Ivrige hjelpere

tingeling1990

Glad i forumet
Idag er lillemor 6 uker [emoji173] tiden flyger! Barseltiden har vært fantastisk! Hadde myye besøk de 4 første ukene, hver dag.. og det vart såklart slitsomt men det gikk bra.. synes hele perioden har gått over all fortventing.. jeg har overraskende MASSE energi og er lite trøtt.. er jeg trøtt, sover jeg en liten dubb når hun sover på dagtid.. kroppen er veldig fin (bortsett fra stive ledd) men jeg går trilleturer, drar på kafé, besøker venninder, spiller korps igjen osv osv.. vi reiser til familie og besøker i helgene... «problemet» er, eller kan vel ikke kalle det et problem men mere luksusproblem kanskje, at det er så utrolig mange som spør og sier de vil komme å avlaste meg.. gå tur med henne slik at jeg kan sove eller gjøre det jeg vil.. jeg trenger ikke avlastning føler jeg [emoji14] hun er så rolig og sover om natten.. eneste jeg vil er å dulle og kose med henne når jeg kan :) jeg får gjort det jeg vil, altså kose med henne :) jeg får dusjet, jeg får spist, jeg får holde orden i huset og lage middag.. så når jeg sier det går bra, så virker det som om de ikke tror på meg og nesten «maser» litt for at jeg skal gi etter liksom.. vi er veldig flinke å gi henne bort til besøk så de får holde og besteforeldrene passer henne alene viss vi skal noen ærend, så er ikke slik «egen mor» som aldri vil dele:p hjelp vil jeg nok trenge mye av i fremtiden,men hun er faktisk bare 6 uker.. og dette er en tid jeg vil bruke på henne :) vet ikke hva jeg vil med innlegget, føler jeg klager over noe uvesentlig, men føler meg så teit når jeg sier «neida, det går bra» og skuffelsen kommer i annsiktet på de:p hva gjør dere? Får dere mye avlastning? Ønsker dere det, ønsker dere ikke det? :)

Haha. Kjenner meg igjen.
Jeg har flaskebarn, og her vil besteforeldrene ha overnattingsbesøk og greier.
Jeg synes det er litt tidlig. Men vurderer å ta en alenekveld med kjæresten etterhvert.

Jeg fikk veldig god hjelp av min mor etter samlivsbruddet, men nå har mamma fått helvetesild, og fått beskjed om å ikke røre jr. For da kan han få vannkopper..... jeg skulle ønske jeg fikk mer hjelp og avlastning.
Hvordan gjør du det når du skal på korpsøvelse? Er babyen med eller har du pass?

Jeg fikk veldig god hjelp av min mor etter samlivsbruddet, men nå har mamma fått helvetesild, og fått beskjed om å ikke røre jr. For da kan han få vannkopper..... jeg skulle ønske jeg fikk mer hjelp og avlastning.
Hvordan gjør du det når du skal på korpsøvelse? Er babyen med eller har du pass?
Uff da :/ hørtes ikke godt ut, håper det gir seg raskt!

Jeg kommer fra en superivrig korpsfamilie så mamma reiser 1 1/2 time en vei for å sitte barnevakt på korpsøvingen :) jeg har henne med dit :) mamma spiller egentlig i samme korps så vi har nå fått med min pappa som barnevakt [emoji14] ellers stiller samboeren opp på øvingen :) skal ha øvingshelg til helgen, og de stiller opp [emoji173] er utrolig heldig! Så derfor føler jeg at jeg har mer en nok avlastning den ene kvelden:p

Haha. Kjenner meg igjen.
Jeg har flaskebarn, og her vil besteforeldrene ha overnattingsbesøk og greier.
Jeg synes det er litt tidlig. Men vurderer å ta en alenekveld med kjæresten etterhvert.
Overnatting vil jeg vente til hun er 1 år, er ikke anbefalt før.. men såklart ønsker enn eller må så er det jo opp til hver enkel :)
Kjærestekveld er veldig innafor! Må pleie litt kjærligheten også :)

Uff da :/ hørtes ikke godt ut, håper det gir seg raskt!

Jeg kommer fra en superivrig korpsfamilie så mamma reiser 1 1/2 time en vei for å sitte barnevakt på korpsøvingen :) jeg har henne med dit :) mamma spiller egentlig i samme korps så vi har nå fått med min pappa som barnevakt [emoji14] ellers stiller samboeren opp på øvingen :) skal ha øvingshelg til helgen, og de stiller opp [emoji173] er utrolig heldig! Så derfor føler jeg at jeg har mer en nok avlastning den ene kvelden:p

Så heldig du er! Jeg må få meg en hobby etterhvert, og vurderer å ta opp baritone-spillinga igjen [emoji4] men det blir ikke i dag :p

Tenker du bør sette ned foten og forklare pent at dette er tid du ønsker kun for dere - lille og deg, men at du ikke vil nøle om å be om avlastning og hjelp om dere skulle trenge det :) Eller kanskje en god blanding - be med den som vil trille på tur sammen med dere.

Første gang var det mye mas. Ville passe han fra første stund, denne gangen har de nevnt det engang og ellers fått låne storebror i stedet

Skjønner deg veldig godt. Mamma passa lillegutt en time pga begravelse, ellers syns jeg det er for tidlig å dra fra han. Ihvertfall hvis jeg ikke må liksom. Jeg skylder foreløpig på hyppig amming [emoji14]
Ps full forståelse for de som trenger litt avlastning. Men her holder det foreløpig med pappa kommer hjem fra jobb :)

Du får si at du kan ha det til gode til en gang du faktisk trenger litt avlastning :) Her har vi ikke hatt noe avlastning på minstemann. Hun sover godt på natta så vi er uthvilte på dagen og på dagen er hun fornøyd hele tiden så vi blir ikke akkurat slitne :p Men jeg vet at det blir mer krevende perioder og da kan det være godt at noen tar de med ut en time eller to :)

Gjør det som føles rett for deg! Det er ditt barn. Her går det veldig på dagsformen om jeg takker ja eller nei. Vi har hatt barnevakt opp til flere ganger og synes det er deilig. Kom oss på date og greier. Har flaskebarn ;) Men noen dager vil jeg bare kose og da får ingen han [emoji14] Kan ha med å gjøre at jeg var syk de første 4 ukene, så jeg ble vant med å ikke kunne ta vare på han selv. Uansett så skal du hvertfall ikke ha dårlig samvittighet!

Back
Topp