ivf første gang

cimone

Andre møte med forumet
Hei .:)

Jeg er helt ny her på forum , så jeg har liten peiling på hva jeg driver med hehe. :schocked028

Jeg er 32 år gammel og skal starte min første ivf behandling . Jeg var på utredning for barnløshet i 2014. De viste seg at jeg har diagnosen pcos, endometriose samt laft stoffskifte. Med andre ord " ikke lett og bli gravid ". :crybaby2

Vi skulle starte opp i 2014 med ivf behandling. Vi hadde ventet da i 1.5 år. Uheldigvis ble jeg syk.. Dette resulterte i at vi havnet bakerst igjen i køen.

Vi har derfor valgt denne gang og gå privat. Noe vi ikke har angret på. :)Vi har fått kjempe god oppfølging og skal starte opp med behandlingen ved neste menstruasjon. " vanskelig og si når denne kommer når den velger og leve sitt eget liv ". :wtf:

Jeg skal starte opp med klexane, Prednisolon, menopur samt olgalutran.

Pga at jeg ved undersøkelse hadde 22 cyster på hver side av eggstokkene. " jepp dette er ikke en skrivefeil ". Skal vi behandles me kort protokoll ". Vi har blitt innformert om at jeg er i stor fare for og bli overstimulert ved behandling så jeg gruer meg litt.

Er de noen her inne som skal starte opp med ivf nå , slik at vi kan støtte hverandre i prosessen .
Lurer også på om de er noen som har vært like heldige som meg og har samlet på like mange diagnoser som meg. Hadde vært fint og pratet med noen :)

Hei .:)

Jeg er helt ny her på forum , så jeg har liten peiling på hva jeg driver med hehe. :schocked028

Jeg er 32 år gammel og skal starte min første ivf behandling . Jeg var på utredning for barnløshet i 2014. De viste seg at jeg har diagnosen pcos, endometriose samt laft stoffskifte. Med andre ord " ikke lett og bli gravid ". :crybaby2

Vi skulle starte opp i 2014 med ivf behandling. Vi hadde ventet da i 1.5 år. Uheldigvis ble jeg syk.. Dette resulterte i at vi havnet bakerst igjen i køen.

Vi har derfor valgt denne gang og gå privat. Noe vi ikke har angret på. :)Vi har fått kjempe god oppfølging og skal starte opp med behandlingen ved neste menstruasjon. " vanskelig og si når denne kommer når den velger og leve sitt eget liv ". :wtf:

Jeg skal starte opp med klexane, Prednisolon, menopur samt olgalutran.

Pga at jeg ved undersøkelse hadde 22 cyster på hver side av eggstokkene. " jepp dette er ikke en skrivefeil ". Skal vi behandles me kort protokoll ". Vi har blitt innformert om at jeg er i stor fare for og bli overstimulert ved behandling så jeg gruer meg litt.

Er de noen her inne som skal starte opp med ivf nå , slik at vi kan støtte hverandre i prosessen .
Lurer også på om de er noen som har vært like heldige som meg og har samlet på like mange diagnoser som meg. Hadde vært fint og pratet med noen :)

Hei og velkommen hit.

Min historie er ikke som din, her er det mannen som er grunnen til at vi trenger ivf.

Slutten av 2013 gjennomgikk vi vår første ivf behandling. Det resulterte i en frisk liten baby som snart er halvannet år og nå vil vi ha et søsken :) Jeg hadde uttak og innsett av egg tidligere denne uka og går nå å venter spent på å teste etter om jeg er gravid eller ikke.
Vi har valgt å gå privat vi også fordi vi ikke orker ventetiden i det offentlige.

Lykke til! Håper du får mensen snart og at oppholdet ditt her blir kort:)

Hei og velkommen hit.

Min historie er ikke som din, her er det mannen som er grunnen til at vi trenger ivf.

Slutten av 2013 gjennomgikk vi vår første ivf behandling. Det resulterte i en frisk liten baby som snart er halvannet år og nå vil vi ha et søsken :) Jeg hadde uttak og innsett av egg tidligere denne uka og går nå å venter spent på å teste etter om jeg er gravid eller ikke.
Vi har valgt å gå privat vi også fordi vi ikke orker ventetiden i det offentlige.

Hvor fort gikk det da privat? Hvor mye tid fra dere først tok kontakt til innsett?

Hvor fort gikk det da privat? Hvor mye tid fra dere først tok kontakt til innsett?
Jeg tok kontakt og fikk komme inn på forsamtale etter å sendt inn papirer på alle forundersøkelser vi hadde tatt hos privat gynekolog.
Under forsamtalen fikk jeg alle resepter og planen klar. Jeg var midt i syklusen da og skulle si fra når jeg fikk mensen neste gang også begynne på sprøyter på dag 3 av mensen.
I underkant av 2 uker etter medisinstart var det tid for uttak og innsett. Jeg ble heldigvis gravid på første forsøk.
Offentlig krevde laproskopi av meg men privat ville IKKE at jeg skulle ta den, det var klart og tydelig at mannen var grunnen og alle mine tester kom tilbake helt fine.

