Ivf og spotting

LykkeSpire1

Betatt av forumet
Jeg våknet skuffet i går med litt frisk blod på morgningen som gikk over til brun spotting.
Senere på ettermiddagen tok jeg en test fordi jeg tenkte at jeg like gjerne kunne få det avkreftet med det samme. Satt på do og grein litt av skuffelse, så dukket det opp en svak strek der.. :happy093.

Det jeg lurer på, er det mange som opplever dette ved IVF behandling?
Dette er vår første runde IVF, første gang jeg går på progesteronstøtte (cyclogest 400mg), hadde litt inntrykk av mens ville holde seg unna frem til man sluttet på disse vagitoriene - eller er det feil?

Litt rotete forklart, men lurer på
1. Er det vanligere å spotte ved IVF pga hormonbehandling, noen som har erfart?
2. Er det vanlig at mens uteblir frem til man stopper med progesteron?
3. Noen som har positive historier om spotting og graviditet? :rolleyes:

Er forresten 12 dpo i dag, satt inn blasto for 1 uke siden.

Jeg kan dessverre ikke komme med noen positiv historie, men for meg eg det sånn at jeg får mensen til ca forventet tid selv om jeg går på progesteron. Har nå totalt 6 forsøk tilbakelagt, både fersk og frys og for min del har spotting eller blod alltid vært et dårlig tegn, men vet om andre her inne som det har gått fint med, så som med alt annet i denne prosessen er alt veldig individuelt og ingenting har et fasitsvar. Frustrerende nok...
Krysser fingrene for din del! :)

Ikke IVF da men jeg spottet 3-4 dager rund da jeg skulle hatt mensen , men den kom ikke på over 9 mnd:happy: Så det trenger overhode ikke være noe galt. Menge blør under svangerskapet men det er mest vanlig å høre om de som går galt:nailbiting:

Takk for svar.. leter jo desperat etter svar på utfallet, men det er jo umulig å få noe pekepinn ut av det. Jeg får holde meg på pinebenken litt til, enten får jeg mens nå og mister eller så er dette en av de mirakelhstoriene der alt går bra..
Krysser, håper og ber om det siste:smiley-angelic001

Takk for svar.. leter jo desperat etter svar på utfallet, men det er jo umulig å få noe pekepinn ut av det. Jeg får holde meg på pinebenken litt til, enten får jeg mens nå og mister eller så er dette en av de mirakelhstoriene der alt går bra..
Krysser, håper og ber om det siste:smiley-angelic001
Hvordan går det ? Jeg fikk brun spotting og bittelitt blod ved mine ivf forsøk - og gikk på progesteron. Det gikk bra begge de forsøkene. :) sistnevnte blødde og spotta jeg brunt ifra uke 8 til 15 og er nå 24+3. Hadde et hematom og skjøre slimhinner pga progesteron:wtf:

Jeg både spottet og blødde litt friskt blod før testdag denne gangen (15dpo) og testet derfor bare fordi jeg følte meg sikker på at det var kjørt. Men den var positiv gitt! Går også på cyclogest. Er fortsatt gravid, 6+6 i dag, og har fortsatt med litt spotting her og der, bortimot daglig fra 5+0 hvertfall. Jeg er selvfølgelig veldig spent på ultralyd som er nå på mandag, men tror egentlig spottingen ikke betyr noe til eller fra, bortsett fra at den gjør oss nervøse.. Har mistet flere ganger før (MA), uten spotting, så man vet liksom aldri før ultralyd. Men du ER gravid nå, og sannsynligvis ikke med et dårligere utgangspunkt! Gratulerer :Heartred

Spottet og blødde litt i begynnelsen sv graviditeten når jeg brukte cyklogest... fikk hetta hver gang! Tror det var hormonelle blødninger.. var på ultralyd 3 ganger i uke 7 og 8 for å sjekke at det fortsatt var noe der. Men alt gikk bra:)

Takk for svar alle sammen:love7
Det går litt bedre her tror jeg, spottingen avtok litt i går kveld og jeg må omtrent granske for å se det i dag. Håper mensen fortsetter å holde seg unna, skal ta en blodprøve i morgen så det blir veldig spennende.

