IVF dagbok

Leit å høre at du føler det sånn! Det kan jo være greit å lufte tankene dine på forsamtalen? Kan feks inseminering være noe for dere da?

Personlig syns jeg prosessen så langt har vært tøff, men nå ser det ut til at jeg har blitt gravid på andre innsett. Og da er det så utrolig verdt det!❤️

Det er lov å kjenne på alle følelser i denne karusellen. Det er jo selvsagt ikke noen drømmesituasjon for noen, men likvel følte jeg det som en lettelse når vi endelig var i gang. Da ble dagene for min del fylt med håp igjen!

Ønsker deg masse lykke til med forsamtalen, håper du får gode svar da. Og så kan dere jo ta betenkningstid etter samtalen også?
Det er nok ikke fullt så skummelt bare vi har kommet i gang. Men skulle jo helst klart det selv,men det får vi ikke til.
Kommer til å fortelle om frykten for dette under samtalen.

Det er en tøff prosess! Men såååå verdt det når det klaffer! Jeg angrer ikke et sekund, men har dog vært ekstremt heldig med at det gikk på første forsøk to ganger ;) hun ene er litt over året og jeg er tolv uker gravid idag :)
Heldig dere er. :D håper vi får det til på første forsøk også.
Gratulerer med nr 2 i magen (:
Vi har egentlig gått igjennom evig lang prøvetid som har vært ekstremt tøff. Så dette burde vi jo klare.

Skjønner du gruer deg, jeg gjorde også det. For meg har det gått veldig bra med medisiner og uttak, og når man lykkes(har en gutt på 10 mnd) er det så utrolig verdt det❤️

Om en uke i morgen så er det forsamtale. Fy fader som jeg gruer meg. Gruer meg så sinnsykt at jeg har fått angst.
Gruer meg til spray og sprøyter. Gruer meg til uttak og innsett. Gruer meg til alt. Skulle helst vært foruten dette her altså. Og nå er jeg faktisk veldig i tvil på om det er dette jeg vil. Vil ha flere barn. Men vil ikke igjennom denne prosessen. Skulle ønske det var jeg som var mannen og slapp unna alt dette styret.
Tenkte litt sånn jeg og, men når man først er igang så er det mye lettere, og da er det bare å holde fokus på premien :D ;)

Skjønner du gruer deg, jeg gjorde også det. For meg har det gått veldig bra med medisiner og uttak, og når man lykkes(har en gutt på 10 mnd) er det så utrolig verdt det❤️
Tenkte litt sånn jeg og, men når man først er igang så er det mye lettere, og da er det bare å holde fokus på premien :D ;)
Dere har helt rett :)
Skal prøve å fokusere mindre på det skumle og mer på premien :D

Full nedtelling om dagen.
2 dager igjen til forsamtale. Denne dagen har jeg ventet lenge på, samtidig har det gått veldig fort fra brevet om samtalen kom i postkassa. Har hatt blandede følelser hele veien rundt dette.
Har roa meg en del ned siden sist jeg skrev om frykten min
Å det skal bli så godt å endelig få hjelp. Gleder meg til positiv test, kvalme og bekkenløsning.

Lykke til på forsamtalen :) Vi syns begge den var helt ufarlig, og veldig informativ.
Takk :) Samtalen er nok ikke den verste man skal igjennom nei. Blir spennende å se hva som skjer videre og når vi kommer i gang med forsøk.

Vi måtte også levere en på forsamtalen! :)

Masse masse lykke til i morgen :D

Ble aldri til at jeg ringte riksen for sædprøven. Det skulle mannen gjøre selv, men ennå ikke fått ut fingeren.
Er jo helt håpløst. Så nå kan vi like greit vente 1 mnd til å ta den på Gjøvik.Er jo dit alle prøvesvarene havner uansett før søknaden blir sendt.
til uka så skal jeg komme meg til Aker så jeg får tatt den AMH prøven. utsatt den lenge nå også. er veldig spent på hva den forteller. men da er uansett alle mine prøver i mål, så da er det bare mannens infeksjonsprøve og sædprøve som står igjen. dette kunne vi vært ferdig med for lenge siden om det ikke var for vente tid. blir litt små irritert jeg. Men på en annen side så gir det meg litt ekstra tid så jeg får begynt og spare litt penger til medisiner. for der er vel ikke akkurat billige de heller.
Uka er det ferie. skal bare late meg i 14 dager... enn så lenge så er alt på stedet hvil her.
Hvorfor tar du ikke Amh-prøva på Gjøvik?

Ææææææ. Sitter på venterommet og nå er det 10 min igjen. Der stakk mannen avgårde for å levere sædprøve. Nå har jeg skikkelig nerver her ...

Da har vi vært på samtale. Han mistenker at jeg kan ha endometriose. Så da blir det lap etterhvert. Amh prøven var bra. Den var høy. Lå på 30. Så jeg har mange egg og det ville bli en utfordring i forhold til stimulering. Hadde 15 eggposer på høyre side og likte mange på venstre. Mannen hadde veldig bra sædprøve over 3 mill svømmere. Han mente forsøk ville bli i mars. Men da er jo det avhengig av lapen.

Back
Topp