"Ja sånn er det å ha barn"

NinaBeate88

*jente nov-12* *venter en liten i des-14*
Får dere kommentar på det å skal ha flere små, skal ha små?
Senest i dag fikk eg kommentar på " åh skal du ha en til?! Jaja sånn e det å ha små..da kan dere jo bare lengter etter å sove lenge for det er maaaange år til" ellers går det mye i "uff det er så slitsomt å ha flere små..dere kommer til å være helt utslitt" "nei eg fikk nok med en..å ha 2 er som å ha 10 barn!" Den siste kommentaren irriterer meg...åssen vet folk at to barn er som å ha ti? Er vel ikke mange som har ti barn! Vet de sier det for å si at dette blir travelt...men teit sammenligning :-P Men hallo...det kommer da heeelt ann på innstillingen man har da.. for oss har ikke nr 1 "slitsom" som folk skal ha det til.. barn e da forskjellige...og vi er positivt innstilt :-D hehe

Hva har dere fått høre da?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

"Er det en god tid å få barn på? Så unge", "Desember? Stakkars barn", ellers er det mye skremsel om fødsel, barselkroppen osv. Hvor jævlig det er å ha nyfødt osv.

Synd for dem, de skremmer ikke meg uansett :p

Japp... Hørt alle de.. :P pluss enkelte blir helt tussete når eg sier at frøkna ikkje ska begynne i barnehagen..

julibaby2013 & desemberbaby2014 ♡

Ja, hørt noen. Vi ble velsignet med et sovebarn, så har verken hatt våkenetter eller en tøff barselstid. Det er utrolig at folk "nyter" å skremme andre og gi uttrykk for at det å få barn er fælt..

Japp... Hørt alle de.. :P pluss enkelte blir helt tussete når eg sier at frøkna ikkje ska begynne i barnehagen..

Kan jeg spørre om hvorfor du ikke skal ha barnet i bhg? :p

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

For då får eg kontantstøtte på 6000 kr mnd ;) istedenfor å måtte betale 2600 kr mnd :) og vi reiser en del heim å bor i 1-2 uker i slengen hvertfall annenhver måned ;)

Kjenner jeg blir irritert når jeg får slengt " sån er det å ha barn " Å spess fra de som ikke har barn fra før.

Latterlig. Nå venter vi nr3 hvorpå minsten er 14 mnd'er, og det er mange hakeslepp, og guuuud så travelt.. Jeg har jo også en liten drøm om 4, så når folk kommenterer at det jo er positivt å bli tidlig ferdig, hvorpå jeg da svarer at jeg ikke vet om dette er siste, så ser de på meg som om jeg er syk.. En venninne kommenterte også at ingen kom til å ville ha oss på besøk, viss vi dro med oss 4 barn, da svarte jeg at vi fikk vel heller invitere til oss da, i det store fine huset vi trenger til vår store familie !

Er så mye latterlige meninger! Og PS. å få nr2 var som å få nr2, kjempe koselig :)

To gutteklumper født 08&13 og lilleklump termin 01.12.14 ❤️

Latterlig. Nå venter vi nr3 hvorpå minsten er 14 mnd'er, og det er mange hakeslepp, og guuuud så travelt.. Jeg har jo også en liten drøm om 4, så når folk kommenterer at det jo er positivt å bli tidlig ferdig, hvorpå jeg da svarer at jeg ikke vet om dette er siste, så ser de på meg som om jeg er syk.. En venninne kommenterte også at ingen kom til å ville ha oss på besøk, viss vi dro med oss 4 barn, da svarte jeg at vi fikk vel heller invitere til oss da, i det store fine huset vi trenger til vår store familie !

Er så mye latterlige meninger! Og PS. å få nr2 var som å få nr2, kjempe koselig :)

Seriøst! Hva er det for noe å si... ikke få komme på besøk. Det er mange som harcmange barn, og mange har mine, dine, våre.

For då får eg kontantstøtte på 6000 kr mnd ;) istedenfor å måtte betale 2600 kr mnd :) og vi reiser en del heim å bor i 1-2 uker i slengen hvertfall annenhver måned ;)

Det er vel bare fra 13-23 mnd om jeg ikke tar feil?

