Ja-mat, nei-mat og MÅ HA- mat!

Lykke_lille93

Gift med forumet
Himmelbarn
♡Julekulene 2021♡
✨️Julestjernene2023✨️
Novemberlykke2024❤️
Har dere noe mat dere absolutt ikke takler, noe mat som er det eneste dere takler eller noen svært rare matvarer dere MÅ ha? :hilarious:

Veldig kresen på det meste for tiden i matveien. Jeg blir kvalm av sjokolade, brødskivene må være ihjelristede - på grensen til brent, og jeg har sykt lyst å knaske hvitløk som godteri! :hilarious:

Del dine for mattips, klaging eller for en god latter :shy:

Last edited:
Spist unormalt mye varmrøkt laks med pepper de siste ukene... Nå skjønner jeg mer hvorfor... Håper bare smak/luktesans holder seg mer i sjakk denne gangen.... Med nr 1kunne jeg ikke spise løk og ALT luktet gift..... Med nr 2var det ikke problemer.... Nr 1 var gutt:nailbiting:

Har dere noe mat dere absolutt ikke takler, noe mat som er det eneste dere takler eller noen svært rare matvarer dere MÅ ha? :hilarious:

Veldig kresen på det meste for tiden i matveien. Jeg blir kvalm av sjokolade :)arghh:), brødskivene må være ihjelristede - på grensen til brent, og jeg har sykt lyst å knaske hvitløk som godteri! :hilarious:

Del dine for mattips, klaging eller for en god latter :shy:

Jeg er også som deg med ihjelristede brødskiver:hilarious:

Alt jeg spiser må være godt stekt, gjerne sprø stekeskorpe:oops:

Foreløpig bare hatt skikkelig trang på potetgull med ost og løk, bearnaise saus, bacon og crunchy greier :p

Enn så lenge er nesten all mat nei-mat, har egentlig ikke lyst på noe, og det meste gjør meg kvalm :wtf: Men akkurat julemarsipan kunne jeg spist tonnevis av nå :hilarious::angelic:

Blir kvalm av tanken på sjokolade og den bruker å være jobbkosen (uten å skape problemer for vekta) :shifty:, vil generelt ikke ha søtt.
Surt og friskt derimot!! Spist tonnevis med klemmentiner, har med meg på soverommet til natten også:laughing002

Har spist en del pizza oste smørbrød med salami eller peperoni på... det som er litt ulovlig men går om det er gjennomvarmet

Ingen cravings eller reaksjon på lukt enda. Men i går tok mannen frem litt melkesjokolade på kvelden og det smaka alt for søtt! Var ikke godt i det hele tatt.

Har enda ikke fått cravings, men forrige uke hadde jeg stort behov for fisk. Ikke så nøye hva slags fisk, bare det var fisko_O Har en samboer som hater alt fra sjøen, og jeg elsker alt. Så er normalt at jeg får sjømat-cravings med jevne mellomrom:angel4

MÅ HA rødbeter!

Ikke noe spesielt denne gangen, men med første svangerskapet taklet jeg ikke salat. Kastet opp hver eneste gang jeg spiste det. Jeg måtte spise instantnudler minst en gang om dagen.

Jeg er totalt avhengig av Pepsi Max, men nå har jeg ikke sjans til å drikke det lenger. Det byr meg såååå imot!!! :sour::laughing002

Forrige uke var det veldig godt med krydret mat, denne uka tåler jeg ikke lukta av den en gang. Ugh! Det veksler sikkert til noe annet snart.

Har lyst på søte ting (sjokolade f.eks), men hvis jeg tar en bit så smaker det ikke godt.. knasker også rå gulrøtter som en kanin :laughing005

Back
Topp