Når jeg var 5 mnd på vei fikk jeg brev fra det offentlige om time til utredning og laproskopi. Takket pent nei da for å si det sånn :)

Vi skal inn til samtale i april, forhåpentligvis før da vi har satt oss på ringeliste, da ringer de om det blir noen avbestillinger :)

Hei og velkommen hit.

Sååå koselig.:)
Så nå er de full rugetid.
Du må si i fra ned en gang du får svar;).
Krysser fingrene for deg:happy:

Hehehe takk foresten:p. Må være første gang jeg faktisk håpper og gleder meg til og få menstruasjonen hehe. De er ikke værst:wacky:

Jeg hadde time på fredag :).
Tokk en UL . Bestemte hvilken protokoll vi skulle satse på samt fikk resepter :rolleyes:. Jeg begjyner også me medisinene på neste menstruasjon dag 2. Jeg har kort protokoll så de vil ta ni dager før jeg igjen skal på klinikken. Da skal de bestemmes når egene skal hentes ut :p. Etter de fikk vi beskjed om at innsetting ville være rett rundt gjørne vis forholdene lå til rette.;).

I mitt tilfelle er jeg i høy risiko for overstimulering:(. Så de kan ta en stund :oops:
Men jeg håper på at to mnd er nokk. Jeg har vennntttet lenge nokk hehe :happy:

Då var de på vei til sykehuset i stavanger og ta nye blodprøver for og se om verfall TSH og Tyroksin , fritt FT 4 samt T3 nivåene er stabile. :wtf:. Vi har alerede fått beskjeden av legen at vi ikke akuret er noe planke kjøring . Sååååååå hadde vært så gøy om kroppen min ville ha samarbeidet for en gang skyld :p. Elsker min mann som ordner opp slik at han kan følge meg . :Heartbigred

Vi skal inn til samtale i april, forhåpentligvis før da vi har satt oss på ringeliste, da ringer de om det blir noen avbestillinger :)
Ringte til Riksen i dag og satte meg på ringeliste for avbestillinger. Dama i telefonen sa det er 4-5 mnd. fra forsamtale til oppstart nå på grunn av stor pågang.

Ringte til Riksen i dag og satte meg på ringeliste for avbestillinger. Dama i telefonen sa det er 4-5 mnd. fra forsamtale til oppstart nå på grunn av stor pågang.
Off ja :sorry:
Jeg ventet i 1.5 år bare for en forsamtalle i de offentlige.
Så ville di at jeg skulle vente et halvt år før utakk av egg med lang protokoll.:(
De er fryktelig lenge.
Me min flaks ble jeg itilegg syk og havnet ned på listen igjen.
Vi bestilte time privat 4 januar. Fikk forsamtale 8 januar;).
Men som sakt vi var også utredet på forhånd :p.
Privat har ikke så mye trøkk som de offentlige

ja det er vi:) er samboeren her som har dårlig kvalitet. Venter spent hver dag på en tlf! :p

Uff, ventetiden er så slitsom!! Vi skal til porsgrunn, når vi ble henvist for 2mnd siden så var det 5 mnd ventetid til samtale men mulighet for før om man satt seg på ringeliste:) og i porsgrunn er det ikke ventetid til behandling etter man har vært på samtale:) venter i spenning hver dag for å forhåpentligvis få en tlf om å få komme inn før:p

Uff, ventetiden er så slitsom!! Vi skal til porsgrunn, når vi ble henvist for 2mnd siden så var det 5 mnd ventetid til samtale men mulighet for før om man satt seg på ringeliste:) og i porsgrunn er det ikke ventetid til behandling etter man har vært på samtale:) venter i spenning hver dag for å forhåpentligvis få en tlf om å få komme inn før:p
Ja håper di ringer fort hehe :p.
5 mnd er heldigvis ikke så lenge haha, fordi om de er lenge nåkk.;). spesielt vis man har prøft selv en stund :hungover:.
Gøy og være i gang uansett:).
BABY :p:p:p.

Kan jeg få spørre hva det koster privat? Og om en får noe dekket eller om en må betale alt selv? Evt noe side som jeg/vi kan lese oss opp på?

Ja håper di ringer fort hehe :p.
5 mnd er heldigvis ikke så lenge haha, fordi om de er lenge nåkk.;). spesielt vis man har prøft selv en stund :hungover:.
Gøy og være i gang uansett:).
BABY :p:p:p.

Jaa får håpe det:p neida, det er ikke så lenge men er fordi man blir så ivrig og lyst til at det skal skje med engang at det føles lenge:p håper 2016 blir året hvor vi alle blir gravide:p :D

Back
Topp