JA og NEI mat

Jeg også holder meg til anbefalingene. Har mye løsvekt te uten koffein, kaffe drikker jeg ikke. Kun salami og myke oster (brie) som jeg er glad i og ikke kan spise nå[emoji17]
 
Er vel forresten anbefalt å holde seg unna brie selvom den er pasteurisert når jeg tenker meg om?
Ja jeg ble plutaelig usikker i det jeg skrev :p
 
Men kaffe kan vi jo drikke 2 kopper av om dagen. Så det tenker jeg lite på. Bortsett fra det faktum at jeg blir dårlig av det...
 
Jeg sendte mail til gilde sist svangerskap og da sa de det var trygt å spise gilde salami siden den var varmebehandlet opp til 70grader, men nå er lillingen 15mnd og jeg vet ikke om de har endret noe siden jeg gikk gravid, så er vel bare å sende ny mail til dem om det skulle være slik at man har veldig lyst på[emoji5]
Eller så kan jeg anbefale å lage "barnefavorittpizza" som jeg elsker[emoji23] - pizzabunn med ketchup, salami og ost! Helt perfekt, og hele huset er glad i det[emoji1373][emoji5] mye bedre enn ostesmørbrød[emoji28]
 
Kjenner at jeg craver en Blåkveite på over 5 kilo nå med litt Svolværpostei på toppen..mmm kanskje avslutte det med brunmat fra krabbe bare fordi jeg kan. o_O
 
Følger fast kostholdsråd for gravide . Kan ikke forstå noen tørr å ta sjansen .
Hadde ikke tilgitt meg selv om
Noe gikk galt
 
Jeg følger alle anbefalinger. Synes det er vanskelig å holde meg til 2 kopper kaffe, men nå tar jeg ikke sjansen på noe som helst!
 
Jeg drikker kaffe men har redusert mengden betraktelig. Og så spiser jeg tyrkisk pepper, men ikke i mengde som nærmer seg skadelig nivå. Ellers følger jeg alle råd.
 
Holder meg til "reglene":) Det jeg synes er verst er å ikke kunne drikke så mye cola zero som jeg har lyst til:wtf:
 
Brie kan vi jo spise, så lenge den er pasteurisert?
Jeg er ganske streng ja. Ser ikke poenget i å ta noen sjanser, selv om jeg vet at det er særs få skumle bakterier i norske produkter.
Koser meg heller med ostesmørbrød med saltpølse, og putter spekeskinka på pizzaen =)
Ja, for det er greit med spekeskinke på pizza vel? [emoji4] Elsker det!
 
Holder meg til "reglene":) Det jeg synes er verst er å ikke kunne drikke så mye cola zero som jeg har lyst til:wtf:

Enig! Det er slitsomt å tenke etter hvor mye mer cola jeg kan drikke, for å ikke drikke for mye :wacky:
 
Jeg holder meg også så godt jeg kan etter anbefalingene. Men tidligere idag spiste jeg to brødskiver med krabbe, og midt i den andre skiva kom jeg på at jeg ikke kan spise det, så resten av boksen går i søpla.
Kaffe synes jeg ikke smaker noe godt lenger, selvom jeg gjerne skulle hatt et par kopper her jeg sitter på nattevakt.
 
Jeg fant litt info her: http://matportalen.no/rad_til_spesi...ide/listeria_og_toxoplasma_kan_skade_fosteret

Det står at kjøttet enten må være langtidsfryst, varmebehandlet eller gjennomstekt. Men det står ikke noe om hvor lenge og hvor varmt det må stekes før det er gjennomstekt. Jeg kommer til å fortsette med å bruke spekeskinke og pepperoni på pizza. :)

Jeg var hos jordmor her om dagen, og hun sa at så lenge det har vært i ovnen på over 70 grader i noen minutter, så gikk det helt fint å spise det :)
 
Mannen har vært på tur og kjøpt salami til å ha på pizza <3 elsker han såå masse! Også har han kjøpt alkoholfritt øl til meg og te! Føler meg skikkelig stasa opp :p
 
Jeg drømmer såå om salami, spekeskinke og brie, og fetaost av en eller annen grunn! :) Men det er vel bare å knipe munnen. Kanskje jeg skal kjøpe salami for å ha på ostesmørbrød, siden det sies å være trygt :D
 
Back
Topp