

Føler litt på den der normen at man skal være over 30, ha mangeårig fast jobb, hus, stasjonsvogn og være "gift og ha to barn" før det faktisk er okei å begynne å få barn :p hehe. Litt vanskelig men sånn er det føler jeg. Mange av venninnene mine som er like gamle som meg og har hatt kjærester i både 6, 8 og 10 år bare fnyser når jeg spør om de ikke skal sette igang snart! De er jo så "unge" enda :p

To gutteklumper født 08&13 og lilleklump termin 01.12.14 ❤️

Fikk noen teite kommentarer da vi fortalte det i selskapet til min far på torsdag. Samboeren hennes spurte om det var planlagt? Jeg ble sjokka, hva var det for slags spørsmål. Her blir det 2 årstall mellom hver så da fikk vi jo kommentar på, "årg tenk, konfirmasjon annenhvert år" haha, ble litt småstum jeg :p vi er voksne folk som tar egne valg. De tenker nok vi er unge kanskje, jeg blir 25 dette året.
Så etter at vi hadde dratt hadde det vist blitt snakk mellom samboeren til far og ei av svigerdøtrene pratet om woow tenk at vi skulle ha et barn til, og det var vist nok planlagt. Ble litt småsur men samtidig litt stolt da, på at de gidde bruke tid på det- litt småbarnslig å tenkte at hun svigerdattera er sikkert misunnnelig for de har ikke noen barn

Jente 2010 & 2012 <3

Jeg har aldri fått høre slikt jeg! Bare lest kommentarer til andre på nettet. Kanskje ingen har turt å si det til meg fordi de vet at jeg ikke er redd for å refse tilbake om det er noe jeg ikke liker... Aner ikke! :p

Jeg har faktisk ikke hørt noe negativt :O - positivt overraska. Det er vel heller jeg som er litt negativ til at det blir desemberbarn (som det ble nevnt i et innlegg her oppe), for jeg er det selv, bittelille julaften, og vi skal visst være dårligere i både idrett, skole og litt av hvert :P. Begynner tidlig på skolen og alt det der, men det jevner seg jo ut med årene :).

Igjen, jeg er litt sjokkskada over noen av kommentarene dere har fått. Det er noe med noen mennesker og å ikke kunne unne andre mennesker godt, så da må de spy ut kvalm isteden - vanvittig dårlig gjort!

Hvis noen mener at det er "uetablerte", da lurer jeg på hva de mener er etablert !

Sent from my Nexus 5 using BV Forum mobile app
Det må vel være noe sånn som å være 35 år og ha vært gift siden vidergående, ti år på universitet og ha reist rundt halve jorden. :p

Men fra spøk til alvor, så er det mange som ikke forstår at jeg ikke har ønske om å reise rundt over alt og feste før jeg får barn. Jeg ønsker heller å reise og oppleve ting med mann og barn. Og festing ble jeg ferdig med før jeg var 20. Og har ikke savnet det de siste årene. Nå koser jeg meg heller hjemme med mannen, og noen ganger litt besøk av venner og familie. :)

For då får eg kontantstøtte på 6000 kr mnd ;) istedenfor å måtte betale 2600 kr mnd :) og vi reiser en del heim å bor i 1-2 uker i slengen hvertfall annenhver måned ;)

julibaby2013 & desemberbaby2014 ♡
Ookei. Ser den. Men du får ikke kontantstøtte lenger enn til barnet er 2-3 år :) ..tror jeg hvertfall

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Ookei. Ser den. Men du får ikke kontantstøtte lenger enn til barnet er 2-3 år :) ..tror jeg hvertfall

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Fra ho e 1 til ho e 2 :) Ho fyller 1 i juli så då har eg kontantstøtte frem til neste høst barnehagestart nesten :)

julibaby2013 & desemberbaby2014 ♡

Greide ikke å quote Huldra, appen kuttet av det siste av posten :)

Mamma var sur kun den første timen etter jeg avslørte graviditeten, så kom den "egentlig så spiller det jo ingen rolle om du studerer med eller uten småbarn", woow sier jeg. Alle presser på med utdanning og mamma kom med det mest fornuftige jeg har hørt på lenge, det de ikke tenker over er at det ikke er umulig å gjennomføre med barn. Nå i høst kommer jeg til å begynne 4 år på voksenopplæring, og deretter 3 år på høyskole. Slettes ikke umulig med ståpå vilje og lyst til at barnet/a skal være stolt/e av mammaen sin :)

