Ja eller nei

Miidra

Lille M.M.M.
Du bor i ei lita blokk. Det er 4 leil og du bor i innerste på øversiden. Ingen trafikk på den siden. Ville du latt ett barn på ca 1 1/2 bli alene ved trappen mens du går ned rundt bygninga med søppel? Selv er ikke det noe jeg vil... Blir derfor kalt hysterisk:p så derfor lurer jeg på hva andre mener.

nei, tror ikke det. man vet aldri va barn i den alderen finner på og hva som kan skje.

Ved trappen nede eller oppe? Hadde nok latt barnet stå nede, men ikke oppe ved trappen i tilfelle barnet skulle falle ned.

Ta barnet med?

Hadde ikke jeg gjort. Men har blitt kalt hysterisk (av svigermor).

nei, tror ikke det. man vet aldri va barn i den alderen finner på og hva som kan skje.

Enig - før du aner har de rukket å klatre opp på noe, sette seg fast eller smake på noe de finner på bakken.. ville nok ikke latt være alene nei

Nei. Mi jente var ganske så oppfinnsom i den alderen så :p

Uhm.. Jeg hadde gjort det. Men kanskje jeg bare er tidenes verste mor.

Nei så små barn har jeg med alle steder :) mens så klarer jeg ikke helt se for meg hvordan det ser ut, hvor langt, hvor barnet står osv :-P

Vet ikke hva jeg ville gjort egentlig. Tror nok det hadde kommet an på barnet. Noen er jo veldig flinke til å løpe av gårde:p
Ville absolutt ikke kalt noen hysteriske om de ikke vil gjøre det da, eller dårlig mor om de ville gjort det;)

Ja

Ja det er jo ett alternativ... Men akkurat i dette tilfellet er det ikke tilgjengelig:p
Nei da vet jeg ikke :) la søpla stå til noen andre kan kaste den :D jeg ville nok ikke latt barnet være alene fordi man vet aldri.

Nede, men hva hvis h*n kan klatre opp trappen?
Tror det kommer litt an på barnet. Storesøster kunne jeg latt være alene, men lillesøster kunne jeg ikke da hun elsker å teste grenser. Hadde ikke tatt med barnet inn i søppelhuset, evt kan barnet bli med å stå utenfor, men det er uaktuelt med 17 minusgrader f.eks.

Siden det er så få folk som bor i blokka tror jeg faktisk at jeg hadde ringt på til naboen og spurt om de kunne holde et øye med barnet.

Lurer litt på hva alenemødre med 3 små barn gjør. Søppla må vel kastes en gang? Vi tar søppla på vei ut. Bæsjebleier har vi i egne poser, så vi må aldri la barna være alene pga vi må kaste søppel. Hvis barnet ikke kan være alene eller tas med ut ser jeg ikke helt hvorfor det må prioriteres å kaste søppla. Da får det bare lukte..

Back
Topp