Innbiller meg at jeg ser stigning på disse testene også, så enn så lenge er jeg vel gravid da!?! :confused005:excited001

Vedlegg

• 57169DC5-2E75-4BE0-9252-3B69E4B20047.jpeg
    57169DC5-2E75-4BE0-9252-3B69E4B20047.jpeg
    31,1 KB · Visninger: 443
Veldig deilig å høre om historier der det har gått så bra, det beroliger.
:Heartpink:Heartblue:Heartpink:Heartblue

Spennende tid videre for mange av dere ser jeg nå.. Masse lykke til:love7

Last edited:
Det går litt bedre her tror jeg, spottingen avtok litt i går kveld og jeg må omtrent granske for å se det i dag. Håper mensen fortsetter å holde seg unna, skal ta en blodprøve i morgen så det blir veldig spennende.

Innbiller meg at jeg ser stigning på disse testene også, så enn så lenge er jeg vel gravid da!?! :confused005:excited001
Det ser veldig bra ut da :)

Jeg har 3 ivf bak meg. To lyktes. Et ikke. Jeg blødde/spottet kun på det som ikke lyktes men jeg fikk aldri positiv test på det mislykte forsøket. Noe du har. Jeg troe det er uskyldig

Ingen innbilling, ser stigning på disse. Krysser fingrene for blodprøvene. Når får du svar?

Oppdatering: ser ut som dette går bra, spottingen har avtatt, testene blir sterkere og blodprøven bekrefter at jeg er gravid:smiley-bounce016

Etter så lang tid der jeg har drømt om dette øyeblikket, og uten en eneste positiv test, føles dette så rart at jeg nå sliter med å ta det inn..
Er visstnok 4+0 i dag:hilarious:

Oppdatering: ser ut som dette går bra, spottingen har avtatt, testene blir sterkere og blodprøven bekrefter at jeg er gravid:smiley-bounce016

Etter så lang tid der jeg har drømt om dette øyeblikket, og uten en eneste positiv test, føles dette så rart at jeg nå sliter med å ta det inn..
Er visstnok 4+0 i dag:hilarious:

Håper jeg følger deg imorgen med positiv test. Testdag er da, er 4+0 idag dersom jeg er gravid. Har du noen symptomer?
Dette skal bli en uendelig lang natt!

Håper jeg følger deg imorgen med positiv test. Testdag er da, er 4+0 idag dersom jeg er gravid. Har du noen symptomer?
Dette skal bli en uendelig lang natt!
Så spennende, da er vi helt likt i løpet. Jeg er også 4+0 i dag. Har du ikke testet i det hele tatt? :)
Symptomene som er mest åpenbare nå er stikking og murring, ømme pupper, ekstremt trøtt og sliten, egentlig ganske fjern og glemsk og hatt litt mer appetitt enn vanlig. Men innbiller meg at noen av disse symptomene er pga hormonbehandlingen også?

Glemte hormonell.. så en episode av sporløst på TV her om dagen og jeg hutret i hele 30 minutter, ikke normalt at jeg gjør det:laughing002

Så spennende, da er vi helt likt i løpet. Jeg er også 4+0 i dag. Har du ikke testet i det hele tatt? :)
Symptomene som er mest åpenbare nå er stikking og murring, ømme pupper, ekstremt trøtt og sliten, egentlig ganske fjern og glemsk og hatt litt mer appetitt enn vanlig. Men innbiller meg at noen av disse symptomene er pga hormonbehandlingen også?

Nei jeg har utrolig nok ikke det! Jeg forstår egentlig ikke hvordan jeg har klart, selv om det har vært flere ganger denne uken jeg har vært forbannet for å ikke ha kjøpt inn strimler:happy090 Samboer har vært ekstremt opptatt av å vente til testdag, hadde også ovitrelle 13 klikk etter uttak og dagen for innsett så vært redd den skulle gi falske forhåpningen. :cool:

Åå.. satt du ekstra Ovitrelle som en støtte da eller?
Må si du har vært skikkelig flink, blir spennende å se i morgen. Hva føler du?

Back
Topp