Jeg er 20 år, vært ferdig med festing siden jeg var 17/18 år, jeg har slått meg til ro og har godt av voksenlivet nå. Jeg er lei av at folk skal presse på hvor fælt det er å være knyttet osv, men jeg savner faktisk dét i livet mitt. Tror livet mitt blir komplett med Lille, noe som gjør meg såret av kommentarene jeg har fått. Er jo gravid og sårbar, hadde jeg vært meg selv helt og holdent så hadde de fått så hatten satt... :p

Greide ikke å quote Huldra, appen kuttet av det siste av posten :)

Mamma var sur kun den første timen etter jeg avslørte graviditeten, så kom den "egentlig så spiller det jo ingen rolle om du studerer med eller uten småbarn", woow sier jeg. Alle presser på med utdanning og mamma kom med det mest fornuftige jeg har hørt på lenge, det de ikke tenker over er at det ikke er umulig å gjennomføre med barn. Nå i høst kommer jeg til å begynne 4 år på voksenopplæring, og deretter 3 år på høyskole. Slettes ikke umulig med ståpå vilje og lyst til at barnet/a skal være stolt/e av mammaen sin :)

Jeg er 20 år, vært ferdig med festing siden jeg var 17/18 år, jeg har slått meg til ro og har godt av voksenlivet nå. Jeg er lei av at folk skal presse på hvor fælt det er å være knyttet osv, men jeg savner faktisk dét i livet mitt. Tror livet mitt blir komplett med Lille, noe som gjør meg såret av kommentarene jeg har fått. Er jo gravid og sårbar, hadde jeg vært meg selv helt og holdent så hadde de fått så hatten satt... :p
Ja, de vil jo faktisk ha flere som får barn under studietiden, det koster samfunnet betydelig mindre :p og selv har jeg vært både i jobb i et svangerskap og student i det andre, og jeg nøøøøøt å være student. Kunne styre hverdagen selv når man er slapp/dårlig og som meg, sliter med ryggen, kan ikke sitte i en stol i en time, da sovner rumpa og jeg får smerter i mange dager etterpå. Når jeg jobba slet jeg med mye dårlig samvittighet.. Måtte hive inn håndkleet og sykemeldes 50% i uke 20. Kunne bare jobbe halve dager. Så var optimalt for meg.. :) Samtidig som når barna faktisk er der, å kunne hente tidlig noen dager, stille på julrfrokoster og slikt uten igjen, å få dårlig samvittighet for jobben. Sånn sett tenker jeg det er mye positivt med å være student, men litt kjipt det med foreldrepengene som jeg går glipp av da!

Jeg er enda glad i en fest altså, men det er som du sier, folk er forskjellige, og at andre tenker det virker kjedelig å være fastbundet hjemme, vet ikke hvor mye kos det fører med seg før de selv får barn. Var ei "venninne" av meg som hadde sagt til ei annen, at hun var så glad hun ikke er meg.. Hun er 26 år, vært singel hele livet, blir stadig knust av idiotiske mannfolk, og har akkurat startet studier i en helt ny by.. Så jeg skjønner jo vi er på forskjellige områder i livet, og jeg selv priser jo meg lykkelig over at jeg ikke er henne :p

Sent from my iPad using BV Forum

Folk har alltid en mening, en kommentar og vet ofte best når det kommer til barn og livet med barn.

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg får ingenting slikt jeg :O

Er ikke familie og nære venner som sier ting.. er lissom folk eg egentlig ikke prater så mye med ellers.. de må vel bare si noe da :-P

Er ikke familie og nære venner som sier ting.. er lissom folk eg egentlig ikke prater så mye med ellers.. de må vel bare si noe da :-P

Rart hvordan mange ser på gravide som "allemannseie." :p Ta på magen og stille rare spørsmål blir plutselig akseptabelt visst. :p

Ja huff dette er slitsomt. Det er så mye rart enkelte får seg til å si. Prøver å la det gå inn et øre og det andre :-D

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Har også fått noen "stikk". Har to tette fra før, og har vært veldig sliten, så forstår jo at folk klør seg litt i hodet når vi går på en til. Men hadde vært mye mer hyggelig med gratulasjoner og "vi gleder oss", enn "er du sikker på at det er så lurt?" Nei - jeg er ikke sikker på noe, hvem er vel det? Men nå ER jeg faktisk gravid, og babyen ER her...da er det vel på en måte litt seint å begynne å vurdere hvor lurt det er. Like greit å glede seg! Og hadde vært trivelig hvis andre også ville det...

Back
Topp