Jævla søpplemann!!!!

ORIGINAL: *Susa*

aha, skjønner jeg har noe å lære ja...
*går å pugger avfallssortering for dummis*

Gå på hjemmesiden til kommunen din, der står det mye.

Men hadde tatt en tlf å fortalt om han gale mannen, man oppfører seg da ikke sånn - uansett[>:]

ORIGINAL: AnneEmilie

hos oss står det faktisk at hageavfall/gamle planter og blomster og slikt skal kastes i vårorganisk/matavfall.Rart av han å reagere slik, men skjønner jo de blir litt lei hvis det ikke blir riktig.. håper dere får løst opp i det da [:)]

mener det er det her også... har aldri fått noen beskjed(er det feil avfall i dunkene, blir lapper hengt opp på dunken) om at blomster og slik er feil i matavfallet..

leste nett gjennom denne lista eg... http://sim.as/hordaland/sim/simiks.nsf/id/0E7B205E4C891290C1257341004595CA?OpenDocument

Det er FORSKJELLIG fra kommune til kommune/fra avfallsselskap til avfallsselskap [;)]

Har kan hageavfall hives i "matdunken" - det er biologisk nedbrytbart på lik linje med mat (og bleier og..)
Renovatørene er i sin fulle rett til å nekte å tømme om det står i forskriftene, og det er ditt ansvar å sette deg inn i reglene.. Det er også ganske vanlig å ta bilde for å ha dokumentasjon i tilfelle vanskelige kunder- men IKKE å komme tilbake, kjefte og smelle, for SÅ å ta bilder..

ORIGINAL: Froskegele

Det er FORSKJELLIG fra kommune til kommune/fra avfallsselskap til avfallsselskap [;)]

Har kan hageavfall hives i "matdunken" - det er biologisk nedbrytbart på lik linje med mat (og bleier og..)
Renovatørene er i sin fulle rett til å nekte å tømme om det står i forskriftene, og det er ditt ansvar å sette deg inn i reglene.. Det er også ganske vanlig å ta bilde for å ha dokumentasjon i tilfelle vanskelige kunder- men IKKE å komme tilbake, kjefte og smelle, for SÅ å ta bilder..

Jepp.
På Ottestad der søstern bor hiver de bleier i bioavfallet.. for der brennes bioavfall og brukes til oppvarming. De har relativt stor dunk og papir går også i demmes bioavfall.

I Sandefjord skal IKKE bleier i matavfallet. kun matavfall og pakkes i små poser i en liten kasse ute.

veldig forskjell fra sted til sted. Her vi bor har vi kun papir og søppel. Skal starte med plastsortering fra sommern av tror jeg.

oj! så frekt! jeg trodde de ikke hadde lov å sjekke hva som var i søpla jeg.. dumme meg.. men her går alt av hage avfall og bleier i dunken..

heldigvis ellers hadde vi aldri hatt plass nok

ORIGINAL: ~Mummimamma~

I utgangspunktet er jeg jo enig med dem da, det skal da ikke hageavfall i bioavfallet. Det hentes jo på egne datoer.

MEN jeg er på ingen måte enig i søplemannens (renoveringsmannen for de som vil det[8D]) måte å håndtere dette på, han hørtes helt klikk ut[:-]

ORIGINAL: Ninamor_

oj! så frekt! jeg trodde de ikke hadde lov å sjekke hva som var i søpla jeg.. dumme meg.. men her går alt av hage avfall og bleier i dunken..

heldigvis ellers hadde vi aldri hatt plass nok

De går ikke gjennom den med mikroskop, men de kikker selvfølgelig opp i dunken før de tømmer den - hvordan skulle de ellers vite om det var noe i den i det hele tatt.. Og stikkprøver kan tas ja, om de lurer på om dere følger forskriftene..

Og renovatøren får kjeft når han kommer for å tømme bilen om det er mye oppi der som ikke skal være der, fordi HAN da ikke skulle tatt det med..

Her får vi bot dersom vi ikke sorterer ordentlig. Og søppeltømemrene har lov å sjekke søpla at den er ordentlig sortert.
Vi har ikke fått bot, men naboen har fått ett par bøter. De klagde og fikk avslag.
Så nå sortere vi gitt!! [8D]

Men å slenge søpla på plenen slik han gjorde i HI..?!??!? Hallo???[:-][:-][:-]

Back
Topp