Jepp, og ho fyller 2 år neste 27 juli ;)

Folk skal alltid ha en mening om ting ;) Og spesielt når det kommer til barn og familieliv!!

Jeg synes det var større overgang å gå fra ingen barn til nr 1, nr 2 gikk helt fint og jeg synes ikke det var noe særlig stress :) Gleder meg også til nr 3, selv om jeg vet at det blir travelt ;)

Sent from my C6903 using BV Forum mobile app

Noen skal liksom alltid finne noe negativt å si... Enten er man for gammel, for ung, for få barn, for mange barn, feil årstid osv osv. Helt håpløst! Kan man ikke heller si noe om hvor koselig og fantastisk det er å sette et nytt menneske til verden?
Vi er tross alt voksne og vet godt hva vi gjør :-)

Noen skal liksom alltid finne noe negativt å si... Enten er man for gammel, for ung, for få barn, for mange barn, feil årstid osv osv. Helt håpløst! Kan man ikke heller si noe om hvor koselig og fantastisk det er å sette et nytt menneske til verden?
Helt enig! Så kommer graviditeten inn, hva som er normalt og ikke. Ser ut til at andre skal pisse på lykken, kjenner man liv tidlig så gjør man det (at livmor er på plass ved navlen er feks. en grunn til det, står på uke 14 at den er 7-8 cm nedenfor navlen), det er ikke noe som heter normalt eller ikke.

Hvorfor kan de ikke bare være skeptiske i stillhet og la oss være lykkelige? :p

Ja syns det er helt håpløst at folk alltid skal kommentere negativt.. og bare fortellw om hvor fælt det er.. men hadde det vært så fælt så hadde vi vel ikke fått flere en et barn..
Kanskje de er misunnelige? ;-)

Barnehage pjatt e like ille her.. for vi skal ikke ha jenta vi har nå inn før neste høst..da blir ho 3år i nov. Fordi vi ikke har behov eller råd siden vi dekker 100% stilling totalt. . Men hjelpes å mye styr det har vært og storm av hvor bra det er o.l.. hekt siden ho var 6 mnd begynte maset..men ja vi vet, men ja neste år skal ho men bare pga sosialisering..og mannen får 90% stilling ;-) :-P hehe

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Bra sagt ❤️

Helt enig! Så kommer graviditeten inn, hva som er normalt og ikke. Ser ut til at andre skal pisse på lykken, kjenner man liv tidlig så gjør man det (at livmor er på plass ved navlen er feks. en grunn til det, står på uke 14 at den er 7-8 cm nedenfor navlen), det er ikke noe som heter normalt eller ikke.

Hvorfor kan de ikke bare være skeptiske i stillhet og la oss være lykkelige? :p
Ja, nemlig! Eller klare å finne noe positivt å si :-)

Huff, for en teit ting å si til deg, ts! Som du sier så er barn veldig forskjellige... Vi har en sovegutt og han har hatt en fin døgnrytme siden han var nyfødt.

Til meg så er det hittil fire stykker som har kommet med teite kommentarer siden førstemann kun er 1 år nå om at det er alt for tidlig med en nr 2, og ei syntes jeg var alt for ung og "uetablert" til å bli tobarnsmor :-/ Jeg er ferdig med utdannelsen, har fast jobb og eier stor enebolig m/ samboeren som jeg har hatt et trygt og stabilt forhold med i 6 år, så det var en teit ting å si synes jeg.

Huff, for en teit ting å si til deg, ts! Som du sier så er barn veldig forskjellige... Vi har en sovegutt og han har hatt en fin døgnrytme siden han var nyfødt.

Til meg så er det hittil fire stykker som har kommet med teite kommentarer siden førstemann kun er 1 år nå om at det er alt for tidlig med en nr 2, og ei syntes jeg var alt for ung og "uetablert" til å bli tobarnsmor :-/ Jeg er ferdig med utdannelsen, har fast jobb og eier stor enebolig m/ samboeren som jeg har hatt et trygt og stabilt forhold med i 6 år, så det var en teit ting å si synes jeg.
Hvis noen mener at det er "uetablerte", da lurer jeg på hva de mener er etablert !

Sent from my Nexus 5 using BV Forum mobile app

Back
Topp