Jævla søpplemann!!!!

*Susa*

Flørter med forumet
vi har kildesortering av søppla her jeg bor. Brun og grønn dunk. Nei, jeg har ikke vært superflink til å sortere søppla før, men det siste halve året har jeg virkelig gjordt det... Men ikke godt nok, ifølge søpplemannen. Det tok 8 uker før han gadd å tømme den brune dunken i vinter... Og på tirsdag skulle den igjen tømmes, den var full av matavfall og hageavfall. Men nei, den ble ikke tømt. Så jeg mailen avfallselskapet, sendte en klage. Fikk til svar at dunken ikke var tømt fordi det var hageavfall i den, og hageavfall kunne ødelegge anlegget dems... [8|] Løv og gress lissom, hallo!!!!
Men nå plutselig for en halvtime siden så dukket søpplebilen og en meget sinna søpplemann opp. Jeg gikk ut, tenkte jeg skulle takke for at han kom helt ned hit bare for å tømme min ene dunk. Neida, fikk huden full av kjeft.. Han står der å roter nedi dunken min, river opp posene. Fant en sånn derre svart hundebæsjpose, slenger den på plena mi og skriker ut "Dette skal ikke være der". Hallo, jeg har ikke hund engang, søppledunkene mine står ved gangstien som går ved siden av hagen. Ikke min feil at noen kaster i min dunk!! Nyttet ikke å forklare, han var ilsint!
Så tok fyren opp ett kamera, begynner å ta bilder av søppla mi. River opp flere poser og tar bildet av innholdet!!

Går vel ikke an å oppføre seg sånn vel????

men herregud!!! stått opp på feil bein han mannen der eller? dahadde jeg søren i meg knipsa bilder AV HAN!! som klikker ved min søppeldunk! herregud at det går ann!! jeg hadde RINGT og klaga på flekken!!!!!!!!!!!!!

Nei sånn skal man virkelig ikke oppføre seg[:@][:@]

Men man skal ikke hive hageavfall verken i papirsøppla eller matavfallssøppla heller.

WTF???????????
[:-][:-][:-][:-][:-]

Ække muuulig!!!

Her henger de lapper på søppelkassene, om at det er ditt og datt i den dunken osv, som ikke skal være der...[;)] Mye bedre, og de tar likevel med seg søppla, men de sorterer den før de hiver den.. men her er det 6 leiligheter og vi alle deler på dunkene, ikke alle som er like flink nei...

Men å ta bilder og rive utover søpla?? Anmeld han!!!

ORIGINAL: Pontus

men herregud!!! stått opp på feil bein han mannen der eller? dahadde jeg søren i meg knipsa bilder AV HAN!! som klikker ved min søppeldunk! herregud at det går ann!! jeg hadde RINGT og klaga på flekken!!!!!!!!!!!!!

Sign!!

ORIGINAL: TonjeJenta

Men man skal ikke hive hageavfall verken i papirsøppla eller matavfallssøppla heller.

Det viste jeg faktisk ikke Trodde hageavfall gikk fint i kompostsøppla jeg. Men men, lærte noe nytt da.

Du har vel et ansvar for å sette deg inn i hvordan kildesortering skal foregå. Jeg skjønner godt at han blir sur hvis du har ringt og klaget attpåtil, og det er din egen feil at søpla ikke blir tømt. Å begynne å dra ut innholdet, derimot, er vel litt ... too much? Uansett, vet at man kan få bot for å sortere feil - nettopp fordi anleggene kan bli ødelagt og hele sorteringen kan gå til helvete. 

Neste gang hadde jeg stillt opp på tunet, hellt alt bosset ned på bakken og brent det. Når han kom ut hadde jeg sagt; fortsetter du med den fantastiske serviceinnstillinga di, vil du, som du ser, antakelig ikke ha arbeid igjen. 

ORIGINAL: *Susa*

Det viste jeg faktisk ikke Trodde hageavfall gikk fint i kompostsøppla jeg. Men men, lærte noe nytt da.

Hageavfall: Våtorganisk/restavfall - skal kastast i kompostbinge eller bosspann

ORIGINAL: Bouncy the Butthead Slayer

Du har vel et ansvar for å sette deg inn i hvordan kildesortering skal foregå. Jeg skjønner godt at han blir sur hvis du har ringt og klaget attpåtil, og det er din egen feil at søpla ikke blir tømt. Å begynne å dra ut innholdet, derimot, er vel litt ... too much? Uansett, vet at man kan få bot for å sortere feil - nettopp fordi anleggene kan bli ødelagt og hele sorteringen kan gå til helvete. 

Jada, vet at jeg har vært sløv med sorteringen, men har virkelig skjerpet meg nå. Og det var KUN sånne kompostposer med matavfall, og littegrann løv og gress i den dunken nå. Og ja, pose med hundebæsj...

Neste gang hadde jeg stillt opp på tunet, hellt alt bosset ned på bakken og brent det. Når han kom ut hadde jeg sagt; fortsetter du med den fantastiske serviceinnstillinga di, vil du, som du ser, antakelig ikke ha arbeid igjen.

Møe mulig jeg kommer til å finne på noe skikkelig faenskap ja!
Kanskje sette ut 4-5 svarte søpplesekker med "avfall".... tunge steiner... moahaha... for om vi setter ut svarte søpplesekker ved siden av dunkene, så MÅ de ta det med seg..

ORIGINAL: Pontus

I utgangspunktet er jeg jo enig med dem da, det skal da ikke hageavfall i bioavfallet. Det hentes jo på egne datoer.

MEN jeg er på ingen måte enig i søplemannens (renoveringsmannen for de som vil det[8D]) måte å håndtere dette på, han hørtes helt klikk ut[:-]

ORIGINAL: *Hot mama*

ORIGINAL: *Susa*

Hageavfall: Våtorganisk/restavfall - skal kastast i kompostbinge eller bosspann

Ja, skjønner jo det nå. Og skal huske på det [:D].

Det jeg funderer litt over er HVORFOR! Hvorfor blir anlegget dems ødelagt av litt løv og grass?? Fordi det er vått?? Det er jo mye av matavfallet også??
Fordi det kan være pinner eller harde ting der?? Det er kjøttbein og mye annet matavfall også..

Å starte krig mot de som henter søpla de er vel neppe veien å gå. Sorter rett, slipper en problemer. Selv om den akutelle episoden med søppelkasting høres ut til å være litt på kanten.

ORIGINAL: Bleiemos

Og HI hadde sitti igjen med en klekkelig bot...[:D]

Så vidt jeg vet har han lov å rive opp søppelposene og foreta en stikkprøve for å se om dere sorterer riktig, de har også lov å nekte og tømme søppelkassene om du ikke har sortert riktig. Han har også lov å ta bilder som bevis på at du ikke har sortert riktig. MEN han har IKKE LOV å hive det utover plenen din.
Du kan faktisk bli nektet å være en del av "kundene" deres om du ikke forbedrer deg. Slik er iallefall reglene her.

Her får vi levere hageavfall i egne sekker rundt 17 mai, resten av tiden må vi kjøre det til et avfallsmottak selv.

Potteplanter og lignende kan hives i bio, og sikkert løv og slike ting kanskje i mindre mengder, men det skal uansett pakkes inn i bioposene...

Hadde funnet ut hvem han var, hvor han bodde, og gått dit en sen natt og revet opp ALT søppelet hans og tømt det over bilen hans.

JA jeg hadde gjort det og JA jeg er barnslig.

aha, skjønner jeg har noe å lære ja...
*går å pugger avfallssortering for dummis*

Back
Topp